Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp til at finde en speciel skrifttype m~
Fra : perdalum@gmail.com

Dato : 23-08-06 20:53

Jeg skal i forbindelse med noget undervisning skrive dokumenter (helst
i Word) som beskriver sætningsanalyse. Jeg har derfor brug for at
kunne indsætte de klassiske sætningsledstegn såsom kryds, bolle,
trekant, cirkel med kryds, cirkel med trekant m.fl. Jeg har dog ikke
kunnet finde nogle gode symboler i de skrifttyper der er med i min Word
installation og tænkte på om nogen herinde kender til en
symbolskrifttype som indeholder disse tegn. Det skal selvfølgelig
helst være en skrifttype med en fornuftig licens (GPL eller lign.)
selvom andet også har interesse.

Måske der også findes erfaringer med at grupperer de enkelte ord i
sætningsled. På papir ville jeg gøre dette ved at tegne kasser under
de ord der danner et sætningsled, men det er ikke helt ligetil i Word.
Så igen vil jeg høre om der findes nogle erfaringer på dette
område?

Dette indlæg er oprindeligt sendt til dk.kultur.sprog, men "de"
anbefalede at spørge her.

På forhånd mange tak!

/Per