Fem@le - Dance FM
Fra : Casio

Dato : 19-06-01 20:20

Jeg synes det er total fedt at det er gamle kendte numre der er lavet i nye
dance versioner, men jeg synes at de der synths, eller hvad det nu hedder,
virker lidt eJay eller Dr. Bombay agtige. Hvad synes I andre?

--
Casio

Fra : Gizmoduck

Dato : 19-06-01 20:59

On Tue, 19 Jun 2001 21:19:57 +0200, "Casio" <kena@mail.dk> wrote:

>Jeg synes det er total fedt at det er gamle kendte numre der er lavet i nye
>dance versioner, men jeg synes at de der synths, eller hvad det nu hedder,
>virker lidt eJay eller Dr. Bombay agtige. Hvad synes I andre?

fedt??? fedt at de ikke selv kan lave musik? at de er nødt til at
stjæle andres musik for at tjene penge? nu ved jeg ikke hvilke numre
det er de har kopieret, men den slags har jeg ikke en skide respekt
for...

kunne ikke lade være med at kommentere det, sorry....jeg er faktisk
slet ikke en negativ person *g*

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Casio

Dato : 19-06-01 22:37

hehe, sådan er der mange der siger. Jeg kan godt se idéen i det, men jeg vil
så sige til dance's forsvar, at det kan da godt være de ikke selv laver
musikken, men derfor kan den jo godt lyde godt alligevel. Hvis noget musik
er godt, er jeg da 100 % ligeglad med om den er lavet på en computer, en
kam, instrumenter, eller sandpapir. Hvis det kan få mig i godt humør, så
rager det mig hvordan det er lavet, og om de selv har lavet det eller ej.
Kan du følge mig?

--
Casio

Fra : nikolaj borg

Dato : 19-06-01 23:04

"Casio" <kena@mail.dk> wrote in message
> [...]
> rager det mig hvordan det er lavet, og om de selv har lavet det eller ej.

Jeg vil give dig ret langt hen ad vejen. Man skal vurdere musik ud fra
hensigten. Når man ser en actionfilm vil man ikke bedømme den ud fra de
samme kriterier som hvis man så en eksperimenterende polsk kunstfilm.
Personligt bryder jeg mig ikke videre meget om dancegenren og lytter
sjældent til det; men jeg kan godt følge dig i det du siger. I bund og grund
skal skidtet jo i dance-pop genren bare virke, ligemeget hvad. Fokus er på
den kortsigtede effekt: 1-2-3-4 derudaf, ikke for mange svinkeærinder.

Når det så er sagt må jeg sige, at jeg ikke synes, at Fem@le er videre god
dance-pop. Jeg ved ikke, om det har noget at gøre med, at jeg har
originalerne i baghovedet, men jeg synes ganske enkelt, at deres musik er en
tand for tyndt, selv når man tager genren i betragtning. Muligvis skyldes
det, at det som du siger lyder som lyde fra E-jay. Ihvertfald synes jeg
ikke, at produktionen er "lækker", som det vel hedder. Det pudsige ved
projektet/tøserne/whatever er, at de helt tydeligt plagierer en genre der i
forvejen plagierer. Det kan man jo så more sig over eller lade være

/Nikolaj

Fra : John K

Dato : 19-06-01 23:43

> [...]
> rager det mig hvordan det er lavet, og om de selv har lavet det eller ej.

Jeg kan sagtens følge dig.
Hvis jeg syntes musikken er god, så er det fint med mig.
Om det så er Mozart eller Karl Børge der har skrevet det (eller kopieret
det) rager mig en...

Mvh

John K

Fra : John K

Dato : 19-06-01 23:41

> [...]
> for...
>
> kunne ikke lade være med at kommentere det, sorry....jeg er faktisk

Negativ bliver jeg når jeg læser sådan en gang pladder - de har betalt for
rettighederne som så mange andre.
Mange af de numre der bliver kopieret i dag, har alligevel aldrig været
fremført af forfatterne/komponisterne selv, så jeg kan slet ikke se
problemet.

Mvh

John K

Fra : Gizmoduck

Dato : 20-06-01 06:40

On Wed, 20 Jun 2001 00:40:38 +0200, "John K" <sydfynsfm@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Mange af de numre der bliver kopieret i dag, har alligevel aldrig været
>fremført af forfatterne/komponisterne selv, så jeg kan slet ikke se

jeg bryder mig ikke selv om dance-pop, men jeg vil ikke blande mig i
andres musiksmag som sådan. Men når musikken alligevel er så simpel
som den er, hvorfor kan de så ikke lave en helt ny sang (eller få
andre til at lave den til dem) istedet for at låne fra gamle
hits...jeg har det sådan set på samme måde med remakes af gamle film!
få dog skrevet et nyt manuskript, der er tusindvis af unge håbefulde
manuskriptforfattere i hollywood, og det er det samme indenfor
musik...det er ikke nødvendigt at lave en ny version af sleeping my
day away, eller at infernal kopierer fra dizzy mizz lizzy's
silverflame. så snart jeg hører et stykke musik som jeg har hørt før
(som regel) i en bedre version..så får det nye band stemplet
"talentløs" fra min side.

Fra : John K

Dato : 20-06-01 12:20

> [...]
> silverflame. så snart jeg hører et stykke musik som jeg har hørt før
> (som regel) i en bedre version..så får det nye band stemplet

Jeg må ærlig indrømme at jeg overhovedet ikke går op i den slags.

Kan jeg lide nummeret hører jeg det - cover eller ej - er det et nummer jeg
ikke kan lide - slukker jeg - uanset hvem der har skrevet det.

Sådan har jeg det også lidt med film, selv om den originale efter min mening
alligevel ender med at være den bedste :)

Mvh

John K

Fra : Gizmoduck

Dato : 20-06-01 06:45

wrote:

>Mange af de numre der bliver kopieret i dag, har alligevel aldrig været
>fremført af forfatterne/komponisterne selv, så jeg kan slet ikke se
>problemet.

hov den der glemte jeg helt at kommentere....den slags musik jeg
snakker om er gamle hits...de er sq som regel fremført af andre før.
selvfølgelig hvis det er en (helt) ny sang som er skrevet specielt til
bandet så er det jo deres egen sag, på den måde virker de bare som om
de ikke kan skrive musik!

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 21-06-01 11:24

> Jeg synes det er total fedt at det er gamle kendte numre der er lavet i
nye
> dance versioner,

Jada! Det er herre-kult, megasejt, og smaddersuper. Hu-raaaaa.

Mads.

Fra : Mads Rahbek Hougaard

Dato : 21-06-01 11:39

Jeg synes bare ikke der er nok der bakker op om initiativet. Jeg mener, mon
de dog får nok at spise, de arme myr. Sådan nogle sultne kunstnere, der bare
vil lave noget godt for andre, de skal sgu støttes. Måske vi skulle lave en
støttefond der guver penge til folk som dem. Så kunne vi sammen med en check
også give dem ideer til gamle hitz de kunne lægge tromme til. For de er bare
for totalt herre fede. Herre.

Mads.

Fra : John Thomsen

Dato : 05-07-01 20:47

On Tue, 19 Jun 2001 21:19:57 +0200, "Casio" <kena@mail.dk> wrote:

>virker lidt eJay eller Dr. Bombay agtige. Hvad synes I andre?

Fantasiforladte studiomix, fremført som mime af umodne småpiger.
Hvor er jeg dog træt af den genre....

De var i Bosnien dette forår for at "underholde" de danske tropper, og
det var totalt kiks, da strømmen pludselig gik for dem....

Venligst
John

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-07-01 22:17

"John Thomsen"
[om Fem@le]
> De var i Bosnien dette forår for at "underholde" de danske tropper, og
> det var totalt kiks, da strømmen pludselig gik for dem....
>
> Venligst
> John

Endnu en grund til at være militærnægter?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Gizmoduck

Dato : 06-07-01 10:03

On Thu, 5 Jul 2001 23:17:17 +0200, "Peter Brandt Nielsen"
<brandt@etklikherfra.dk> wrote:

>"John Thomsen"
>[om Fem@le]

>Endnu en grund til at være militærnægter?

og så bare deres navne "Fem@le" ligegyldigt hvordan du vender og
drejer det "ord" så lyder det dumt enten "FemATle" eller det mere
danske (og et frygteligt ord i sig selv) "Femsnabel-ale" ;)