Kopi af DVD
Fra : Jesper Lillesø

Dato : 27-06-06 12:54

Hej

Hvad ville I bruge til at tage en kopi af en DVD? Her tænker jeg både
på program (helst OpenSource eller freeware eller måske inbygget i
OSX 10.4?) Og hvilke medier er det smart at bruge: DVD+R eller DVD-R?

Kan man rippe så man f.eks. skærer overflødigt væk, så man ikke
behøver at brænde på dobbeltsidet? (de koster jo lidt mere)

Forslag er velkomne!

--
Jesper

Fra : Jesper

Dato : 27-06-06 15:15

Jesper Lillesø <lillesoe@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Kan man rippe så man f.eks. skærer overflødigt væk, så man ikke
> behøver at brænde på dobbeltsidet? (de koster jo lidt mere)

Hvis du har Toast 7, så kan du kopiere og komprimere ikke-CSS krypterede
DVDer. Ellers kan de rippes med MacTheRipper 2.6.6.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 27-06-06 19:09

Hej Jesper

Tak for linket!

Jesper skrev:
> Hvis du har Toast 7, så kan du kopiere og komprimere ikke-CSS krypterede
> DVDer. Ellers kan de rippes med MacTheRipper 2.6.6.

Deværre fulgte der ikke Mac-software med til DVD-drevet, så jeg har
ikke Toast. Men MacTheRipper ser godt ud!

Kan du give en hurtig intro, hvis man f.eks. vil brænde en DVD med
dansk lydspor eller danske tekster, og så ellers bare alle kapitler
hvor der er "film" i? Der er godt nok mange "options" i programmet
Ellers må jeg vel ty til dobbelt-lag DVDer... :-/

--
Jesper

Fra : Jesper

Dato : 27-06-06 19:28

> [...]

> hvor der er "film" i? Der er godt nok mange "options" i programmet
> Ellers må jeg vel ty til dobbelt-lag DVDer... :-/

Nu kan du ikke fravælge enkelte sprog og undertekster i MacTheRipper,
men du kan vælge kun at rippe hovedfilmen. Hvis ikke du vil ofre det
Toast 7 koster, så kig på DVDRemaster, den kan klare hele processen med
ripning, komprimering og brænding og der medfølger et program der hedder
FairMount der kan bruge VLC til at rippe CSS krypterede film og koster
$40. Pro versionen koster $50 og her kan du fjerne sprog og titler fra
DVDen for at få den ned i størrelse.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-06-06 20:47

> [...]

> Kan man rippe så man f.eks. skærer overflødigt væk, så man ikke
> behøver at brænde på dobbeltsidet? (de koster jo lidt mere)

Til DVDripning:

Handbrake.

TIl ren kopieringg kan du bare bruge Disk Tool, Toast, eller nemmest af
alt: Bare kopiere indholdet af DVD'en ind i en mappe, du kan sagtens
afspilel denne mappe med Apple DVD player!

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org - antipartiet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They