Hvor langt rækker din bluetooth?
Fra : Thomas

Dato : 09-06-06 21:02

Er der lige et par stykker der vil være så venlige at udføre en test?

Sæt din bærbare i et skab og se om bluetooth tastatur og mus stadig
fungerer. Resultat?

Hvor langt fra skabet fungerer det?

Hvor langt fra computeren fungerer det når maskinen ikke er spærret inde?

På forhånd tak.

Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-06 21:42

Thomas <neumann@studjur.dk> writes:

> Sæt din bærbare i et skab og se om bluetooth tastatur og mus stadig
> fungerer. Resultat?
>
> Hvor langt fra skabet fungerer det?

Afhænger det ikke en del af hvor meget metal der er i skabet?n

Fra : Thomas

Dato : 11-06-06 22:09

Er der virkelig ingen der bruger bluetooth tastatur og mus?

Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-06-06 22:37

On 2006-06-11 23:09:01 +0200, Thomas <neumann@studjur.dk> said:

> Er der virkelig ingen der bruger bluetooth tastatur og mus?

Min kone gør vist.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper

Dato : 11-06-06 22:51

Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvor langt fra skabet fungerer det?
>
> Hvor langt fra computeren fungerer det når maskinen ikke er spærret inde?

Det rækker ikke ret langt. Hvis jeg tager min MacBook Pro ud i køkkenet,
så ryger forbindelsen. Har Oplevet at forbindelsen røg, hvis tastaturet
stod på skrivebordet og jeg sad i sofaen med mac'en 2-3 m væk.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Thomas

Dato : 12-06-06 10:32

Jesper wrote:

> Det rækker ikke ret langt. Hvis jeg tager min MacBook Pro ud i køkkenet,
> så ryger forbindelsen. Har Oplevet at forbindelsen røg, hvis tastaturet
> stod på skrivebordet og jeg sad i sofaen med mac'en 2-3 m væk.

Nederen...

Thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-06-06 15:23

Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:

> Nederen...

Bluetooth er ikke beregnet til længere (man siger over 10 meter)
afstande. Den bruger 2.4 GHz ISM båndet. Det samme frekvensbånd som
802.11b/g trådløs.

Men se om du ikke kan lave en opstilling med en reflektor, der peger i
den rigtige retning.

Se f.eks

http://www.freeantennas.com

for lidt inpiration. Det kan gøres ganske billigt.

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 12-06-06 23:39

> Det rækker ikke ret langt. Hvis jeg tager min MacBook Pro ud i køkkenet,
> så ryger forbindelsen. Har Oplevet at forbindelsen røg, hvis tastaturet
> stod på skrivebordet og jeg sad i sofaen med mac'en 2-3 m væk.

Mit tastatur fungerer 6-7-8 meter væk fra computeren. Computeren står
dog ikke i skab, men på hylde under mit bord.

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Sebastian

Dato : 14-06-06 19:36

Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:

> Er der lige et par stykker der vil være så venlige at udføre en test?
>
> Sæt din bærbare i et skab og se om bluetooth tastatur og mus stadig
> fungerer. Resultat?

Jeg bruger bluetooth med Romeo (SonyEricsson T68i), 6-8 meter, så er
forbindelsen ustabilt. Et gasbetonvæg og så er forbindelsen også væk.

rgds
Sebastian

--
Sebastian Loeck