Skifte mellem bruger konti
Fra : Christian Lynbech

Dato : 15-06-06 19:08

Jeg har fået et lidt spøjst problem. Jeg har oprettet et par ekstra
bruger konti på min minimac, men nu har den ene af dem mistet evnen
til nemt at skifte til en anden konto. Symptomet er at der oppe i
øverste højre hjørne hvor der plejer at stå brugerens navn, og hvor
man kan trække en menu ned med andre brugere man kan skifte til, ja
den er simpelthen forsvundet på denne ene konto.

Søger man efter "hurtig skift" i Mac-hjælp finder man en artikel der
fortæller at funktionen kan slåes til ved at gå ind i

System indstillinger > Konti > Log ind-indstillinger

men i Konti administrationsværktøjet kan jeg kun finde noget der
hedder "Log ind-emner" og der står der ikke noget om "Slå hurtigt
skift af bruger til".

Jeg kører Tiger 10.4.6 (PPC).

------------------------+-----------------------------------------------------
Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
------------------------+-----------------------------------------------------
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)

Fra : Jon

Dato : 15-06-06 22:23

Christian Lynbech <christian@defun.dk> wrote:

> [...]
>
> men i Konti administrationsværktøjet kan jeg kun finde noget der
> hedder "Log ind-emner" og der står der ikke noget om "Slå hurtigt

Se nøye etter under selve listen med konti. Der står det (på engelsk hos
meg) "Login Options". Det er noe annet enn "Log in items" ("emner") somm
du finner oppe og litt til høyre.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Christian Lynbech

Dato : 16-06-06 21:21

Jon> Se nøye etter under selve listen med konti.

Tak.

Under dansk Tiger hedder det blot "Log ind" og jeg havde overset at
teksten skiftede fra gråt til sort efter at have klikket på
hængelåsen. Problemet er nu løst.

Fra : Jon

Dato : 16-06-06 22:45

Christian Lynbech <christian@defun.dk> wrote:

> Under dansk Tiger hedder det blot "Log ind"

Hm. Litt for knapp oversettelse der, synes jeg nok. Fint at du fikk løst
problemet.