Udekatte / love og regler
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-08-06 07:00

Ja en gang til

For jeg er nemlig rigtig *pissed* for 3 nat i træk er jeg blevet vækket af
slagsmål udenfor. Hele foråret havde jeg "fornøjelsen" af både
hankatteslagsmål, hunkatte-kalden og div. parringer.

Jeg har haft "fornøjelsen" ved at en kat tager den henover 3-4 altaner, for
at højlydt banke den kat der bor der, og som ALDRIG fjerner sig fra sin
altan.

Jeg har haft fornøjelsen af at se div. katte sætte sig og skide i den
sandkasse min børnebørn burde have lov at lege i.

Ja jeg har givet ejerne, dem af dem, som jeg har lokaliseret, en kopi af
Mark og vejfreds-loven, en kopi af vores reglement, som tydeligt siger at
katte må IKKE bevæge sig frit i området, de har fået en stak af KV og DB's
brochure om at tage ansvar, om at neutralisere, og ved I hvad, de er da
skide-ligeglade *rygende arrig smiley*

Nu er der kommet så mange klager over dem at gårdmænd/boligselskab vil gøre
noget, og jeg har med stor fornøjelse leveret billeder, beskrivelser og
adresser, for jeg ser hellere at ejerne ryger ud på røv og albuer, end at en
af de andre beboere eller deres hunde, får fat i kattene

Jævnligt dukker der tråde op om folk der skal flytte, men som har så
vanskeligt ved at finde en lejlighed hvor de må have deres kat/te, og
hvorfor er det så svært, jo det er det fordi der rundt omkring sidder nogle
skvatrøve der tror at ansvar og hensyn er byer i Rusland, og ja jeg elsker
stadig katte, både mine egne og alle andre katte, det er mennesker der tror
at love og regler ikke gælder for dem, jeg har et problem med.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : S. Hansen

Dato : 18-08-06 08:32

On Fri, 18 Aug 2006 08:00:26 +0200, "Marianne Hellemose"
<catsFJERN@webnetmail.dk> wrote:

> [...]
>***Ailurophil***
>
>"the greatness of a nation and it's moral progress,
>can be judged by how its animals are treated"

Jeg kan kun give dig ret, men tilgengæld er det min opfattelse at det
heldigvis kun er et fåtal af katteejere, der ikke kan finde ud af det.

Det eneste jeg tror der vil løse problemet er at der kommer en
kattelov, med samme regler som hundeloven, så bliver det utroligt nemt
at gøre katteejeren økonomisk ansvarlig for de skader deres kat laver,
og så falder straffen det rigtige sted, nemlig på katteejeren og ikke
katten. Når man direkte kan ramme katteejeren på pungen tror jeg det
vil have en større effekt, end alt muligt andet, selv det at deres kat
kan komme alvorligt til skade i trafikken.

Steen

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-06 09:23

S. Hansen wrote:
> [...]
>

> Jeg kan kun give dig ret, men til gengæld er det min opfattelse at det
> heldigvis kun er et fåtal af katteejere, der ikke kan finde ud af det.

Nej Steen, der tager du for en gangs skyld helt fejl. (Tænk at jeg
skulle sige det).
Du kan ikke sammenligne med katteejerne her i gruppen. De er da
heldigvis hensynsfulde. Der er uhyggeligt mange, der er totalt ligeglade
med deres katte. De skal bare have dem, og jeg fatter ikke til hvilket
formål. Kattene går for lud og koldt vand, fordi ejerne hverken gider
eller vil ofre penge på neutralisering. Der skulle være en slags
"kørekort" der kunne klippes i, hvis ejerne ikke kan behandle deres dyr
anstændigt.

> [...]
> vil have en større effekt, end alt muligt andet, selv det at deres kat
> kan komme alvorligt til skade i trafikken.

Det er desværre nok et utopisk ønske, og jeg giver Marianne helt ret i,
at kattekoncerter om natten er næsten at sammenligne med hjernevask,
ligeledes forurenede sandkasser. Katte er i min verden aldeles
vidunderlige dyr, det er deres ejere der skal straffes på den ene eller
den anden måde.

Vi må desværre nok ønske videre.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-08-06 09:54

Langt de fleste af de boligselskaber der tillader husdyr, har en regel om
en, *måske* 2 katte, jeg har pt. 6, så jeg ville været rigtig på røven, hvis
jeg skulle ud og finde et andet sted at bo.

Min nuværende afd. har ikke antals-begrænsning, og takket været de 2-3
husstande der IKKE kan finde ud af at overholde reglerne, er der nu tale om
helt at droppe husdyrstilladelsen

Det vil ikke berøre mig pt, for jeg fik tilladelsen da jeg flyttede ind, men
da de fleste mine katte ligger i den "ældre" ende, 6 til 12 år, kan det
betyde at jeg ikke kan adoptere nye katte, hvis/når de ældre falder fra.

Boligselskaber der engang har været ude i disse ballader med husdyr, har en
tendens til at slå hårdt ned alt for sent, med det resultat at det går ud
over alle de ansvarlige ejere, og det gør mig rigtig sur, at de få skal
ødelægge så meget, vi er immervæk nogle stykker der ikke har råd til at købe
bolig, så jeg har hermed erklæret åben krig mod uansvarlige ejere, uanset
hvor jeg støder på dem. Jeg vil for eftertiden klage her, der og alle vegne
og bombardere de uansvarlige med love, regler og brochurer.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 18-08-06 10:04

Hej

Man kan jo også få besøg af en kat som ikke er ejet af nogle..(desværre) jeg
tænker her på de såkaldte vildkatte, og de vil jo altid opfatte sandkasser
som deres store dejlige kattebakke.....det kan vi vist ikke gøre noget ved
(ud over at lægge er net over om natten.)..og i den perfekte verden findes
der ikke vildkatte, men sådan er det nu, og ja, de larmer når de parrer
sig....men det kan ingen gøre for.....naturen kan vi vist ikke ændre ved,
med mindre vi ejer katten....
Og med fare for at nogen nu bliver fornærmet, vil jeg så komme med min
personlige mening : Det er jo bare katte.. ja, de slås og larmer, men så er
det vist ikke værre...skulle det virkelig være et så stort problem så prøv
lige at stikke en finger i jorden , der er vist MEGET større probemer rundt
omkring os her i tilværelsen...ik ? ))

Hilsen Majbritt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-08-06 10:31

Majbritt skrev
*Man kan jo også få besøg af en kat som ikke er ejet af nogle..(desværre)
jeg tænker her på de såkaldte vildkatte*

Da disse katte nu ikke er hjemløse, men ejet af uansvarligere ejere, kommer
de ikke ind i den kategori. Havde de været hjemløse ville jeg, alt efter
deres tilstand, have indleveret dem til dyrlægen eller et internat.

[...]

Tja...og efter min bedste overbevisning er det den indstilling der gør at
det er ufattelig svært at få et sted at bo med kat/te, hvis man ikke har råd
til at købe.
Ja der er mange mere alvorlige problemer, men jeg kan godt garantere dig at
for mig vil det ikke at kunne have kat være et rigtig stort problem, og blot
fordi der er større og/eller mere alvorlige problemer, behøver det vel ikke
at betyde at folk kan/skal blæse på love og regler, vel... for så kan jeg
da komme på et par love der kan blæses på, så vi hurtigt slipper af med de
uansvarlige ))
(nogen der kan strikke en pumpgun )

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : "

Dato : 18-08-06 15:00

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> kommer de ikke ind i den kategori. Havde de været hjemløse ville jeg,
> alt efter deres tilstand, have indleveret dem til dyrlægen eller et
Det er endnu mere uansvarligt at spærre sine katte inde, hvis de gerne vil
ud. Det giver adfærdsproblemer og tangerer misrøgt. Katter har aldrig, er
ikke og vil *aldrig* blive "indekæledyr", der kan styres...
Men naturligvis bør fritgående katte være neutraliseret.
Mennesker er nu engang LANGT mere støjende og giver anledning til langt
større problemer end katte, og måske vi som art lige bør slappe lidt af og
give plads til at andre dyrearter har lov til at færdes på denne jord. Det
gælder også katte. Sandkasser må man sgu dække til, hvis det er så stort et
problem.

> [...]
> love og regler, vel... for så kan jeg da komme på et par love der
> kan blæses på, så vi hurtigt slipper af med de uansvarlige ))
Din "mark- og vejfredslov har aldrig været og er ikke møntet på katte, men
tilhører en fortid og helt andre dyregrupper (primært kreaturer), hvilket du
udmærket ved. I den seneste betænkning ophæves netop den lov for katte.

/M (som er ved at brække sig over igen at høre på det evindelige hysteri om
fritgående katte :( )

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-08-06 16:17

M skrev
>Din "mark- og vejfredslov har aldrig været og er ikke møntet på katte <

Nej selvfølgelig er den ikke det, det er da derfor de er nævnt i den, ik'
det er sgu da logik for burhøns

Jeg synes da bestemt at du skal rette henvendelse til Dyrenes beskyttelse,
Kattens Værn og Inges Kattehjem, for de stakkels uvidende mennesker på disse
steder *tror* osse at Mark og Vejfred også gælder katte.

#M (som er ved at brække sig over de tåbelige grunde nogle kan komme op med
for at "undskylde"
deres manglende hensyn og ansvar over for andre mennesker, HVAD er det lige
der gør katten anderledes end andre dyr, så anderledes at den må alt det
alle andre dyr ikke må)

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Hanne Engermann

Dato : 18-08-06 17:00

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>

> can be judged by how its animals are treated

Det hensyn og den respekt, man godt vil have skal vises katten, skal
starte hos ejeren selv!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-08-06 17:51

Hanne skrev
<Det hensyn og den respekt, man godt vil have skal vises katten, skal starte
hos ejeren selv!>

Hanne du får lige en flok *thumps-up* det er meget kort og klart udtrykt,
))

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : S.hansen

Dato : 18-08-06 21:13

On Fri, 18 Aug 2006 16:00:24 +0200, "<M>" <do@not.bother.net> wrote:

>Din "mark- og vejfredslov har aldrig været og er ikke møntet på katte, men
>tilhører en fortid og helt andre dyregrupper (primært kreaturer), hvilket du

Hvorfor er katte så specifikt nævnt i den ???

>udmærket ved. I den seneste betænkning ophæves netop den lov for katte.

Det vil jeg gerne se et link på.

>/M (som er ved at brække sig over igen at høre på det evindelige hysteri om
>fritgående katte :( )

Steen
Som er ved at brække sig over uansvarlige katteejere.

Fra : S. Hansen

Dato : 18-08-06 11:57

On Fri, 18 Aug 2006 11:04:28 +0200, "Majbritt Hågensen"
<maajer@oncable.dk> wrote:

> [...]
>lige at stikke en finger i jorden , der er vist MEGET større probemer rundt

Du syntes måske ikke at det er et stort problem at folk ikke kan
trække vejret, på grund af katteallergi ???

Det er desværre konsekvensen af fritgåeende tamkatte, som går ind af
åbentstående have døre.

Steen

Fra : Leyna

Dato : 18-08-06 10:07

On Fri, 18 Aug 2006 09:32:29 +0200, S. Hansen
<skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> wrote:

>Jeg kan kun give dig ret, men tilgengæld er det min opfattelse at det
>heldigvis kun er et fåtal af katteejere, der ikke kan finde ud af det.

Nu er jeg jo selv en af "lovovertræderne", da jeg har kattelem, og
mine katte så frit kan rende ind og ud. Det har jeg så valgt, fordi
jeg bor som jeg gør - langt udenfor lands lov og ret.

Hvis jeg skulle få nogle klager over folk der føler sig generet af
mine katte, så må jeg finde en alternativ løsning, og så må jeg så
finde mig i at mus og rotter får frit slag. Kattene er jo osse
nyttedyr!

Jeg kan naturligvis ikke garantere at mine katte ikke går ind hos de
omkringboende, men jeg har aldrig observeret eller hørt noget der
tyder i den retning. Til gengæld har jeg set dem jage på markerne, og
det kan vel i princippet ikke genere nogen...?

Mine katte er naturligvis øremærkede, så alle kan se hvor de hører
til. De er neutraliserede, så der ikke kommer endnu flere uønskede
killinger, og de er vaccinerede, så de ikke er med til at sprede
sygdom. Dette lovliggør selvfølgelig ikke at de jager frit på
markerne, men jeg tror altså heller ikke at de kan være til gene for
nogen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-06 10:37

Leyna wrote:

> [...]
> sygdom. Dette lovliggør selvfølgelig ikke at de jager frit på
> markerne, men jeg tror altså heller ikke at de kan være til gene for

Du har det faktisk lige som jeg. Jeg passer også mine med vaccination,
neutralisering o.s.v. Jeg har ikke kattelem, men en stor kattegård. De
må være ude fra vi står op til kl. ca. 17, hvor der fodres. Derefter er
det kattegården, og når vi skal i seng, så lukkes kattegården og
udestuen tager over. Jeg har et godt forhold til mine naboer, og kattene
er velkomne der. Mine 2 stk. jager også en del på de 2 marker vi har, og
jeg tror næppe at bondemændene vil have noget imod det, nu kender jeg
dem begge, så det er ikke noget problem.

Vi to hører til de *meget* privilegerede Leyna, og jeg forstår godt
Marianne, der gerne vil gøre så meget godt for sine katte, men kan
risikere at andre er skyld i, at husdyrhold bliver forbudt hvor hun bor,
det er godt nok skammeligt.

Der har også været megen "kattejammer" i nabolaget om natten her, men
jeg kan heldigvis sove fra det Det er værre for de stakler der
ikke får lukket et øje, når de skal tidligt op og på arbejde, men som
Majbritt så helt rigtigt skriver, så er det jo "kun" katte der følger
deres instinkt. Bare vi dog aldrig må få større problemer end det.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-08-06 11:43

*gg* det at komme af med lidt "galde" har gjort plads til lidt humor, så
jeg har fået en ide, der måske kan give mig råd til at købe mit eget og
dermed være endnu mere uafhængig af både regler og love ))

Siden katteejere nu ikke behøver at indordne sig under gældende regler og
love, så vil jeg starte et udlejningsfirma. Jeg vil udleje katte til
"wanna-be"- forbrydere, som katteejere gælder regler og love ikke for dem,
det MÅ da være en fed forretning.

hvis forretningen skulle gå lidt trægt i starten, så har jeg jo som
katteejer muligheden for et kvikt lille bankkup eller så'en,....... hmm der
åbner sig uanede muligheder, måske en fast leasing-aftale med div.
kriminelle miljøer ) i stil med dem man laver med eks.v biler.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-06 11:54

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> så'en,....... hmm der åbner sig uanede muligheder, måske en fast
> leasing-aftale med div. kriminelle miljøer ) i stil med dem man

ROFL Det ville da være synd at beskylde dig for at mangle fantasi.

Ok Marianne. Jeg er med på at starte en "Støvsugerbande", hvis du kan
garantere at "Snup-Jensen" bliver på stationen mens vi huserer.

"Ned med de gældende love" !!!!!!!!!!! LOL og du kan da også prøve at
"bezætte" et nedlagt landbrug, der er mange af dem.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 18-08-06 14:02

On Fri, 18 Aug 2006 12:43:26 +0200, "Marianne Hellemose"
> [...]

>love, så vil jeg starte et udlejningsfirma. Jeg vil udleje katte til
>"wanna-be"- forbrydere, som katteejere gælder regler og love ikke for dem,

Lyder som en rigtig god ide!

Og så kan jeg jo sidde her og føle mig dybt kriminel, for mine katte
går jo frit. Mine hunde går uden snor, og jeg samler ikke op efter
dem. (De besørger på markerne). Skal vi ud på en tur er der dog altid
hundeposer med i lommen. Det er jo ikke alle steder at man kan regne
med at der ikke er færdsel af andre mennesker...
Sidst, men ikke mindst, så ville jeg (hvis jeg fik buddet) gerne
arbejde uden at involvere skattefar. FØJ, hvor skal jeg dog skamme
mig, for sådan er der bestemt ingen andre mennesker der kan finde på
at opføre sig, vel?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-06 14:33

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> så'en,....... hmm der åbner sig uanede muligheder, måske en fast
> leasing-aftale med div. kriminelle miljøer ) i stil med dem man

Det ville da være synd at sige, at du mangler fantasi ROFL

Ok Marianne, jeg er med på at danne en "Støvsugerbande" for at hjælpe,
men så må du også love at "Snup-Jensen" bliver hjemme på stationen mens
vi huserer.

"Ned med alle love" !!!!!!!! LOL

Du kunne jo også prøve at "bezætte" en nedlagt landsbrugsejendom, der er
et par stykker her i omegnen, der godt kunne trænge til lidt fornyelse.

Med venlig hilsen
Tove :)

P.S. Sendte dette indlæg første gang kl 12:53, jeg tror at det er blevet
"ædt" af censuren. Håber at blive tilgivet hvis der kl. 21 iaften kommer
en dobbeltpostning.

Fra : Leyna

Dato : 18-08-06 13:54

On Fri, 18 Aug 2006 11:37:25 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>Marianne, der gerne vil gøre så meget godt for sine katte, men kan
>risikere at andre er skyld i, at husdyrhold bliver forbudt hvor hun bor,

Nu er der jo osse stor forskel på hvor man bor. Boede jeg i byen
(eller bare i en landsby), så havde der heller ikke været noget med
fritløbende katte. Vi har specielt valgt dette sted (fremfor billigere
og i nogle tilfælde osse større og bedre boliger) på grund af
beliggenheden. Det var et bevidst valg udfra den betragtning at vi har
dyr!

> [...]
>Majbritt så helt rigtigt skriver, så er det jo "kun" katte der følger
>deres instinkt. Bare vi dog aldrig må få større problemer end det.

Det bliver et kæmpeproblem, når boligselskabet beslutter sig for at al
husdyrhold forbydes. :(
Hvorfor skal dem der rent faktisk godt kan finde ud af at holde dyr
straffes?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-06 14:11

Leyna wrote:
> [...]
> husdyrhold forbydes. :(
> Hvorfor skal dem der rent faktisk godt kan finde ud af at holde dyr

Nej, men sådan er det jo desværre med mange ting her i livet. Vi må
krydse fingre for at boligselskabet kan finde en løsning til gavn for
alle parter.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 18-08-06 09:50

> [...]

>adresser, for jeg ser hellere at ejerne ryger ud på røv og albuer, end at en
>af de andre beboere eller deres hunde, får fat i kattene

Så vidt jeg husker skal man ved husdyrhold i boligforeninger skrive
under på et tillæg til lejekontrakten, hvori man forpligter sig til at
holde husdyr så de ikke er til gene for andre. Overholder man ikke
dette, så er det opsigelsesgrund. Det er en aftale der er indgået og
følger man ikke denne så er det misligeholdelse af lejekontrakten, og
man kan opsiges med øjeblikkelig varsel.

En anden ting der kan ske, er at boligforeningen simpelthen forbyder
alle husdyr fordi nogle mennesker ikke kan finde ud af reglerne. Det
er synd for alle dem, der tager deres ansvar alvorligt, men desværre
ofte følgen af misligeholdelse.

Jeg har selv boet i lejlighed med en kat i et halvt års tid, og i den
tid var katten overhovedet ikke udenfor en dør. Okay, man måtte så
heller ikke holde husdyr i ejendommen, og katten var der så KUN fordi
jeg havde overtaget den efter min afdøde mor, og indtil vi fandt noget
andet at bo i. Men det var laaaange 6 måneder, hvor jeg gik i evig
skræk for at blive sat ud, men jeg ville jo heller ikke aflive katten.
(Det var en rigtig "sær" kat, som ikke knyttede sig til hvem som
helst.)

Nu bor jeg jo langt ude på landet, og her er der altid fritløbende
katte. Det generer mig egentlig ikke, men det generer mig at det er
staldkatte (mange af dem), som der ikke rigtigt er nogen der tager sig
af. De får (i bedste fald) sat lidt mad og vand ud (men for det meste
må de leve af det de selv fanger), men sådan noget som
dyrlægeregninger er der sørme ikke penge til.
Min kattelem er blevet smadret af en rendegal tæve (jeg har to store
hanhunde), og nu har en helt fremmed kat fundet ud af, at der er fri
adgang til kvali foder, og da det er en temmelig mager starut, så
forsvinder maden altså hurtigt. *suk*

Nå, jeg har nu ikke noget særligt imod at give et sultent dyr noget at
spise, men det er helt klart en tamkat (den er ikke bange for mig og
den vil gerne både kæles og tages op), og så mener jeg sg* det er
ejerens pligt at fodre sin egen kat. Derudover er der risiko for at
mine hunde, når de får chancen, simpelthen afliver den. Den er på
fremmed grund, og hvor mine katte er rimeligt tolerante, så er den ene
af hundene det ikke. Får han fat på den, så knækker han nakken på den,
så jeg skal osse ud at lede efter en ejermand.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kate

Dato : 26-08-06 09:09

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote in

> [...]
> aftale der er indgået og følger man ikke denne så er det
> misligeholdelse af lejekontrakten, og man kan opsiges med

Desværre er det bare i praksis næsten umuligt at smide folk ud.

Da jeg boede i Rødovre, tæt på Marianne, men i et andet boligselskab,
undrede jeg mig over at der var fritløbende katte. Det gjorde jeg af to
årsager. Den ene at jeg faktisk havde skrevet under på at måtte have
*indekatte*, de måtte ikke komme ud og den anden at jeg dælme ikke
ville lade mine katte løbe så tæt på Slotsherrensvej som det var
tilfældet, jeg boede på Slotsherrensvej. Jeg flyttede derfra
udelukkende pga trafikken, men der var også katteslagsmål. Og ja, jeg
bliver også vanvittig når kattene slås. Det er skrækkeligt at høre på.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-08-06 12:03

"Marianne Hellemose" <catsFJERN@webnetmail.dk> writes:

> For jeg er nemlig rigtig *pissed* for 3 nat i træk er jeg blevet
> vækket af slagsmål udenfor. Hele foråret havde jeg "fornøjelsen" af
> både hankatteslagsmål, hunkatte-kalden og div. parringer.

Det problem har vi kun haft en gang her. De to sad og jamrede lige
udenfor vores havelåge. Da jeg gik ud, "smuttede" lågen fra mig og
Siri, hund på 75 kg, stak efter de to katte. Hun er ganske gumpetung
og selv en trebenet kat kan løbe fra hende. Og de løb! Og siden har de
ikke siddet her hos os. :)

Men jeg giver dig fuldstændig ret. I vores boligforening må man
heldigvis have et husdyr, men i mange må man ikke have noget som
helst, og det er netop på grund af de mennesker som er ligeglad med
alle andre.

Okay, jeg lod Siri stikke efter kattene, men det var over midnat og
hun var ude under 1 minut.

Men jeg mener nu engang, at når man tager ansvaret for et dyr, så
tager man samtidig ansvaret, for at det dyr ikke generer andre. Og det
gælder både at holde hunden i snor og samle op efter den og at man
holder sine katte på matriklen eller i snor.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven