Besøgskat
Fra : Leyna

Dato : 19-08-06 15:58

Jeg har vist andetsteds nævnt, at vi har fået besøg af en lille, kælen
og meget mager kat, og jeg har vist osse givet udtryk for, at jeg da
godt kan afse lidt mad til denne, men nu er jeg altså rendt ind i et
problem...

Jeg har lige brugt nogle timer på at gøre vores bryggers rent. Det er
dér både kattemad og bakkerne står. Bakkerne stank forfærdeligt, og da
alle mine katte er meget renlige og neutraliserede, så har jeg en grim
mistanke om at det er den fremmede kat der er ved at indtage vores
hus.

Der var ikke tildækket i bakken, og det der lå dér var flydende. (Ja,
undskyld hvis jeg er lidt ulækker *s*) Ingen af mine har vist tegn på
dårlig mave, men den fremmede kat er vist ikke ligefrem vant til sådan
noget foder som mine får, og mine dækker for det meste osse til.

Katten var da osse i nærheden (lige udenfor kattelemmen, som jeg har
udskiftet med en ny og hel udgave), og jeg fik da lige hilst på den.
Jeg ser så at katten er en hankat (troede det var en hun, fordi den er
så klein) med hele "udstyret" intakt.

Mine egne katte har taget pænt imod ham, og sidder og misser venligt
med øjnene til ham, men jeg er ikke opsat på at få en fertil hankat
ind i huset, og da han sagtens kan finde ud af at benytte kattelemmen,
så er jeg lidt på den nu.

Det jeg har overvejet at gøre...
Jeg har tænkt mig at ta' et billede af missen, og så gå rundt til de
omkringboende og spørge om det er deres kat. I tilfælde af, at der er
nogen der vil kendes ved den vil jeg foreslå at vi slår os sammen om
udgifterne til neutralisering og vaccination, og osse gerne
øremærkning. Er dette helt hen i vejret?
Alternativet er, at jeg skal sløjfe min egen kattelem, og mine katte
skal være indekatte, hvilket vil passe dem ekstremt dårligt.

I fald der ikke melder sig nogen ejer (det er ret sikkert en
staldkat), kan jeg så bare "snuppe" den selv?
Det er ikke fordi jeg er interesseret i en akt mere, men hvis ikke der
er nogen der gider at tage sig af den, såeh...
Og jeg ville jo helst have at mine egne stadig kan ha' deres frihed,
men en fertil hankat, der strinter over hele huset, DET gider jeg
altså ikke.

Så hvad vil I foreslå at jeg gør?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hanne Engermann

Dato : 19-08-06 16:34

> [...]
> Og jeg ville jo helst have at mine egne stadig kan ha' deres frihed,
> men en fertil hankat, der strinter over hele huset, DET gider jeg

Leyna! Du er en af de indsjæle, jeg ville ønsker, der var nogle flere af

Og så ville jeg for øvrigt gøre, som du selv er inde på, og også i den
rækkefølge. Flot, at du vil tilbyde at slå halv skade med evt. ejer om
kastration m.m., men hvad nu, hvis du finder ejeren, og denne "krydser
ben" og ser rædselslagen ud ved tanken om kastration eller ikke vil have
for 2 øres udgifter på katten?

Men forinden ville jeg også lige tjekke på www.dyrenesbeskyttelse og
www.dyrenettet.dk, om der er nogen, der efterlyser ham. (Der er ret
mange efterlysninger derinde lige nu). Eftersom han er fertil, kan han
godt være kommmet langt væk hjemmefra.

Men alt tyder nu på, at fyren har besluttet sig for at slå sig ned hos
jer, og da han tilmed er kælen og venlig over for både jer og jeres
katte, tjaa.... jeg ved nok, hvad jeg ville gøre ... forresten også
give ham en ormekur. (Milbevax tager både orm og lopper, har jeg ladet
mig fortælle).

Du kunne være barsk og skifte din kattelem ud med en type, hvor kun dine
egne katte kunne komme ud og ind, men ..... han er tynd, og vinteren
nærmer sig...

Spændt på at høre nærmere!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leyna

Dato : 19-08-06 18:19

On Sat, 19 Aug 2006 15:34:28 GMT, Hanne Engermann
<mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote:

>Leyna! Du er en af de indsjæle, jeg ville ønsker, der var nogle flere af

Nåeh ja, katten kan jo ikke gøre for at den er sulten, vel?

> [...]
>kastration m.m., men hvad nu, hvis du finder ejeren, og denne "krydser
>ben" og ser rædselslagen ud ved tanken om kastration eller ikke vil have

Jeg kan vælge flere fremgangsmåder...
1. Jeg kan oplyse ejer om at det iflg. loven er ulovligt at have
fritgående katte, og informere om at de skal holdes på egen matrikel.

2. Jeg kan lukke min kattelem permanent, så mine egne katte ikke
længere har deres frihed. (Den tror jeg ikke engang selv på!)

3. Jeg kan informere ejer om, at jeg i tilfælde af at jeg igen finder
katten på min ejendom vil jeg indlevere den til dyrenes beskyttelse,
som "vildkat", og fortælle at (hvis den skulle være chippet) ejer så
kan se frem til en stor bøde, når de finder frem til ham (m/k)
(Det ved jeg ikke om de gør, men det er da et forsøg værd.)

4. Jeg kan tilbyde simpelthen at overtage katten, og så selv stå for
de udgifter der er i denne forbindelse.

Jeg hælder mest til nr. 4. Ikke fordi jeg har pengene til det, men det
kan katten jo ikke gøre for, så hvorfor skal det gå ud over den?

> [...]
>www.dyrenettet.dk, om der er nogen, der efterlyser ham. (Der er ret
>mange efterlysninger derinde lige nu). Eftersom han er fertil, kan han

Der har jeg kigget, og dér er han ikke.

> [...]
>katte, tjaa.... jeg ved nok, hvad jeg ville gøre ... forresten også
>give ham en ormekur. (Milbevax tager både orm og lopper, har jeg ladet

Hvis han bliver her, så er et dyrlæge besøg tvingende nødvendigt. jeg
aner jo ikke om kræet er rask. Umiddelbart ser han nu pæn ud (udover
at han er extrem mager). Pæn pels og fine klare øjne, og jeg har ikke
set ham flå sig, men derfor kan der jo godt være lopper.

>Du kunne være barsk og skifte din kattelem ud med en type, hvor kun dine
>egne katte kunne komme ud og ind, men ..... han er tynd, og vinteren
>nærmer sig...

Det kommer bare ikke på tale!
Så kunne han sidde derude og langsomt sulte eller fryse ihjel. Ikke på
vilkår. Så vil jeg hellere få ham indfanget og indlevere ham til
aflivning... hvis altså ikke jeg bare kan adoptere ham.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-08-06 18:43

Leyna wrote:

> [...]
> vilkår. Så vil jeg hellere få ham indfanget og indlevere ham til
> aflivning... hvis altså ikke jeg bare kan adoptere ham.

Kære Leyna.

Du er simpelthen bare en dejlig dame. Stor respekt herfra. Selvfølgelig
ender det nok med adoption, for sådan er du jo bare.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 19-08-06 22:01

On Sat, 19 Aug 2006 19:42:52 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Kære Leyna.
>
>Du er simpelthen bare en dejlig dame. Stor respekt herfra. Selvfølgelig
>ender det nok med adoption, for sådan er du jo bare.

Jeg tror nu ikke jeg er så meget bedre end alle andre, men jeg kan da
ikke bare lade kræet dø af sult eller kulde, vel?

Nå, om det ender med det ene eller det andet må tiden vise.
Jeg havde den bette hankat oppe på armen i dag, så nu har jeg altså et
par rifter. Ikke fordi han var bange for mig, eller ikke ville hænge,
men min store køter ville lige hilse på ham osse, og dér blev han
altså lige nervøs og hoppede fra mig.

Nu er det desværre sådan at Vaks (det er min store hund) mener at alt
hvad der bevæger sig er noget der vil lege, så han jagtede den bette,
og jeg har ikke set ham siden. Katten virkede dog ikke direkte
rædselsslagen for hunden... Ikke før Vaks hoppede op ad mig for at
hilse. Jeg håber da at katten kommer igen, så jeg lige kan holde et
vågent øje med ham, og få fotograferet ham.

Så må vi tage det med hunde og kattesammenførsel senere.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 19-08-06 17:27

> [...]

> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

hej Leyna
jeg synes, det er helt fint, hvad du har planlagt at gøre.

Da jeg i oktober sidste år fandt Bølle på ½ år, eller rettere sagt han fandt
mig, på en parkeringsplads ved stranden, hvor jeg kom for at gå tur med mine
to hunde, stoppede jeg ham i et transportbur - som jeg kørte hjem efter, og
jo, han var der stadigvæk, da jeg kom tilbage med buret. Derefter kørte jeg
en runde ved husene og sommerhusene i området, viste ham frem og forhørte
mig, om nogen kendte ham, hvilket ingen gjorde. Så kørte jeg forbi Brugsen
og tjekkede, om nogle af sedlerne om savnede katte kunne handle om ham, og
da det ikke var tilfældet, tog jeg ham til dyrlægen, der heller ikke kendte
til ham. Dagen efter blev han så af-ormet, vaccineret, kastreret og
øremærket, og har siden boet her sammen med mine to andre katte.
Jeg var dengang ikke klar over, at Dyrenes beskyttelse og Kattens Værn har
en fremlysningsside, men jeg er tilflytter og bor på en mindre ø syd for
Fyn, hvor der ikke er tradition for at køre noget særligt ud af en kat, så
jeg tvivler på, at jeg kunne have fundet en evt. ejer dér. Jeg er faktisk
ret sikker på, at han er en efterladt sommerhuskat og er bare glad for, at
vore veje krydsedes den oktoberdag.

Jeg har i løbet af mit liv haft ialt 7 katte, og pudsigt nok er det kun en
af dem, som jeg har fået på "normal" vis ved at reflektere på en annonce,
alle de andre har "fundet" mig, og de har været dejlige hver og een.

Så held og lykke med den nye tilflytter.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Leyna

Dato : 19-08-06 18:23

On Sat, 19 Aug 2006 18:26:41 +0200, "Anelise Schou Nielsen"
<nilleslyst@yahoo.dk> wrote:

>hej Leyna
>jeg synes, det er helt fint, hvad du har planlagt at gøre.

Jamen, jeg tror osse jeg vil følge den plan.

>Jeg har i løbet af mit liv haft ialt 7 katte, og pudsigt nok er det kun en
>af dem, som jeg har fået på "normal" vis ved at reflektere på en annonce,
>alle de andre har "fundet" mig, og de har været dejlige hver og een.

Jeg må ærligt tilstå at jeg er hundemenneske, så min første kat var et
arvestykke, da min mor pludselig gik hen og døde.
De fire næste katte er enten omplaceringskatte eller nogle
hovsa-killinger, som jeg selv eller min mand er faldet pladask for.
Min første kat blev påkørt for nogle år siden og en af
omplaceringskattene brød sig ikke om at bo hos os, så han stak af, så
i dag har vi 3 katte tilbage... måske snart 4.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk