Hamburgerryg
Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 18-08-06 19:14

Jeg har, ved en familiefest, fået glaceres hamburgerryg (er det ikke
sådan det staves?)Det smagte godt. Når jeg laver det smører jeg sennep
og farin på kødet, men det bliver mørkt, brændt eller underligt - nu
var der en der nævnte at man kunne få en sennep med honning, som var
perfekt til formålet. Nogen der kender denne sennep?
Tak
I`m A Survivor

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 18-08-06 21:37

Thomas Peter Bitsch (slet QPFIZ) wrote:

> [...]
> var der en der nævnte at man kunne få en sennep med honning, som var
> perfekt til formålet. Nogen der kender denne sennep?

Maille - som også producerer bl.m.a. dijon-sennep og dijonnaise - har en
meget sød honning-sennep. Mon ikke den er til at få i de nogenlunde
velassorterede supermarkeder?

Der findes også en dansk, vistnok fra Løgismose, men den er sikkert dyr.

Når du bruger din metode, skal du naturligvis bruge dijon-sennep,
dernæst farin og så ikke for høj ovntemperatur. Er det din fremgangsmåde?

Jeg har svært ved at tro, at honning-sennep ville kunne gøre det samme
som ovenstående kan, men man ved jo aldrig.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Michael

Dato : 18-08-06 22:59

Jeg har stadig potensproblemer efter at jeg var køkkenslave for Lisbeth
(voksenspejder) der havde bestemt at vi skulle have honningglasseret
hamburgerryg på rusturen, i forbindelse med vores start på filosofi ved
Århus universitet. Det der "ferme" (er vist det rigtige ord) håndelag hun
udviste da hun smurte et megaulækkert vandpumpet stykke konsumkød, hvis
oprindelse jeg intet ønsker at vide om, ind i en hel masse honning og en
lille smule (af det billigste og mest smagløse sennep, man kan få i Aldi) er
jeg aldrig rigtigt kommet tilbage på. Hvis jeg med et ord skal sammenfatte
det værste ved Danmark må det være: Honningglasseret hamburgerryg.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 19-08-06 07:16

Michael <mbrud@hotmail.com> skrev:
>Jeg har stadig potensproblemer efter
> [...]

Tak til Kevin, det er da et forsøg værd, og Michael, du er slet
ikke inviteret, så tag det roligt.
PS. der findes vel også ordentlig kvalitets kød.
I`m A Survivor