USA truede Sverige til at lukke Pirate Bay
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 22-06-06 12:05

http://www.computerworld.dk/art/34445?a=fp&i=1

"Razziaen mod den svenske fildelingsside Pirate Bay blev sat i gang
efter trusler fra USA om handelssanktioner, indrømmer den svenske
justitsminsters sekretær efter afsløringer på svensk tv."

Jeg foreslår at vi lukker USA's regering. Permanent.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org - antipartiet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-06-06 12:44

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> [...]
> efter trusler fra USA om handelssanktioner, indrømmer den svenske
> justitsminsters sekretær efter afsløringer på svensk tv."

Der er flere ting der er lugter lidt muggent ved denne sag, men netop
dette er ikke en af dem.

Sverige har ved internationale aftaler forpligtet sig til at beskytter
interlektuel ejendom. Hvis Sverige ikke opfylder disse krav har andre
lande ret til at indføre proportionale handelshindringer mod landet.

Sverige bruger ofte sammen med de resterende EU-lande præcis sammen
slags pressionsmidler over for USA og andre handelsblokke.

--
Peter Makholm | The four letter word beginning with L?
peter@makholm.net | It's life, love, libc or lisp

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-06-06 14:41

Peter Makholm wrote:

> [...]
>
> Sverige bruger ofte sammen med de resterende EU-lande præcis sammen
> slags pressionsmidler over for USA og andre handelsblokke.

ja, men siden at det ikke er ulovligt efter Svensk lov,
mener du så at Sverige stadig skal foretage en razzia,
eller mener du at Sverige først skal ændre loven så det
er ulovligt efter Svensk lov?

JonB

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-06-06 14:52

Jon Bendtsen <noone@example.com> writes:

> ja, men siden at det ikke er ulovligt efter Svensk lov,
> mener du så at Sverige stadig skal foretage en razzia,
> eller mener du at Sverige først skal ændre loven så det
> er ulovligt efter Svensk lov?

Sverige skal sørge for at de har implementeret de traktater de har
indgået. Hvis Sverige ikke gør dette kan de øvrige underskrivere af
traktaten indføre en række pressionsmidler mod landet. Dette er der
ikke noget muggent ved.

Der er ikke noget muggent ved de nye oplysninger om at USA har presset
Sverige.

Jeg ved ikke nok om svensk jura til at vide om der har været hjemmel
til at foretage den razzia. Men det er under alle omstændigheder en
gammel diskussion , hvori den aktuelle nyhed ikke er relevant.

--
Peter Makholm | I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
peter@makholm.net | me, to everyone, and may each of you fry in hell

Fra : Alucard

Dato : 22-06-06 15:51

On Thu, 22 Jun 2006 13:43:46 +0200, Peter Makholm <peter@makholm.net>
wrote:

> [...]
>interlektuel ejendom. Hvis Sverige ikke opfylder disse krav har andre
>lande ret til at indføre proportionale handelshindringer mod landet.

Hvis jeg har forstået teknikken korrekt, så befinder der sig ikke en
eneste stump copyright-beskyttet materiale på deres servere.....

Det svarer jo til at jeg skulle smides i spjældet hvis jeg fortalte at
jeg kendte en der havde pirat-kopieret en DVD.....

Fra : Bruno

Dato : 22-06-06 16:33

Alucard wrote:
> Hvis jeg har forstået teknikken korrekt, så befinder der sig ikke en
> eneste stump copyright-beskyttet materiale på deres servere.....

Det siger TPB mens påstanden fra PB er at der er noget.

> Det svarer jo til at jeg skulle smides i spjældet hvis jeg fortalte at
> jeg kendte en der havde pirat-kopieret en DVD.....

Ikke helt. Det svare til du skulle straffes hvis du, på opfordring,
uddelte adressen til hvor man kunne hente piratkopier.

Personligt så synes jeg RIAA med flere er så langt ude, alene det vås
man ser i biografen om at piratkopier er tyveri...

Mvh

Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-06 22:28

Alucard <alucard44@hotmail.dk> wrote:

> [...]
>
> Det svarer jo til at jeg skulle smides i spjældet hvis jeg fortalte at
> jeg kendte en der havde pirat-kopieret en DVD.....

Det er vist det man kalder "semantics". Det er rigtigt at selve
materialte ikke liger på trackeren, men netop .torrent filen gør det jo
så dejligt nemt at finde hvor materiale i virkeligheden ligger.

Hvis det her går til retten så tror jeg ikke en dommer køber
"opslagstavle" undskyldningen. Det er jo sket før .. google lidt på
"grokster"

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-06-06 17:35

Peter Makholm wrote:

> [...]
>
> Sverige bruger ofte sammen med de resterende EU-lande præcis sammen
> slags pressionsmidler over for USA og andre handelsblokke.

Perlsø har meget vanskeligt ved at forstå og gennemskue moderne civlilserede
samfund og deres jura og handlemåde.

Han ønsker sig på mange måder tilbage til stenalderen hvor den med den
største kølle havde magten.

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 22-06-06 17:39

Frank Leegaard <frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

> [...]
> samfund og deres jura og handlemåde.
>
> Han ønsker sig på mange måder tilbage til stenalderen hvor den med den

Frank Leegaard taler som sædvanlig som han har forstand, og det han er
bedst til er at misrepræsentere andres synspunkter.

Fra : Jens

Dato : 22-06-06 20:09

> [...]

> samfund og deres jura og handlemåde.
>
> Han ønsker sig på mange måder tilbage til stenalderen hvor den med den

Rolig nu!

Du er trådt ind i en Mac-gruppe, hvor vi plejer at behandle hinanden
ordentligt. Lad ikke din første posting her blive den, der får
deltagerne til at putte dig i filteret fordi de klassificerer dig som en
troll.

Hint: Gå efter udtalelserne og argumenterne - ikke efter manden!
--

Jens F

Fra : sbm@pc.dk

Dato : 23-06-06 00:58

wrote:

> [...]
>
>Sverige bruger ofte sammen med de resterende EU-lande præcis sammen
>slags pressionsmidler over for USA og andre handelsblokke.

Hvilken form for intellektuel ejendom bliver krænket af Pirate Bay?

At du ikke kan se hvad man virkelig søger beskyttelse for er lidt
synd, for det har intet med intellektuel ejendom at gøre.

Regards Croc®

Fra : Peter Makholm

Dato : 23-06-06 05:52

sbm@pc.dk writes:

> Hvilken form for intellektuel ejendom bliver krænket af Pirate Bay?

Ophavsretten.

I en dansk sag ville jeg finde det sandsynligt at Ophavretslovens §76
stk. 2 kunne finde anvendelse. De kan blive dømt for medvirken i en
straffesag.

--
Peter Makholm | Why does the entertainment industry wants us to
peter@makholm.net | believe that a society base on full surveillance

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-06-06 16:37

Hej Peter

Peter Makholm wrote:

> Der er flere ting der er lugter lidt muggent ved denne sag, men netop
> dette er ikke en af dem.

Det véd jeg nu ikke... Hvis en svensk minister lyver for åben skærm /
til pressen, så er det jo ikke første gang. Lige nu er der en stemning i
Sverige, der er så meget anti-USA, så selv Sovjet i 'gamle dage' var
særdeles USA-venlige.

> Sverige har ved internationale aftaler forpligtet sig til at beskytter
> interlektuel ejendom. Hvis Sverige ikke opfylder disse krav har andre
> lande ret til at indføre proportionale handelshindringer mod landet.

Korrekt! - Og det gælder ikke bare Sverige, men alle lande, der har
skrevet under på diverse konventioner og internationale aftaler.

> Sverige bruger ofte sammen med de resterende EU-lande præcis sammen
> slags pressionsmidler over for USA og andre handelsblokke.

Sandelig også over for lande inden for det nuværende EU. De har bl.a.
været ude efter både Italien og Grækenland. Og for en del år siden var
der et pressionsforsøg overfor Danmark, - svjh. i forbindelse med en
speciel ABBA udgivelse her, som de ikke ville tillade...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-06-06 13:19

> [...]

> efter trusler fra USA om handelssanktioner, indrømmer den svenske
> justitsminsters sekretær efter afsløringer på svensk tv."

Brugte de da ikke Mac?

> Jeg foreslår at vi lukker USA's regering. Permanent.

Bruger de Macs?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH