Star Wars på DVD d. 16 oktober!!!!!!
Fra : DB

Dato : 19-06-01 19:50

endelig er datoen blevet off. :) 2 disk special.. læs mere på Digital Bits

Fra : Claus Nielsen

Dato : 19-06-01 20:33

>endelig er datoen blevet off. :) 2 disk special.. læs mere på Digital Bits

16 okt.!? Holy crap, hvem gider da vente så længe?..

Region 2 udgaven kommer heldigvis allerede d. 15. oktober! :)

http://www2.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=7&articleId=2197

Mvh, Claus Nielsen
--
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 19-06-01 22:43

"Claus Nielsen" <cnn@post6.tele.dk> wrote in message
Bits

> 16 okt.!? Holy crap, hvem gider da vente så længe?..
>
> Region 2 udgaven kommer heldigvis allerede d. 15. oktober! :)
>
> http://www2.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=7&articleId=2197

Hmm, det ser godt nok ud til at den også bliver THX-certificeret i Region 2.
Det har jeg faktisk aldrig set før på en region 2 film. Jeg troede faktisk
ikke at der var udviklet en THX-standard til PAL. Er der nogen der har set
dette før?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-06-01 18:28

"Mikkel Selsøe Sørensen" wrote:

> [...]
> ikke at der var udviklet en THX-standard til PAL. Er der nogen der har set

Næh, men er det ikke Mr. Lucas der mere eller mindre selv sætter
standarden for hvad THX er?
Med venlig hilsen
Lars

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 20-06-01 22:43

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> ikke at der var udviklet en THX-standard til PAL. Er der nogen der har set

R2 versionen af The Abyss er også THX godkendt.
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nye billeder d. 16/5-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/marielouise

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 21-06-01 09:18

"Mikkel Selsøe Sørensen" <selsoe@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke at der var udviklet en THX-standard til PAL. Er der nogen der har set

Jep, Alien 1 og 2 er i hvert fald THX godkendte. Mener også jeg har set
andre, men kan ikke lige huske det. Den nys udkomne Nærkontakt Af 3. Grad,
måske?

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : NM

Dato : 21-06-01 16:40

> [...]
>ikke at der var udviklet en THX-standard til PAL. Er der nogen der har set

Star Wars Trilogien på VHS...den danske udgave!
NM

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 21-06-01 16:55

>Star Wars Trilogien på VHS...den danske udgave!
>NM

at en VHS ugivelse kan få en THX godkendelse siger vel alt om dette
"kvalitets" mærke.

mvh
Lars

Fra : Lars E.F. Sommer

Dato : 22-06-01 07:48

Lars Vadsholt <vadsholt@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gt50b$ltk$1@sunsite.dk...

> at en VHS ugivelse kan få en THX godkendelse siger vel alt om dette
> "kvalitets" mærke.

Min DVD udgave af den klassiske western "High Noon" er også THX godkendt! Og
her er lyden bestemt ikke noget at prale af.... Og selvom billedet er flot
(alt taget i betragtning), kunne også det være bedre!

Ideen bag THX er vel også "bare" noget i retning af, at "præsentere en film
tættest muligt på den kvalitet, som instruktøren oprindeligt havde tænkt
sig"! THX er altså ikke en standard, men en "forsikring" om, at denne film
præsenteres bedst muligt i henhold til instruktørens oprindelige vision...
Og THX godkendelsen gælder både billedet såvel som lyden, selvom man altid
"kun" taler om lyden i forbindelse med THX. Følgende er sakset fra
www.thx.com:

"THX also certifies home video software through the THX Digital Mastering
Program, ensuring that DVD software, laser discs and VHS videotapes provide
the best image and sound quality possible through the use of patented THX
technology and our unique quality control expertise."

Lars.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-06-01 10:59

Lars E.F. Sommer <skiltedesign@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9gupp8$s3t$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> her er lyden bestemt ikke noget at prale af.... Og selvom billedet er flot
> (alt taget i betragtning), kunne også det være bedre!

Uh. Må ha'. Region 1 eller 2? Extras?

Jeg har altid været vild med real time-effekten i den film (selvom den ikke
holder helt). Også en interessant historie set i lyset af McCarthy.

MVH
Jens

Fra : Thïngmand

Dato : 20-06-01 08:14

Tja, når det kan vel nåppe være en and når det også står her

http://www.starwars.com/episode-i/news/2001/06/news20010619.html

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-06-01 21:58

"DB" <mymail@privat.dk> skrev i en meddelelse
> endelig er datoen blevet off. :) 2 disk special.. læs mere på Digital Bits

Sikkert, men når Lucas ikke kan finde ud af at der skal være DTS på (sikkert
pga, af deres samarbejde med Dolby) køber jeg den ikke....
Når Lucas altid har været fortaler for kvalitet Læs: THX, hvorfor så ikke
includere dts? Det fatter jeg ikke.. Men vi får sikkert at se ekstra
matriale om de idioter der stod en hel måned i kø for at se filmen... Men en
ting kan man da glæde sig over.. Der er flere dts titler end THX! :)

Jesper