ja jeg har lige skrevet at mit hegn virker
Fra : Ukendt

Dato : 16-08-06 20:50

Ja jeg har lige skrevet et indlæg om at mit hegn virker.
Men Det gør det vist ikke

Så nu er der dømt indekatte. Og lukket havedør. øv

Nej Min ene kat, Rocke, så jeg lige klatre efter en due i et træ. Træet står
på den forkerte side af indhegningen,min matrikel, men det er stadigvæk den
forkerte side af hegnet.
Træet havde en gren der hang ind over indhegningen, Så den blev fjernet.

20min efter var den gal igen.

Der løb han rundt uden for indhegningen.

Jeg har vist også skrevet om billigt hegn.

Det er det jeg har lavet min indhegning af. ÆV
Det holder ikke.

Nå nu har jeg indekatte her i nat , og til jeg har fået lappet alle
hullerne.

Eller hvis der er mange huller, til jeg har fået skiftet hegn.

Første gang jeg så Rocke udenfor her i dag. tænde jeg mit EL hegn.det
virkede ikke nok, eller der er hul i hegnet et sted.

Dumme kat.
Det er da godt at hedebølgen er ved at være væk, Ja så jeg kun bliver vækket
af katte, og ikke af varme, nu hvor jeg skal sove med fængslede mivere til
hegnet er ok.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-08-06 21:01

Allan wrote:
> [...]
> Det er da godt at hedebølgen er ved at være væk, Ja så jeg kun bliver
> vækket af katte, og ikke af varme, nu hvor jeg skal sove med

Stakkels dig Allan LOL Nu gik det jo ellers lige så godt. Sov godt
!!!

Mvh Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-06 21:13

> Stakkels dig Allan LOL Nu gik det jo ellers lige så godt. Sov godt !!!
>
> Mvh Tove :)

møgkat. HeHe
Mvh Allan

Fra : Katrine Nederby

Dato : 16-08-06 23:49

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Første gang jeg så Rocke udenfor her i dag. tænde jeg mit EL hegn.det
> virkede ikke nok, eller der er hul i hegnet et sted.

Hej Allan

Har du selv haft ved hegnet for at mærke om det støder? Har du husket
jordspyd? Og at katten skal have jordforbindelse for at få stødet? Spørger
fordi det vist er almindelige fejl

Jeg satte selv hegn med el-tråde i toppen op i sidste måned - og det virker
efter hensigten Tre af mine katte har forsøgt at tage turen over, men
hegnet fik dem til at ændre mening

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 07:54

"Katrine Nederby" <beydana@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> virker
> efter hensigten Tre af mine katte har forsøgt at tage turen over, men

Ja jeg ved det er en almindelig fejl. Men jeg har nogte galvaniseret hegn,
lige før strømtrådene, der er jordet.
Så det virker.
Jeg syntes nu ikke selv at ellen gør så ondt når man prøver at røre ved det.

Jeg har før set at der er huller rundt omkring, men det var oppe i hegnet,
så mon ikke der er et hul nede ved græsset et sted. Jeg må ud og kigge.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 13:34

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Der var et fint hul i hegnet, ja der skal jo kun springe en maske, i sådan
et hønsehegn, før der er plads til en kat.
Og hegnstrådene vende udaf, så mon ikke det er der han er løbet ud ?
Jeg kan se at jeg kommer til at sætte nyt hegn. ivertifald nede ved
græsset hvor dette hul var.
Havde jeg været kat og set dette hul var jeg også gået på opdagelse. HeHe

Nå men nu har de ikke stuearast mere, for hullet er lukket.
Og det var en hård nat

Så til alle der vil hegne ind. Køb noget kvalitets hegn, og køb noget
fintmasket.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 14:08

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Alle er glade alt er ved det gamle.
Tænk at sådan et hul i hegnet kan skabe så meget uro i mit lille hjem

Nå men jeg kommer jo nok til at lægge hegn på hegnet for at forebygge.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-06 14:20

Allan wrote:
> [...]
> hjem
> Nå men jeg kommer jo nok til at lægge hegn på hegnet for at forebygge.

Ja, der kan du bare se "man bli'r klog af skade men sjældent rig". Det
ender med at dit hegn bliver dobbelt så dyrt som du havde regnet med.

Bare det virker Allan, det er det vigtigste. Der er nu ikke noget som en
god nattesøvn LOL.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 14:43

> [...]
> ender med at dit hegn bliver dobbelt så dyrt som du havde regnet med.
>
> Bare det virker Allan, det er det vigtigste. Der er nu ikke noget som en

Hej Tove.
Nu regner jeg prisen på hegn på min helt egen måde.
1 stk MCO koster x antal kr.
Mit hegn kostede 1 stk MCO.
normalt bliver de kørt ned før de fylder 1 år.
Nå men nu virker hegnet ikke så jeg må ofre endnu en MCO pris på hegnet.

Og jeg har 2 af slagsen, og de er begge næsten over 2 år, der må være
overskud på min konto

Ja Ja en lidt mærkelig måde at regne på, men det virker her.

For slet ikke at snakke om de der lopper jeg ikke har haft, og Flåter.

HeHe Mvh Allan

Fra : Nynne Hansen

Dato : 18-08-06 16:16

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in message

> Ja Ja en lidt mærkelig måde at regne på, men det virker her.
>
> For slet ikke at snakke om de der lopper jeg ikke har haft, og Flåter.
>
> HeHe Mvh Allan

Hehehehe..... Jeg synes det er sjov læsning, der kører billeder på
nethinden. Og Allan, du har den tørreste måde at beskrive tingene på, så man
ikke kan gøre andet end at leve sig ind i og forstå dine beretninger!

Bliv endelig ved

Mvh Nynne

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-06 16:25

Allan wrote:
> [...]
>
> Ja Ja en lidt mærkelig måde at regne på, men det virker her.
>
> For slet ikke at snakke om de der lopper jeg ikke har haft, og Flåter.

Det er da en helt vidunderlig måde du regner på

Det kunne være, at man skulle tage metoden op til overvejelse her, den
er da i hvert fald meget positiv :)

Med hensyn til lopper og flåter du *ikke* har haft. Det må du lige
forklare en gang.

Vil det sige at I har været loppe- og flåtfri hjemme hos dig ? Så vil
jeg da gerne be' om opskriften på hvordan man undgår det, det kan vel
næppe være hegnet der gør det LOL eller du mener måske, at det var de
MCO-penge som du sparede før du fik hegnet da misserne var inden døre.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 20:14

> [...]
> være hegnet der gør det LOL eller du mener måske, at det var de
> MCO-penge som du sparede før du fik hegnet da misserne var inden døre.

Den er nu god nok, her har været loppe og flåte fri siden jeg fik lavet
hegnet.
Der er en masse ræve og løse katte i området. Men når mine ikke kommer uden
for matriklen, og de andre ikke kommer ind, så slipper man for den slags.
Jeg har kun behandlet ,forebygende, for lopper før de skulle på pension.
Så ingen lopper i ca 2 år.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 25-08-06 10:57

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> Nu regner jeg prisen på hegn på min helt egen måde.
> 1 stk MCO koster x antal kr.
> Mit hegn kostede 1 stk MCO.

Det regnstykke kan jeg godt li'

Mit hegn har godt nok kostet spidsen af en jetjager, men forhåbentligt
koster det så ikke en kat

Og ja, mit hegn er en kanonsuccess. Det blev sat op i tirsdags og
onsdag fik jeg lukket et hul under carportdøren og derefter lukkede jeg
kattene ud.
I går torsdag var Mowgli ikke til at drive ind, jeg endte med at hente
ham og bære ham ind
Nu vil de inderligt gerne ud når nu jeg er hjemme, specielt Doughnut
går og brokker sig, men de skal op og vaccineres om en time så de må
vente med udgangen til senere

Jeg tror nu også når mine bliver mere hjemmevandt derude så vil de også
kigge efter om der skulle være muligheder for at komme videre ud i
verden, så jeg vil helt sikkert være opmærksom på evt. huller i og
omkring det.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-06 11:40

Kate wrote:

> [...]
> Nu vil de inderligt gerne ud når nu jeg er hjemme, specielt Doughnut
> går og brokker sig, men de skal op og vaccineres om en time så de må

Det var egentlig ret hurtigt du fik dit hegn op. :) Alle må vente
med at få lavet noget af håndværkere for tiden, men er det ikke bare
dejligt at ventetiden er slut ?

Jeg kan godt forstå at både Mowgli og Peanut er henrykte, og så er det
jo rigtigt nok, at det er en dyr fornøjelse, men at se dyrenes glæde
opvejer både ventetid og udgifterne. Min mand lavede selv vores
kattegård, så udgifterne var til at overskue. Det er en del år siden
nu, og han skifter bare stolperne ud med nogle års mellemrum, fordi
kattene bruger dem som kradsebræt, så de bliver lidt "tyndslidte".

Rigtig hjerteligt til lykke til både dig og misserne med det nye hegn.
Jeg havde et indlæg først i tråden hvor jeg havde lagt nogle billeder
ind i mit album, der kan man kan se min kattegård. Ved ikke om du har
set billederne allerede ?

Mange venlige hilsener
Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 25-08-06 12:10

On Fri, 25 Aug 2006 12:40:21 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Jeg kan godt forstå at både Mowgli og Peanut er henrykte,

hehe... tove, nu blander du vist tingene sammen. Katten hedder
Doughnut (hvordan kan man kalde en kat for Doughnut? *G*). Peanut
hører til i hundegruppen. Det er Nanna's bette kræ af en hund!

Dejligt at hegnet virker, Kate. Og på langt sigt er det jo nok ikke så
dyrt endda. Hvis man tænker på hvilke skader du kan komme ud for, når
kattene løber helt frit, så er de penge skam hurtigt tjent ind, og så
mister du jo heller ikke nogen katte til trafikken!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-06 12:37

Leyna wrote:

> [...]
> for, når kattene løber helt frit, så er de penge skam hurtigt tjent
> ind, og så mister du jo heller ikke nogen katte til trafikken!

Ups undskyld Kate. Det var en "slip of the mind". Der er godt
nok også stor forskel på doughnuts og peanuts (smager dog lige dejligt
begge dele). . Jeg synes da at Doughnut er et fint navn, de kan
ikke alle sammen hedde Misser, Pusser o.s.v. Det er bare os der ikke
er moderne, Leyna LOL

Jeg forventer skam også at vor "fælles ven" Sten dukker op, og
komplimenterer dig endnu engang, Kate. Nu er vi jo begge "lovlydige".

Hej igen
Tove :)

Fra : Kate

Dato : 26-08-06 08:38

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> Ups undskyld Kate. Det var en "slip of the mind".

hehehe, helt iorden. Som jeg skrev til Leyna, er jeg vant til at folk
får det galt i halsen

> Der er godt nok også stor forskel på doughnuts og peanuts (smager dog
> lige dejligt begge dele). . Jeg synes da at Doughnut er et
> fint navn,

Ærlig talt synes jeg det er et fjollet navn men jeg kan ikke give
hende et andet nu, det er for sent. Hun er trods alt 6år gammel

> de kan ikke alle sammen hedde Misser, Pusser o.s.v.

Nej, det har du ret i. Min først kat hed Freddie, det fik jeg en del
kommentarer på, det var i starten af 90'erne. Senere fik jeg jo så
Johan og Sofie. Specielt Johan fik jeg rigtigt mange kommentarer til.
Først her de senere år kan jeg se at andre også bruger "almindelige"
navne tilderes dyr.

> Det er bare os der ikke er moderne, Leyna LOL

Årh, Leyna har da en hund der hedder Hans, så helt umoderne er hun da
ikke

Fra : Leyna

Dato : 26-08-06 09:46

On Sat, 26 Aug 2006 09:37:37 +0200, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk>
wrote:

>"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

>Årh, Leyna har da en hund der hedder Hans, så helt umoderne er hun da
>ikke

Hovhov... Hans er en genbrugshund, og det var altså det navn de
forrige ejere havde givet ham, så dér fralææger jeg mig osse ethvert
ansvar!
Vi kaldte ham faktisk Hansen i starten, men Hans sev alligevel lige så
stille ind, så det hedder han så nu.

Jeg har kun navngivet en af mine katte, og det er Buster. Min mand
navngav Samson, og Popsie hed altså Popsie da vi overtog hende.
Iøvrigt er hun en ganske speciel kat, så et ganske specielt navn er
vist i sin orden her... men Doughnut... Naaaaah! *GGG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kate

Dato : 26-08-06 08:33

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote in

> hehe... tove, nu blander du vist tingene sammen. Katten hedder
> Doughnut (hvordan kan man kalde en kat for Doughnut? *G*). Peanut
> hører til i hundegruppen. Det er Nanna's bette kræ af en hund!

Hæhæhæ, det tog jeg meget let på, det med navnet. Det fleste får det
alligevel galt i halsen
Heldigvis kan jeg fraskrive mig ethvert ansvar for navnet *fnis* Det er
mine forældre som har givet hende det og da jeg har kendt hende siden
hun var killing (fik hende da hun var 3 år gammel), så kan jeg ikke
finde ud af at gi' hende et andet navn. Dvs andet et det kælenavn hun
går under ....lille røde rullepølse

> [...]
> ud for, når kattene løber helt frit, så er de penge skam hurtigt
> tjent ind, og så mister du jo heller ikke nogen katte til

Nej, det er også sådan jeg resonnerer. Bare fordi jeg ikke har betalt
mange penge for mine katte så vil jeg jo ikke miste dem alligevel. For
mig er det jo ikke "bare" katten, men en del af min familie
Nu har jeg allerede siddet ude 3 aftner og nydt ikke at skulle snige
mig ind og ud af døren. Kattene er helt klart glade for arrangementet
så alene det er hver en øre værd

Fra : Kate

Dato : 26-08-06 08:28

> Det var egentlig ret hurtigt du fik dit hegn op. :) Alle må
> vente med at få lavet noget af håndværkere for tiden, men er det
> ikke bare dejligt at ventetiden er slut ?

Jeg syntes jo at ventetiden var lang og det havde været totalt lækkert
at ha' hegnet i min ferie, men jo det er superskønt at det nu er lavet.
Og sikke nogle trætte katte jeg har om aftenen.
Jeg havde min mor på besøg igår for at vise det frem så vi var ude hele
eftermiddagen og aftenen. Vi trak først ind omkring ved ni-halv ti-
tiden. På det tidspunkt havde Doughnut ligget i sin "seng" i mindst en
time, men drengene kom først ind kl. 10

> [...]
> billeder ind i mit album, der kan man kan se min kattegård. Ved
> ikke om du har set billederne allerede ?

Tak, hegnet er en kæmpe success og jeg skal nok lægge nogle billeder
ind i mit album såsnart jeg har fået gennemgået dem jeg har taget.
Jo, jeg var inde og kigge i dit album og det ser også godt ud, netop
det at man kan sidde derude med kattene er vigtigt for mig

Fra : Ragna

Dato : 26-08-06 11:45

Kate skrev:
>Jeg syntes jo at ventetiden var lang og det havde været totalt lækkert
>at ha' hegnet i min ferie, men jo det er superskønt at det nu er lavet.

Til lykke med hegnet, både til dig og misserne.
Det er ren lykke at se de små (og store!) gå på opdagelse i en verden, der
pludselig er blevet meget større og mere spændende.
Vi glæder os til at se billeder!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 17:31

"Kate" skrev i en meddelelse
> Og ja, mit hegn er en kanonsuccess.

Tillykke med hegnet. Det bliver i vist alle sammen glade for.

Jeg glæder mig til at se billeder af et prof købehegn

HeHe nu er jeg lidt ond, for nu har du et helt nyt problem, Bliver de
indenfor i indhegningen.

Det vil tiden vise.

Jeg er hård, på den måde at de altid har adgang fra en kattelem ud til
haven.
Det om natten, og selvom jeg ikke er hjemme.

Det er jo kun gået galt en dag her, Heldigvis var jeg hjemme og så det.
Det kunne være sket hvor de var alene, og så kunne det været gået rigtigt
galt,

Heldigvis er det nyt teritorie udenfor hegnet, så de passer en del på, hvis
de slipper ud. Så de skal være ude mere en en dag, før de bliver overmodige.

Men tilykke igen

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 26-08-06 08:42

> Jeg glæder mig til at se billeder af et prof købehegn

Jeg skal nok lægge billeder i mit album hurtigst muligt

> HeHe nu er jeg lidt ond, for nu har du et helt nyt problem, Bliver
> de indenfor i indhegningen.

ja, det er naturligvis også en lille bekymring nu

> Det vil tiden vise.

Ja, og så må jeg jo tage den derfra

> Jeg er hård, på den måde at de altid har adgang fra en kattelem ud
> til haven.
> Det om natten, og selvom jeg ikke er hjemme.

Hmmmm, det tror jeg ikke jeg vil. Okay, jeg har ikke kattelem, endnu.
Måske laver jeg en senere. Men jeg tror nu ikke jeg vil have dem derude
når jeg ikke er hjemme.

> Heldigvis er det nyt teritorie udenfor hegnet, så de passer en del
> på, hvis de slipper ud. Så de skal være ude mere en en dag, før de
> bliver overmodige.

Jeg forventer da også skulle de komme på den forkerte side vil de nok
blive så overvældet at de ikke vil løbe langt væk, men jeg vil gøre alt
for at de bliver inde i haven

> Men tilykke igen

Tak. Jeg er virkeligt glad for det

Fra : Denise

Dato : 25-08-06 19:03

Kate wrote:

> [...]
> jeg kattene ud.
> I går torsdag var Mowgli ikke til at drive ind, jeg endte med at hente

Novra Kate, dit heldige asen
Tillykke med din indhegning, og en flok glade misser
-
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 26-08-06 08:43

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Novra Kate, dit heldige asen
> Tillykke med din indhegning, og en flok glade misser

Tak, Denise. Har du stadig ikke hørt fra dem?

Fra : Denise

Dato : 26-08-06 09:50

Kate wrote:
> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Tak, Denise. Har du stadig ikke hørt fra dem?

Ha ha, nej så i år bliver det ikke, og Poda bliver det så nok heller ikke.
Men jeg er jo klar over hvorfor de tøver, pga alle vores træer. Men så kan
de jo sige at de ikke kan lave det, eller de kun kan lave det hvis jeg
fælder de og de træer, og der var jo også noget med 2 havelåger - lidt
amatøragtigt synes jeg de ikke kan melde klart ud
Fandens også manden ikke er tømrer hihi - nå, så kan han bruges til så meget
andet

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 26-08-06 10:12

> [...]
> kan melde klart ud Fandens også manden ikke er tømrer hihi -
> nå, så kan han bruges til så meget andet

Ja, det er sgu for dårligt at de ikke siger hvis de ikke kan lave det.
Jeg fik lavet en låge. Min have er ret speciel fordi grunden
oprindeligt skråner meget ned mod marken, men min forgænger har fået
rettet haven op. De har lavet en kasse og gravet ud, så har jeg tre
trin ned fra terassen og ned bag kassen. Der har jeg valgt at få en
låge og så er hegnet sat på kassen. Dvs den ca. 1 meter mellem kassen
og hækken ned til marken er ikke tilladt for katte, men kun mig

Nu har jeg lagt lidt billeder i mit album, der kan man godt få et lille
indtryk af størrelsen. Kig i mappen "haven".

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-06 11:29

Kate wrote:

> Nu har jeg lagt lidt billeder i mit album, der kan man godt få et
> lille indtryk af størrelsen. Kig i mappen "haven".

Hej igen Kate.
Jeg måtte da også lige ind og se misserne og herlighederne.

Hvor er de bare søde og smukke. Kan godt forstå du er glad for dem.

Jeg kan se , at du har en dejlig have ligesom jeg med fri udsigt til
marker. Det er skønt at bo på landet. Hegnet ser også ud til at være
dejligt, det har helt sikkert været en super investering, som I kan
have stor glæde af i mange år.

Er Lante's venstre øje grønt og det højre gult, eller er det bare på
billedet det ser sådan ud ? Han ligner en rigtig pragtkat. Mivser har
også en lille farveforskel. Det højre er gult, og der er en smule
brunt i det venstre. Det er nu meget charmerende.

Med venlig hilsen
Tove :)

P.S. Vi bor jo ikke ret langt fra hinanden, fandt jeg ud af.

Fra : Kate

Dato : 27-08-06 08:26

> Hej igen Kate.
> Jeg måtte da også lige ind og se misserne og herlighederne.
>
> Hvor er de bare søde og smukke. Kan godt forstå du er glad for
> dem.

Ja, jeg synes jo selvfølgeligt også de er smukke

> [...]
> at være dejligt, det har helt sikkert været en super investering,
> som I kan have stor glæde af i mange år.

Ja, det håber jeg også. Har dog haft vores første udbryder forsøg. Læs
mit svar til Allan (og Denise).

> [...]
> Mivser har også en lille farveforskel. Det højre er gult, og der
> er en smule brunt i det venstre. Det er nu meget charmerende.

Nej, det er måden billedet er taget på, han har helt almindelige
gullige øjne.

> P.S. Vi bor jo ikke ret langt fra hinanden, fandt jeg ud af.

Nej, det så jeg godt

Fra : Denise

Dato : 26-08-06 14:06

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu har jeg lagt lidt billeder i mit album, der kan man godt få et lille
> indtryk af størrelsen. Kig i mappen "haven".

Novra, det ser lækkert ud
Hvordan gjorde de egentlig nede ved jorden, så kattene ikke kan grave sig
ud, jeg kan se nogle brædder, men er hegnet ikke gravet lidt ned i jorden
også?

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-06 14:51

> [...]
> ud, jeg kan se nogle brædder, men er hegnet ikke gravet lidt ned i jorden

Ok rigtig dårlig citat teknik fra min side.
Men jeg vil også vide hvad de gjorde nede ved jorden? med hegnet?

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 27-08-06 08:22

> Ok rigtig dårlig citat teknik fra min side.
> Men jeg vil også vide hvad de gjorde nede ved jorden? med hegnet?
>
> Mvh Allan

Brædderne er den kasse jeg omtaler, den måde haven er "hævet" på. Derpå
har det klampet hegnet fast. Ellers ligger det bare tæt på jorden, men
er ikke gravet ned.
På et af billederne med Mowgli er der nogle sten nede ved hegnet. De er
lagt fordi grunden skråner og det var svært at få hegnet ned til
jorden, så stenene skal lukke af.

Desværre havde vi vores første flugtforsøg allerede i går. Mowgli fandt
ud af at fra havebordet kunne han hoppe op på stakittet. Han landede
lige præcis over trådede, så nu må jeg flytte bordet indtil jeg kan
lave noget spærring over stakittet, trådene virkede ikke Men skulle
nogen forsøge sig var det også ham jeg ville mistænke for det.
Det der undrede mig var at jeg ramte tråden da jeg tog Mowgli ned, men
jeg syntes nu ikke jeg mærkede noget særligt rap.

Men ellers er jeg superglad for det, kattene er jo nærmest ikke til at
drive ind, ja dvs Lante og Mowgli er ikke, Doughnut går tidligt ind i
seng

Fra : Denise

Dato : 27-08-06 10:02

Kate wrote:
> [...]
>
> Men ellers er jeg superglad for det, kattene er jo nærmest ikke til at
> drive ind, ja dvs Lante og Mowgli er ikke, Doughnut går tidligt ind i

Fandens til dyr, ja de skal nok finde en udgang hvis der er nogle. Jeg bad
iøvrigt om - hvis de skulle lave hegn her - at det skulle graves ned i
jorden, så man undgik de gravede under, plus at vi jo også havde ræve i
nærheden, og de er jo eksperter i sådan noget, hvis kattene ikke lige skulle
kunne grave. Så det vil være et must her - det hegn vi har nu er også gravet
ned og de problemer vi har er, at der er nogle der har gnavet huller i det
fordi vi var så åndsvage at bruge rent plastichegn i sin tid - det grønne.
Men gravet under er der ingen der har gjort.

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 12:06

> [...]
>
> Men ellers er jeg superglad for det, kattene er jo nærmest ikke til at
> drive ind, ja dvs Lante og Mowgli er ikke, Doughnut går tidligt ind i

Sikke da en utaknemmelig herrer du har der. æv.

Og et El hegn må kun støde i impulser ifølgelig lovgivningen, Jeg kan ikke
huske intervallet stødene må komme i, men du kan jo have ramt da der var
slukket.

Jeg var selv meget forundret da jeg så Rocke løbe med hovedet nedaf oppe i
chikanen.Så de kan meget mere en man lige tror.

Mit hegn er også gravet ned, Jeg stak en rille med en spade, og jokede
hegnet ned i rillen.

jeg er ret sikker på at mine katte ikke prøver på at komme ud, over hegnet,
Men når der ligefrem er et hul nede i jordhøjde, ja så skal det da prøves

Og så er der lige naboen lille pode på ca 3 år, Han kunne sikkert finde på
at lave et hul i hegnet.
Han står ofte og kigger ind efter kattene og skriger MISSE, det sjove er at
Rocke løber ud til ham. De må have et eller andet sammen.

mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-08-06 12:17

Allan wrote:

> [...]
> Han står ofte og kigger ind efter kattene og skriger MISSE, det
> sjove er at Rocke løber ud til ham. De må have et eller andet

Du skulle tage og invitere den lille fyr indenfor, så kan det da være
at du bliver ekstra populær hos både ham og Rocke.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 20:18

Hej Tove
Jo jeg har tænkt på det. Men jeg må lige veje fordele og ulemper op mod
hinanden.

Lige nu er jeg glad for at den 3 årige tyran er udenfor hegnet

Men det er kærlighed mellem dem. Ja ok Rocke lægger sig så ungen lige netop
ikke kan nå ham
Men de har det vist sjovt begge 2.
Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 27-08-06 15:46

> Sikke da en utaknemmelig herrer du har der. æv.

Nænej. Han er skam taknemmelig nok, men når der er noget nyt skal det
jo forsøges

> Og et El hegn må kun støde i impulser ifølgelig lovgivningen, Jeg
> kan ikke huske intervallet stødene må komme i, men du kan jo have
> ramt da der var slukket.

Det gør det også, men på et andet forum var en inde på at jeg var
"jordet" da jeg tog Mowgli ned fra hegnet og derfor ikke fik stød og da
Mowgli ikke har ramt begge tråde og træ åbenbart isolerer så fik han
heller ikke det rap han skulle have haft.
Indtil jeg får sikret toppen af stakittet rigtigt har jeg flyttet
bordet så han ikke kan lave flere numre og der har ikke været tilløb
til det idag.

> Jeg var selv meget forundret da jeg så Rocke løbe med hovedet
> nedaf oppe i chikanen.Så de kan meget mere en man lige tror.

Ja, det er jo også det jeg var lidt bange for

> Mit hegn er også gravet ned, Jeg stak en rille med en spade, og
> jokede hegnet ned i rillen.

Jeg overvejde slet ikke at det kunne risikeres at være et problem. Hvis
de får den slags idéer så lægger jeg en række sten, så må det kunne få
dem på andre tanker

> jeg er ret sikker på at mine katte ikke prøver på at komme ud,
> over hegnet, Men når der ligefrem er et hul nede i jordhøjde, ja
> så skal det da prøves

Ja, det ville alle mine nok også. Der var et lille hul under carporten
ved siden af døren, ikke stort nok til at kunne komme igennem, men nok
til lige at få en pote igennem og rage uklar med naboens søde hunkat :-
) så det fik jeg spærret.

Og så kom der lidt gang i min hjemmeside. Hvis i vil se billeder så
findes de her http://www.oliwer.dk/haven
Nederst er der nogle billeder af afslutning af hegnet i top og bund.

Fra : Kate

Dato : 27-08-06 17:13

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in

Jeg glemte htm tilsidst så linket er http://www.oliwer.dk/haven.htm

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 17:18

"Kate" skrev i en meddelelse

Kate dit link virker ikke.
det burde se sådan ud http://www.oliwer.dk/haven.htm Så virker det
Og med hensyn til dit Elhegn i toppen, Strømmen skal jo løbe tilbage. Så der
skal 2 ledninger til.
Det ser ud til, udfra dine billeder, at det er lavet korekt, Hegnet er den
ene ledning , og tråden den anden.
Der hvor du har plankeværk, der ville jeg hænge noget billigt HN
galvaniseret hegn, på den nederste strømtråd. Så er du sikker på at katten
har jordforbindelse. Det er måske ikke kønt med 1/2 M løst hegn på
plankeværket, men det vil virke.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 27-08-06 17:23

> "Kate" skrev i en meddelelse
>
> Kate dit link virker ikke.
> det burde se sådan ud http://www.oliwer.dk/haven.htm Så virker
> det
Det opdagede jeg også

> Og med hensyn til dit Elhegn i toppen, Strømmen skal jo
> løbe tilbage. Så der skal 2 ledninger til.
> Det ser ud til, udfra dine billeder, at det er lavet korekt,
> Hegnet er den ene ledning , og tråden den anden.

Det var også sådan poda forklarede det. Derfor er der to tråde på
stakittet og carport/skur/terasse og kun en på nettet.
Og jeg forventer også med den pris at de laver det rigtigt

> [...]
> at katten har jordforbindelse. Det er måske ikke kønt med 1/2 M
> løst hegn på plankeværket, men det vil virke.

Ja, jeg tror også det bliver noget i den stil. Bare for at forhindre
Mowgli i at lege udbryderkonge

Tak, Allan, for dine gode råd.

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-08-06 18:28

Kate wrote:

> Ja, jeg tror også det bliver noget i den stil. Bare for at forhindre
> Mowgli i at lege udbryderkonge

Jeg er simpelthen også nødt til at komplimentere dig for alle de gode
og informative billeder. Nu kan de kattejere der ikke selv har hegn jo
se, hvordan det kan laves (billede for billede). Jeg er overbevist om,
at der nok skal være mange der vil benytte sig af det. Ellers er der
sikkert mange i gruppen der er villige til at henvise til din
hjemmeside.

Og så lige een ting til. Hold da helt op, hvor er det dejligt det
næstsidste billede af Mowgli, hvor han sidder på bænken med ryggen til
og skuer ud over paradiset. Man kan ligefrem se stoltheden lyser ud af
ham.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Kate

Dato : 27-08-06 20:14

> [...]
> næstsidste billede af Mowgli, hvor han sidder på bænken med ryggen
> til og skuer ud over paradiset. Man kan ligefrem se stoltheden

Ja, det var også så oplagt at snuppe det billede for jeg tænkte med det
samme, netop som du, det her var han bare glad for. Jeg følte at han
sad og tænkte "Det her er bare mit alt sammen" Sådan følte jeg det
selv den dag jeg trådte over dørtrinnet her i huset første gang
Mens min mor vaskede køkken ned gik jeg bare rundt og glædede mig over
at det var mit, sådan må Mowgli have følt det i onsdags da han sad på
havestolens armlæn

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-08-06 17:02

Allan wrote:
> [...]
> hjem
> Nå men jeg kommer jo nok til at lægge hegn på hegnet for at forebygge.

Hvis du har lyst kan du se vores kattegård her:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=1395&folder=1334&limit_start=0&limit_user=15

Så kan du se misserne samtidig. Kattegården er i vinkel og på ca. 26
kvm.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Denise

Dato : 20-08-06 17:19

Tove Krieger wrote:

> [...]
er=1334&limit_start=0&limit_user=15

> Så kan du se misserne samtidig. Kattegården er i vinkel og på ca. 26

Novra en lækkerhave med dejlig stor drikkeskål og kattegård. Og misserne ser
bare så dejlige ud

--
Hilsen Denise

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-08-06 17:25

Denise wrote:

> Novra en lækkerhave med dejlig stor drikkeskål og kattegård. Og
> misserne ser bare så dejlige ud

Tak for det, Denise :) Vi bor jo også ude på landet med store marker,
nyder det kan du tro.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 20-08-06 17:24

> [...]
>
> Så kan du se misserne samtidig. Kattegården er i vinkel og på ca. 26 kvm.

Hej Tove

jeg skal også have lavet en kattegård til mine tre katte, men da jeg bor i
en andelsbolig, har jeg ikke mod på at bryde hul i væggen til en kattelem, i
stedet satser jeg på, at kattene kan bruge et køkkenvindue som adgang til
kattegården, selv om det så vil spolere min udsigt til min terrasse og alle
blomsterkrukkerne dér.
Hvordan kommer dine katte fra huset ud i kattegården?

Du har nogle smukke katte, synes jeg, der også har en tortie, der minder om
din i aftegningerne og farverne.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-08-06 17:42

Anelise Schou Nielsen wrote:
:)

> [...]
>
> Du har nogle smukke katte, synes jeg, der også har en tortie, der
> minder om din i aftegningerne og farverne.

Hej Anelise.

Tak for komplimenten, jeg synes selvfølgelig også de er dejlige :)

Jeg er så privilegeret, at jeg i forbindelse med stuen har udgang til en
stor udestue, hvor der igen er udgang direkte til kattegården. Når
kattene bliver lukket ind kl. 17 til fodring bliver kattegårdsdøren ud
til haven også lukket, og så har de hele udestuen + kattegården hele
aftenen. Om natten må de kun være i udestuen fordi jeg ikke kan holde ud
at høre på jamren og hvæsen, hvis en fremmed kat har sneget sig ind i
haven.

Jeg kan godt se dit problem med udsigten til terrassen og planterne, det
er godt nok ærgerligt. Er der slet ingen anden løsning ?

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 19:23

> [...]
>
> Så kan du se misserne samtidig. Kattegården er i vinkel og på ca. 26 kvm.

HeHe jeg vil være kat hos dig i mit næste liv.
Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-08-06 21:20

Allan wrote:

> HeHe jeg vil være kat hos dig i mit næste liv.

> Mvh Allan

HeHe kære Allan, du skal være så hjerteligt velkommen.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 23:09

> HeHe kære Allan, du skal være så hjerteligt velkommen.
>
> Venlig hilsen
> Tove :)

Tak det skal jeg prøve at huske

Det er nu en pæn kattehave du har der.

Her kan du vist se mine katte.

Men der er flest killingebilleder, for jeg har ikke fået uploadet noget på
det sidste.
Men søde de er

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-06 10:25

Allan wrote:
> [...]
>
> Det er nu en pæn kattehave du har der.
>
> Her kan du vist se mine katte.
>
> Men der er flest killingebilleder, for jeg har ikke fået uploadet

Tak for synet Allan.

De er ikke bare søde, de er *meget* skønne. De ser også meget aktive
ud, der er vist en del spræl i dem.

Hegnet ser da også ud til at være ok. Det er dejligt at vide, at man
har sørget for at der ikke kan ske dem noget. Det er vist det største
skrækscenarie for os alle sammen.

Med venlig hilsen

Tove :)