Underlig opførsel
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-06-06 23:36

Jeg har et par 17" Apple StudioDisplay CRT skærme. Den ene begyndte
pludselig at knitre lystigt nede omkring strømforsyningen, som om et
eller andet var ved at futte af, og samtidig stod billedet lidt uroligt,
hvad den normalt jo ikke gør på et Trinitron billedrør.

Den har heller ikke degausset, som den plejer at gøre ved start og
genstart, så jeg var jo naturligvis lidt bange for, at den var ved at
brænde af... Men der var alligevel ikke noget, der hverken lugtede
svedent eller som brændt plast/lak.

Jeg kom så til at puste lidt ned i ribberne. - der stod en sky af
støv ud fra den, så jeg pustede faktisk rimelig kraftig nogle gange
mere, og minsandten om ikke skærmen kører som ny igen, degausser som den
skal, ingen knitren, 1005 roligt billede.

Så min 'konklussion' må nødvendigvis være, at det er en god idé bare
engang imellem at fjerne støv fra diverse indre overflader - enten ved
at blæse det ud, eller suge det ud med en støvsuger med moderat
sugestyrke...

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>