et andet lille problem
Fra : lene

Dato : 21-08-06 15:18

hej igen
jeg har et andet lille problem og det er jeg har en killing på godt 6 mdr og
han er begyndt at ælte og "patte" på min dyne og når jeg sover så søger han
ved min hals han har ikke gjort det før hvad kan det skyldes og hvad kan jeg
gøre for at han stopper for det gøre ondt når han "dier"

knus lene

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 15:32

lene wrote:
> [...]
> så søger han ved min hals han har ikke gjort det før hvad kan det
> skyldes og hvad kan jeg gøre for at han stopper for det gøre ondt når

Hej Lene.

Det gør han fordi han er meget veltilpas og er meget glad for dig. Det
må da være dejligt at vide.

Havde det samme "problem" med min første killing, og han holdt aldrig
op, han blev desværre kun 6 år. Han suttede på en af mine gamle
natkjoler, der blev lagt ved siden af min hovedpude, og han æltede og
suttede i ca. 10 min. hver aften inden han lagde sig til at sove. Så du
skal sikkert føle dig meget beæret.

Mvh Tove :)

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 21-08-06 15:43

> [...]
> blev lagt ved siden af min hovedpude, og han æltede og suttede i ca. 10
> min. hver aften inden han lagde sig til at sove. Så du skal sikkert føle

hej Lene og Tove

jeg mener at have hørt, at fænomenet især forekommer hos katte, der er taget
for tidligt fra moderen (d..v.s. før 12 ugers alderen) - men om det er
rigtigt, ved jeg ikke med sikkerhed.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-06 15:52

Anelise Schou Nielsen wrote:
> [...]
> er taget for tidligt fra moderen (d..v.s. før 12 ugers alderen) - men
> om det er rigtigt, ved jeg ikke med sikkerhed.

Min killing var ca. 14 uger da jeg fik ham, men jeg skal ikke kunne sige
om det evt. også kan skyldes at han savnede hans mor, og dog - han fik
jo mig LOL.

Mvh Tove :)

Fra : Tina

Dato : 21-08-06 19:21

"Anelise Schou Nielsen" <nilleslyst@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> jeg mener at have hørt, at fænomenet især forekommer hos katte, der er
taget
> for tidligt fra moderen (d..v.s. før 12 ugers alderen) - men om det er
> rigtigt, ved jeg ikke med sikkerhed.

Det er noget af en skrøne. Katte ælter, og nogle sutter og savler, fordi de
har det vældig rart og trygt, uanset hvornår de end er taget fra moderen.
Nogle katte gør det meget, andre gør det ikke så ofte - igen uanset, hvornår
de er taget fra deres mor.

Mis flyttede først hjemmefra som 16-ugers, han er 4 år nu, og savler og
ælter og spinder mod sin ejers hals hver nat.

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-06 17:12

"lene" <devilgirl@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han ved min hals han har ikke gjort det før hvad kan det skyldes og hvad
> kan jeg gøre for at han stopper for det gøre ondt når han "dier"

Vi har 2 hunkatte ( søskende ), der gør det samme. De begyndte med det, da
de var 3-4 mdr. Dvs. den ene begyndte og den anden fulgte trop. De er nu ca.
2½ år gamle og gør det stadigvæk, så det holder nok aldrig op.
Vores 2 katte var kun 10 uger, da vi hentede dem. Om det er derfor, at de
gør det ved jeg ikke.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/