Iron Maiden - A Matter Of Life And Death r~
Fra : Dopedog

Dato : 24-08-06 13:08

Jeg har lige hørt den nye Iron Maiden skive og her er mit review af den :

01 : Different World :

Klart et track som kommer til at blive spillet i radioen meget. Meget catchy
omkvæd med en catchy solo. God start på albummet :)

02 : These Colours Dont Run :

En af mine yndlingssange fra den her skive. Meget Brave New World (CD'en,
ikke sangen) agtig inspireret med de elementer de brugte på den skive.
RIGTIG fed sang!

03 : Brighter Than A Thousand Suns :

Jeg elsker den måde sangen bliver bygget op på i starten ! Og Bruce's vokal,
SPECIELT når han synger "out of the darkness" (på de stille tidspunkter).
Jeg kunne også godt forestille mig at det blev deres første musikvideo fra
den her skive, eftersom at den (så vidt jeg ved) er ude på en EP. Også et
rigtig godt riff, og nok den mest velpolerede sang fra den her CD.

04 : The Pilgrim :

En sang der lyder som et outtake fra Dance Of Death skiven. Den bliver nok
aldrig min yndlingssang, men har da et catchy omkvæd der gør at den sagtens
kan høres igen og igen og igen. Og igen.

05 : The Longest Day :

En sang der starter meget dårligt IMO. Et udemærket omkvæd og en ret fed
solo, gør dog at sangen når over middel.

06 : Out Of The Shadows :

En sang der hurtigt går i glemmebogen hos mig. Den starter udemærket ud, men
ellers er der intet at hente der. Klart den dårligste sang på skiven.

07 : The Reincarnation Of Benjamin Bregg :

Også en sang der ender som musikvideo (vil jeg tro). Godt riff, men ellers
ret kedelig. Den bliver sikkert forkortet i musikvideo versionen (hvis den
altså ender som musikvideo :)).

08 : For The Greater Good Of God :

Den sang med den fedeste lyrik på hele skiven, og også den længste sang på
skiven (dog kun ét sekund længere end The Legacy). En udemærket sang som dog
gentager sig selv for meget.

09 : Lord Of Light :

En sang der ville egne sig bedre som B-side. Ikke sagt at den hermed er
dårlig, slet ikke, jeg synes bare den ville passe bedre som en B-side.
Ganske enkelt. Soloen er dog langt over B-side værdigt. Virkelig fed solo.
Måske den bedste på den her CD, og måske netop derfor er den ikke "bare" en
B-side :)

10 : The Legacy :

Der sluttes så af med en halvstille sang, som egentlig først går rigtigt i
gang efter lidt over 3 minutter. Den er ganske udemærket som slutsang, og
hele stemningen ved sangen gør, at jeg allerede elsker den en del.

Overall : For at starte med det negative, så synes jeg at skiven er generelt
ret ensformig. På den anden side, er det et minus når den rille de kører i,
nu er så genial som den er ? En ting jeg elsker ved Maiden er dog at deres
skiver allesammen skiller sig ud. Jeg tror jeg skal høre den her CD et par
gange mere, før at den kommer til at skille sig ud. Efter første
gennemhøring læner den sig alt for meget op af Brave New World og Dance Of
Death. Misforstå mig dog ikke, jeg ELSKER allerede den her CD. Synes den har
en rigtig god lyd, og teksterne er også fede, Riffsene er også geniale (som
altid) så ja, det er bare svært at komme med noget positivt om Maiden, for
vi ved jo godt allesammen hvor meget de styrer Med en spilletid på så
tæt på 72 minutter som man kan komme (1 time, 71 minutter og 59 sekunder)
viser de dog også at de ikke, ligesom mange af nutidens kunstnere, stiller
sig tilfreds med at lave en skive på 30-40 minutter. DET synes jeg er fedt.
Og alt i alt så beviser Maiden endnu engang at de ER verdens største metal
band nogensinde, og jeg glæder mig nu endnu mere til at jeg skal se dem live
i Ålborg i november. UP THE IRONS!