Erfaringer med Mac Mini.
Fra : Henrik

Dato : 07-06-06 20:36

Hej NG'er

Overvejer eller nærmer har faktisk allerede besluttet at købe en Mac
Min som skal bruges som fil server, og til familiens foto og til at
streme musik til vores AE, overvejer den "lille" 1.5 Ghz Intel Core
Solo med 120 GB hd og 1 gb ram.

Er der nogen der har erfaring med modellen, råd og vejledning modtages
med kyshånd.

Hilsen Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-06 21:40

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
> Solo med 120 GB hd og 1 gb ram.
>
> Er der nogen der har erfaring med modellen, råd og vejledning modtages

Hej

Jeg har en G4 mini, 1.42. Samme formål. Står og kører musik, video m.m.

Genialt til formålet og Intel udgaven er nok lidt federe pga.
fjernbetjeningen.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-06-06 21:56

Kan mini'en bruges som mediecenter, eksempelvis med en tv-tuner?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Bruno

Dato : 07-06-06 23:18

Frank Løkkegaard wrote:
> Kan mini'en bruges som mediecenter, eksempelvis med en tv-tuner?

Ja, men det koster!

http://www.engadget.com/2005/01/25/how-to-turn-your-mac-mini-into-a-media-center/

Mvh

Bruno

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-06-06 19:51

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Kan mini'en bruges som mediecenter, eksempelvis med en tv-tuner?

det komer an på hvordan man definerer "mediecenter", det bliver ikke
til en integreret løsning som eks mythTV eller win MCE.

den kan i øvrigt køre winMCE...

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 08-06-06 20:29

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> on torsdag 8. juni 2006 at
20:51 +0100 wrote:
>det komer an på hvordan man definerer "mediecenter", det bliver ikke
>til en integreret løsning som eks mythTV eller win MCE.
>
>den kan i øvrigt køre winMCE...

OK det er min bror der gerne vil ha' en mac og samtidig kunne bruge den
som TV - jeg aner ikke om det kan lade sig gøre - kan det det?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-06-06 00:36

> [...]

> OK det er min bror der gerne vil ha' en mac og samtidig kunne bruge den
> som TV - jeg aner ikke om det kan lade sig gøre - kan det det?

som tv, ja. Men en windåse eller linuxbox er bedre og billigere til
det formål.

Fra : Martin Helbo

Dato : 12-06-06 09:56

Henrik wrote:
> Hej NG'er
>
> Er der nogen der har erfaring med modellen, råd og vejledning modtages
> med kyshånd.

Der er en meget god artikel her:
http://www.macworld.com/2006/05/features/multimediamini/index.php

Jeg overvejer også lidt det samme, er bare i tvivl om lydkvaliteten er
god nok.

/Martin Helbo