16 til middag
Fra : Angina

Dato : 23-08-06 13:18

Hej i gruppen!

Jeg har været så letsindig og invitere en del mennesker på aftensmad i
morgen, vi bliver 5 voksne og 11 børn.
Kan I hjælpe med forslag til menu, gerne noget jeg kan forberede om
formiddagen?

På forhånd tak,
Rikke.

Fra : Søren

Dato : 23-08-06 18:17

"Angina" <junk1234@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> morgen, vi bliver 5 voksne og 11 børn.
> Kan I hjælpe med forslag til menu, gerne noget jeg kan forberede om

Hjemmelavet burger. Du steger om formiddagen, og luner bøfferne i ovnen
sammen med brødene.

Søren

Fra : Margit

Dato : 23-08-06 18:33

Her en god middag, som jeg ville lave

Mørbrad i karry

1 mørbrad

½ -3/4 l piskefløde

1 glas hele champignon

bananer

peanuts

Mørbraden skæres ud til bøffer, vendes i mel, salt og peber, og steges let.

De lægges i et fad smurt med olie. Halverede og flækkede bananer svitses

i margarine på en pande og lægges èn på hver bøf. Champignoner fordeles

imellem. Peanuts drysses på. Til sidst piskes fløden til skum (tilsæt en
stor

spsk.fuld mel mens du pisker) og smages til med karry, salt, peber og en

teskefuld sukker. Bredes ud over bøfferne. Fyld ikke fadet helt op. Det

hæver lidt under stegningen. Sættes i ovnen ved 200° ca. ½ time.

Serveres med f.eks. ristet kokosmel, ananas i stykker, rosiner, hakkede

rødbeder ... og løse ris (vilde ris er fine til).

Du kan forberede det hele om formiddagen og så piske fløden og komme

den på når den tid kommer.

Mvh. Margit

Fra : Hm

Dato : 25-08-06 17:32

Sættes i ovnen ved 200° ca. ½ time.

Lyder helt vildt lækkert, den opskrift må jeg altså prøve,

det er alm. over og under varme ikke? eller varmluft??
Hanne

Fra : Max

Dato : 23-08-06 19:11

Hej Angina

> Kan I hjælpe med forslag til menu, gerne noget jeg kan forberede om
> formiddagen?

Længere nede i gruppen er der en debat om ribbensandwitch, der
beskrives også hvordan de kan forberedes i forvejen.

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 23-08-06 19:13

On Wed, 23 Aug 2006 19:33:04 +0200
"Margit" <has@has.dk> wrote:

> Her en god middag, som jeg ville lave
>

> Mørbrad i karry
>

> 1 mørbrad
>
> ½ -3/4 l piskefløde
>
> 1 glas hele champignon
>
> bananer
>
> peanuts

jeg antager at dette er beregnet til 2 og ikke 16 personer ik ?

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk