Andet multimedie
bentjuul 3670
Uskarpt arbejde i PS CS2, hjælp..!!
Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 12:15

Hejsa

Min kæreste og jeg er ved at starte vores lille økologiske biks op her nede
i Sandby, vi har gang i at rode med en hjemmeside og visitkort, og der
opstår mit problem...

Jeg har taget PSD filerne fra hjemmesiden, fundet det udsnit jeg gerne ville
bruge til vores visitkort og så puttet tekst på, problemet er at det ikke er
skarpt, det er lige som om det er et dårligt gif-billede fra de go'e gamle
dage, og lige så ser deet ud når det printes :(

Er der nogle som kan guide mig og fortælle mig hvor jeg har jokket i det
henne...??

Billede ligger i dk.binaer, desværre kun i JPG udgave, da jeg ikke kan poste
en fil på 1MB...

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Ricko.

Dato : 20-08-06 17:37

"

> Billede ligger i dk.binaer, desværre kun i JPG udgave, da jeg ikke kan
> poste en fil på 1MB...
>
> Mvh
> Carsten, Sandby
Hvis du ikke kan poste en fil på 1 MB til gruppen , hjælper det heller ikke
at fortælle dig hvad du skal gøre for at gøre dit billede bedre, så gå i
hjælp ,og lær hvordan man poster filer der er lidt eller meget store , så
snakker vi videre senere

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 17:55

Hej Ricko

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gå i hjælp ,og lær hvordan man poster filer der er lidt eller meget store

Jeg ved skam godt at man splitter filen op, men har ikke brugt det længe, så
jeg kan ikke lige helt huske hvordan, men det må jeg jo lige finde ud af så

Men jeg har prøvet at tage en dobbelt så stor version af visitkortet og
putte tekst på, og der står det jo fint, men det går galt når jeg ændrer
image size, og skrumper den til visitkort-størrelse :(

Så jeg bilder mig ind at det er noget med skalerbare fonte eller noget i den
dur, eller noget vektor-halløj...

Men jeg finder lige ud af det splitten igen, så poster jeg begge udgave

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 19:39

Hej Ricko

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "

Så er det på plads, du fik den store udgave som fylder omkring 2MB

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Peter Rongsted

Dato : 21-08-06 00:36

On Sun, 20 Aug 2006 13:14:35 +0200, "Carsten & Ann"
<blue22deep]a[yahoo.co.uk> wrote:

> [...]
>henne...??
>
>Billede ligger i dk.binaer, desværre kun i JPG udgave, da jeg ikke kan poste

Dine filer er for små! Du har lavet filen i 72 dpi.

For at få et orentligt tryk skal du op i mindst 200 dpi (mange siger
300 dpi). Som en tommelfingerregl bruger jeg normalt 100 pixels per cm
- det svarer til 254 dpi. Så til et visitkort på 8,5x5,5 cm skal du
bruge mindst 850x550 pixels.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-06 08:06

Hej Peter

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 300 dpi). Som en tommelfingerregl bruger jeg normalt 100 pixels per cm
> - det svarer til 254 dpi. Så til et visitkort på 8,5x5,5 cm skal du

Ja, det gør jo unægtelig en forskel

Jeg takker mange gange for svaret

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 21-08-06 12:45

Carsten & Ann skrev:
> Hej Peter

> [...]
Jo tak, men hvis du tager det direkte fra hjemmesiden (som er i 72 dpi)
hjælper det ikke en døjt - om du så bruger 3000 dpi til det nye billede!

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 08:39

Hej Morten

"Morten P. Andersen" <info@lille-web.dk> skrev i en meddelelse

> Jo tak, men hvis du tager det direkte fra hjemmesiden (som er i 72 dpi)
> hjælper det ikke en døjt - om du så bruger 3000 dpi til det nye billede!

Hvis du bemærkede en af de første linier i mit indlæg, så er der her tale om
PSD filerne, ikke det der ligger på nettet

Mvh
Carsten, Sandby