Nyt herfra.
Fra : Dimera

Dato : 20-08-06 17:36

Først mit tidligere indlæg:

Hej.
Vi havde 4 katte. 2 kastreret hankatte og 2 steriliseret hunkatte. De to
ældste er "tvillinger" (13 år) mine andre katte 11 år, og den "yngste" er 9
år. De har fungeret godt. sammen. "Tvillingerne har altid holdt sammen, og
sovet sammen." Dog har har hankatten på 11 og hunkatten på 9, været på vagt
overfor hinanden. Indimellem lidt hvæsen og sprutten. Der sker så det, at
hankatten på 11 år, dør af en planteforgiftning.
Efter det, virker det som den yngste har taget styringen. Min ældste hankat,
miaver , når vi går i seng, og vækker os midt om natten. Dette fænomen sker
kun, når vi er gået i seng. (eller tager en middagslur) Det virker som om,
han ikke tør hoppe i sengen. Når vi er oppe, er han glad og spinner meget,
og den samme som han altid har været. Men dette natroderi gør os
fortvivlede.... Dyrlægen siger at det er sommerkuller, selvom han er
kastreret og 13 år. Nogen råd, eller erfaringer? Det er indekatte , det
drejer sig om.
VH Dimera.

Glemte at tilføje, at han også er blevet urenlig. Siden det skrevne, har jeg
været ved dyrlægen igen. Jeg har nu købt noget jeg har sat i stikkontanten,,
(Et stof som katten udskiller, når de gnider sig op, af et eller andet) Plus
nogen piller, serene UM. Dette købte jeg i tirsdags. Dyrlægen fortalte at,
det er utrolig svært, at behandle katte som ændrer adfærd. Han sagde, at
hvis denne behandling, ikke virker efter en måned, er det ok, at lade ham
aflive, da det både er synd for ham og os......Men hvor er det svært :(....
Men kan godt se at hvis det bliver ved er situationen uholdbar. Min kat er
13 år. Jeg føler rigtig egoistist ved at at aflive en ikke fysisk syg kat,
aflive.
KH Dimera.

Fra : Hanne Engermann

Dato : 20-08-06 19:06

> [...]
> 13 år. Jeg føler rigtig egoistist ved at at aflive en ikke fysisk syg kat,

Æv, æv! Det skaber altid uro i en katteflok, når en af dem dør, og det
er næsten altid en hunkat, der er øverst i hierarkiet. Men lige nogle
spørgsmål:

Er de to på 13 år stadig gode venner - er deres forhold uforandret?
Hvordan var det før mellem de to gamle og finken på 9 år?
Var den gamle hankastrat specielt knyttet til ham, der døde?
Hvem sov i sengen før?
Hvem var den dominerende før?
Sover Finken også i sengen nu?
Jagter eller hvæser hun af den gamle hankastrat?
Og hvorfor mener du, hun har taget styringen?

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar