Andet multimedie
bentjuul 3670
billeder til webben
Fra : Morten P. Andersen

Dato : 16-08-06 18:11

Hej til alle.
Er ny her.

Hvilke program er bedst til at konvertere billeder klar til webben?
Når jeg bruger "Photoshop" synes jeg kvaliteten er en del bedre og
samtidig fylder billedet meget mindre end hvis jeg eksempelvis bruger
"Gimp 2" eller "IrfranView".
Jeg har brugt "Photoshop" i lang tid og har først for nyligt afprøvet
"Gimp 2". "Gimp 2" virker som et rigtigt fedt program, så det irriterer
mig at jeg ikke umiddelbart kan klargøre billeder til webben så godt som
jeg kan i "Photoshop". "IrfranView" gør det direkte dårligt!
....eller er det bare min manglende viden/erfaring med "IrfranView". og
"Gimp 2" der er skyld i at "Photoshop" vinder min lille test?
Vil I forslå et helt andet program ?

:)
Morten
www.lille-web.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-08-06 19:03

> [...]
> Når jeg bruger "Photoshop" synes jeg kvaliteten er en del bedre og
> samtidig fylder billedet meget mindre end hvis jeg eksempelvis bruger

Hej Har du prøvet XnView?

http://www.xnview.com/

Det skal siges, at jeg ikke har den store erfaring med det.
Derfor ved jeg ikke, om det kan det du efterlyser.

Med venlig hilsen
Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 18-08-06 19:08

Martin Ploug skrev:

> [...]
>
> Det skal siges, at jeg ikke har den store erfaring med det.
> Derfor ved jeg ikke, om det kan det du efterlyser.

Hej Martin
Nej, men det vil jeg prøve - TAK
:)
Morten
www.lille-web.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-08-06 05:11

"Morten P. Andersen" <info@lille-web.dk> skrev i en meddelelse
> ...eller er det bare min manglende viden/erfaring med "IrfranView". og
> "Gimp 2" der er skyld i at "Photoshop" vinder min lille test?
> Vil I forslå et helt andet program ?

Hvis Photoshop leverer et resultat, som du er tilfreds med, så synes jeg du
skal blive ved med at bruge det. De andre programmer du nævner er programmer
som ikke koster noget - du må også have have haft en forventning til
Photoshop siden du har investeret i det. Jeg bruger altid Photoshop til at
gemme grafik og billeder til web, og har ikke mødt noget som er bedre -
eller hørt nogen omtale noget som er bedre.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk