Min kat har stadig lopper
Fra : Lars Nygaard

Dato : 22-08-06 23:25

Hej med jer, lige en kort forhistorie!
Forleden dag fandt min kæreste Gitte og jeg (Lars) en lille forkommen
killing i vores hæk, våd og bange var han......
Vi har i forvejen to gamle og gnavne :) hunkatte, men vi kunne ikke
holde ud at se den lille skat våd og forkommen! Vi ville ha´ sendt ham
til kattens væren, men blev dog hurtigt enige om at ham måtte vi bare
beholde!
Han er nu kommet i fin form og leger, men i dag skal jeg love for der
pludselig kom lopper :(
Jeg var på apotejet og købte Frontline Pour-on Vet pipetter og gav ham
en af disse i nakken som foreskrevet........men hvorfor vrimler det
stadig med lopper på den lille stakkel og hvad kan jeg nu gøre??? Kan
man give ham en pipette til??? Det står der jo at man ikke må?
Hjælp mig og min lille ven
Det piner mig at se ham med alle de kryb og de skal selvfølgelig udryddes!

Håber i vil og kan hjælpe!

Mange loppehilsner Lars og Gitte og lille Pjevs som han hedder ind til
videre :)

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 23:38

"Lars Nygaard" <skosserKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber i vil og kan hjælpe!
>
> Mange loppehilsner Lars og Gitte og lille Pjevs som han hedder ind til

Hej Lars.
Nu er det heldigvis længe siden jeg havde den plage herhjemme.
Men står der ikke på loppemidlet hvorlænge det er om at virke?
Jeg mindes noget med et par dage til 5

Og har i fået lopper i hjemmet så er det vist rigtigt godt at behandle alle
kattene, med det samme.Ellers bliver de.

Mvh Allan

Fra : Lars Nygaard

Dato : 22-08-06 23:50

> [...]
>
> Og har i fået lopper i hjemmet så er det vist rigtigt godt at behandle alle
> kattene, med det samme.Ellers bliver de.

Med venlig hilsen
Lars Nygaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Hej Allan, tak for dit hurtige svar :)
Der står det virker inden for 24 timer, men jeg synes bare der kommer
flere og fler?
De andre katte har fået en tur også, men de ser ikke ud til at ha´ nogen!
Endnu engang tak for dit svar
Mvh Lars

Fra : Hanne Engermann

Dato : 23-08-06 00:11

PS: Der findes en pille "Capstar", som i løbet af et kvarter dræber alle
lopper på katten, men om det må gives samtidig med Frontline og til en
killing, ved jeg ikke. Det må du spørge din dyrlæge om.

Og så skrev jeg, at du til omgivelserne skulle bruge Lop-A. Det skal
være Absolut-D.

PS: Prøv at søge tilbage. Omkring 8. august var der en lang tråd herinde
om lopper.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lars Nygaard

Dato : 23-08-06 09:46

Hej Hanne, tusind tak for dit svar!
Jeg prøver at høre dyrelægen om pillen!
Mange hilsner
Lars

Fra : Lars Nygaard

Dato : 23-08-06 00:16

Hej igen, håber der er nogle der kan hjælpe mig?

Mvh de loppebefængte

Fra : Kari Eiffert

Dato : 23-08-06 04:09

Hej!

Stakkels lille mis
Vi har også haft store problemer med lopper her. For det første så skulle du
tage og kontakte din dyrlæge og spørge om du må bruge capstar til din
killing. For det vil helt sikkert hjælpe med det samme.
For det andet så køb frontline combo vet næste gang. Vi har behandlet og
behandlet med frontline her i huset og lige meget hjalp det. Men frontline
combo vet virker bare, og nu er vi stort set loppefri det meste af tiden.
Det har været vores redning efter mere end et års kamp.

Held og lykke

Mvh Kari

Fra : Lars Nygaard

Dato : 23-08-06 09:50

> [...]
> combo vet virker bare, og nu er vi stort set loppefri det meste af tiden.
> Det har været vores redning efter mere end et års kamp.

Hej Kari
Tak for dit svar og dine gode råd!
Det er næsten ikke til at holde ud at se på det lille pus, med alle de
lopper der piner og plager ham!
Det skal dog siges, at der ser ud til Pour-on Vet har hjulpet lidt, jeg
har ikke fundet andet en et par stykker på ham i dag, i forhold til i
går, hvor jeg fandt 14 af de små bæster!

Mange hilsner
De loppeplagede

Fra : Kari Eiffert

Dato : 23-08-06 14:17

> [...]
> har ikke fundet andet en et par stykker på ham i dag, i forhold til i
> går, hvor jeg fandt 14 af de små bæster!

Det var da så lidt. Du skal jo også tænke på at der ligger lopper rundt
omkring, der bare venter på at han kommer forbi, så de kan hoppe på ham.
Derfor går der jo et par dage, hvor det kan være ret så slemt. Håber da at I
får bugt med det, så han kan få fred

Mvh Kari

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-08-06 23:54

> [...]
>
> Håber i vil og kan hjælpe!
>
> Mange loppehilsner Lars og Gitte og lille Pjevs som han hedder ind til

NEJ, I må helt bestemt IKKE give ham en pipette mere.
I forvejen må Frontline Pour-on KUN bruges til killinger OVER 8 uger, så
det håber jeg, han er.
Og så nytter det ikke kun at behandle ham alene. Også de to gnavne
madammer skal have en omgang.

Støvsug husets tæpper og paneler hyppigt, og husk at spraye
støvsugerposen indvendigt med Lop-A (Methopren) ell. Frontline. Ellers
er den en sand udklækningsanstalt for nye lopper.
Husk lige, at kattene IKKE må behandles med flere loppemidler på én gang.

www.netdyredoktor.dk har en lang artikel om lopper. Kig derind, så
undgår jeg at skrive en masse.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lars Nygaard

Dato : 23-08-06 09:53

> [...]
> er den en sand udklækningsanstalt for nye lopper.
> Husk lige, at kattene IKKE må behandles med flere loppemidler på én gang.

Hej Hanne tak for dit svar, vi lader være med at give ham en pipette mere!
Han skal til et lille sundhedscheck hos dyrelægen i morgen, måske de har
nogle kort i ærmet! De gamle madamemr er også blevet behandlet
Mvh
Lars