Basic billedbehandlingsprogram
Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 21:02

Hej Macs

Jeg har på windows brugt photofiltre, hvilket er et meget simpelt
billedbehandlingsprogram, men ganske fint opfylder det behov jeg har,
før Photoshop skal startes.

På mac bruger jeg Imagewell, som jeg synes er endnu bedre fordi den kan
huske placeringer og er meget "light".
Jeg mangler dog at kunne én ting. Hvis jeg skal klippe noget ud af nogen
billeder og sætte disse sammen til ét billede, så kommer imagewell til kort.
Pt. bruger jeg GraphicConverter, men det er lidt overkill. Udover det
nævnte skal jeg nemt kunnne se output størrelsen (altså beregning af
endelig filstørrelse på baggrund af mængden af komprimering).

Kender I noget der er light, smart og godt?

Venligst

Niels
www.nodash.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-06 21:29

Hej Niels

Niels Præstegaard - Aalborg wrote:
> [...]
> nævnte skal jeg nemt kunnne se output størrelsen (altså beregning af
> endelig filstørrelse på baggrund af mængden af komprimering).

Det kan du da også i GraphicConverter. - Jeg kan knap huske hvor, men
man kan sætte en prefs til at vise et preview med angivelse i aktuel mål
på X/&Y aksen....

> Kender I noget der er light, smart og godt?

Af gratisprogrammer må det vel være
Inkscape 0.43 (fuld vektorbaseret)
http://www.inkscape.org/index.php
Cenon 3.8 (fuld vektorbaseret)
http://www.cenon.info/frame_gb.html
Gimp.app 2.2.11
http://gimp-app.sourceforge.net/

Som 'betalingsalternativ' til GraphicConverter må det vel være Adobe
Photoshop Elements 4.0 http://www.adobe.com/products/photoshopelmac/ -
Der skulle være en 30 dages trial på siden et sted...

mvh. Erik Richard¨

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 21:44

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> Photoshop Elements 4.0 http://www.adobe.com/products/photoshopelmac/ -
> Der skulle være en 30 dages trial på siden et sted...

Jeg takker. Prøver at forliges med CC lidt endnu.

Venligst

Niels
www.nodash.dk