Kat nyser klart blod
Fra : Svante

Dato : 23-08-06 15:24

Jeg har en kat der er en typisk udekat. Den er kastreret og øremærket men
kommer faktisk kun og spiser (jeg bor på landet). Nu kom den ind her i
eftermiddag og fik et voldsomt nyseanfald og stor var min overraskelse over
at der hvor den sad var oversprøjtet med klart blod. Forleden morgen så min
hoveddør sådan ud udenfor - men jeg troede en af kattene havde haft en mus
med hjem. Katten ser ellers ikke ud til at fejle noget, men alligevel vil
jeg da tage den med til dyrlæge så snart som muligt. Men hvad tror i det er?
Den er på ingen måde snottet eller har anden flåd fra øjne eller næse og jeg
har aldrig oplevet sådan noget før.

Svante

Fra : Hanne Engermann

Dato : 23-08-06 21:02

> [...]
er?
> Den er på ingen måde snottet eller har anden flåd fra øjne eller næse og

Jeg vil da tro, at katte - lige som mennesker - kan sprænge et blodkar i
næsen ved voldsom nysen, men når det også var tilfældet for et par dage
siden, ville jeg nok lige snakke med dyrlægen om det. Den KAN jo have en
polyp i næsen.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leyna

Dato : 23-08-06 23:00

On Wed, 23 Aug 2006 20:02:25 GMT, Hanne Engermann
<mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote:

> [...]
>næsen ved voldsom nysen, men når det også var tilfældet for et par dage
>siden, ville jeg nok lige snakke med dyrlægen om det. Den KAN jo have en

Hvis mennesker har "sarte" blodkar i næsen, så er det ikke unormalt at
man bløder stort set hver gang man nyser. Jeg er selv en af dem med
"sarte" blodkar og bare jeg pudser næse kan blodet begynde at strømme.
Det er ikke sygeligt på nogen måde, bare ikke så lækkert.
Jeg ville dog nok osse lige gå en tur til dyrlægen hvis det var en af
dyrene der havde gentagne gange næseblod.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Katrine Nederby

Dato : 23-08-06 23:20

> [...]
> Jeg ville dog nok osse lige gå en tur til dyrlægen hvis det var en af
> dyrene der havde gentagne gange næseblod.

Lige lidt OT ...
Jeg døjede meget med næseblod som barn, men var så hos en
øre-næse-hals-læge, hvor jeg fik brændt det blodkar, der var skyld i
blødningerne. Det hjalp. Så det kan behandles, hvis det er meget generende

--
Mange hilsner
Katrine