iTunes - nogle spørgsmål
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-07-06 12:07

Jeg er ved at overføre cd-er til iTunes/iPod. Når cd-en dukker op, skal
jeg redigere i den mere eller mindre forvirrede fordeling af oplysninger
fra den store cd-database ude i cyberspace. Her savner jeg altid
kolonnen med komponister. Den skal jeg ind og bede om at få vist.

Kan jeg ikke bede iTunes om at huske mine ønsker til Oversigtsvalg for
indsatte cd-er?

På iPod kan jeg gå til en oversigt over komponister. I iTunes kan jeg
vælge "Vis browser" og få oversigt over genrer, kunstnere og albums. Jeg
ville gerne have en oversigt over komponister. Kan jeg ikke vælge,
hvilke emner iTunes skal medtage ved "Vis browser"?

Hvad er meningen med kategorien Grupper/Gruppering? - Ja, jeg kunne
naturligvis selv bestemme. Men jeg tænker, at der er nogle
underforståede hensigter, der kan forbedre udnyttelsesmuligheder.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 05-07-06 12:49

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> fra den store cd-database ude i cyberspace. Her savner jeg altid
> kolonnen med komponister. Den skal jeg ind og bede om at få vist.

Når du har importeret, kan du bruge Æble-I til at redigere med. Så kan
du også redigere flere tracks af gangen.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-07-06 13:22

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Når du har importeret, kan du bruge Æble-I til at redigere med. Så kan
> du også redigere flere tracks af gangen.

Jeg ved godt, at jeg kan komme ind i redigeringsboksen med Æble-I og
klikke mig frem til næste track. Men jeg vil gerne holde overblik over,
hvor langt jeg er kommet ude i vinduet. Og så er det irriterende, at
programmet ikke på forhånd har valgt de kolonner, jeg skal bruge, selvom
det er en lille bitte detaille.

Venlig hilsen
Ove Steen