Muskelsmærter
Fra : Mikkel

Dato : 20-08-06 08:14

Er der nogle her der kender til en sygdom hvor ens muskler ved forskellig
påvirkning kan gå i en form for krampe.

Vi kender jo alle det at lægmusklen kan krampe, og man er ikke i tvivl om at
det gør ondt, det fænomen jeg tænker på er ikke at man mærker en decideret
krampe i musklen, men mere en general smerte fra hele musklen, som kan vare
en dags tid eller mere.

Det kan være en rygmuskel, en underarms muskel eller nakkemusklen.

Det er ikke den ømhed der kommer når man har trænet, det føles mere som en
general vedvarende smerte i musklen.

Hilsen

Mikkel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-08-06 11:15

On Sun, 20 Aug 2006 09:14:11 +0200, "Mikkel" <MikkelM@mail.dk> wrote:

>Det er ikke den ømhed der kommer når man har trænet, det føles mere som en
>general vedvarende smerte i musklen.

En lang række sygdomme inden for gruppen bindevævssygdomme er
karakteriseret ved (muskel-) smerter.

Fra : Trist

Dato : 20-08-06 23:00

"Mikkel" <MikkelM@mail.dk> wrote in

> Det er ikke den ømhed der kommer når man har trænet, det føles mere
> som en general vedvarende smerte i musklen.

Bliv evt. undersøgt for fibromyalgi.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 20-08-06 23:48

Mikkel skrev:
> [...]
>
> Det kan være en rygmuskel, en underarms muskel eller nakkemusklen.
>
> Det er ikke den ømhed der kommer når man har trænet, det føles mere som en

Hej Mikkel

Det lyder som en blødning i musklen. Omkring musklen sidder en fascie
(en slags hinde), som vil inddæmme blødningen. Derfor stiger trykket og
det smerter. Efterhånden som blodet absorberes svinder smerten igen.

Har du bemærket om du bliver mere hård i muskelen når det sker?

Hilsen Jesper