Mere FWA
Fra : Rasmus Modsat

Dato : 19-06-01 14:42

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-06-01 21:02

On Tue, 19 Jun 2001 15:42:00 +0200, "Rasmus Modsat"
<canute@***SPAM_NO_THANK_YOU***f2s.com> wrote:

>Efter at have støvsuget Sonofon's hjemmeside, er det her, hvad jeg kunne
>finde:

Hvis du sætter < > omkring lange URL, så vil astendige newsreader ikke
hugge linkene over.

<http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/om_sonofon/vis_artikel.asp%3FID%3D1111%26area%3Dpresse>
<http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/om_sonofon/vis_artikel.asp%3FID%3D1109%26area%3Dpresse>
<http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/om_sonofon/vis_artikel.asp%3FID%3D1098%26area%3Dpresse>

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 19-06-01 22:12

On Tue, 19 Jun 2001 22:02:15 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-01@nemo.dyndns.dk> wrote:

>Hvis du sætter < > omkring lange URL, så vil astendige newsreader ikke
>hugge linkene over.

Anstændige (hint: Agent) newsreadere vil ikke kappe dem selvom du ikke
har <> rundt om dem.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-06-01 22:28

On Tue, 19 Jun 2001 23:11:55 +0200, Stefan Bruhn <news002@3x7.dk>
wrote:

>Anstændige (hint: Agent) newsreadere vil ikke kappe dem selvom du ikke
> [...]

Men Agent har vist nok altid gjort det,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-06-01 22:29

On Tue, 19 Jun 2001 23:27:32 +0200, Ivar Madsen

>http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/om_sonofon/vis_artikel.asp%3FID%3D1098%26area%3Dpresse
>Men Agent har vist nok altid gjort det,,,

Næ, det gør den sørma ikke. Men de halv astændige newsreader kapper
dem ikke over, hvis de er omgivet af < >,,,

Fra : Gerner

Dato : 20-06-01 08:49

On Tue, 19 Jun 2001 23:28:56 +0200, Ivar Madsen <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk>
wrote:

>Næ, det gør den sørma ikke. Men de halv astændige newsreader kapper
>dem ikke over, hvis de er omgivet af < >,,,

Hmm, mon ikke fejlen i virkeligheden ligger i en for kort wordwrap hos senderen,
og denne bruger en forkert mailer ? (msoe)

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-06-01 17:58

On Wed, 20 Jun 2001 09:49:01 +0200, Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

>Hmm, mon ikke fejlen i virkeligheden ligger i en for kort wordwrap hos senderen,
>og denne bruger en forkert mailer ? (msoe)

Jeg mener nu stadig at selv OE vil undlade at hugge linket over hvis
det omgives af <>. Og læg nu ikke ord i mine finger jeg ikke mener,
jeg vil ikke genere OE bruger, men mener ikke at det er en astændig
newsreader,,,

Fra : Gerner

Dato : 20-06-01 18:34

On Wed, 20 Jun 2001 18:57:59 +0200, Ivar Madsen <news-12-04-01@nemo.dyndns.dk>
wrote:

>Jeg mener nu stadig at selv OE vil undlade at hugge linket over hvis
>det omgives af <>. Og læg nu ikke ord i mine finger jeg ikke mener,

Det gør den sikkert, men det var nu det indlæg hvor linket blev skåret over jeg
mente.

>jeg vil ikke genere OE bruger, men mener ikke at det er en astændig
>newsreader,,,

Jeg vil gerne genere en newsreader der ikke kan følge selv de mindste standarder
vi har haft før gates blandede sig i hvordan en mailer skulle opføre sig. SV ik'
?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-06-01 19:09

Wed, 20 Jun 2001 18:57:59 +0200, skrev Ivar Madsen
<news-12-04-01@nemo.dyndns.dk>:

> [...]
>det omgives af <>. Og læg nu ikke ord i mine finger jeg ikke mener,
>jeg vil ikke genere OE bruger, men mener ikke at det er en astændig

Afhængig, hvilken linjelængde man har sat den til ombrydes ved.

Hvis den er sat til f.eks. 70 tegn, så vil en url på flere tegn
knække, hvis der mere end 70 tegn incl. <>.

Derfor skal man sætte OE til at ombryde ved 132 tegn og manuelt
lave linjeskift ved ca. 70 tegn, så kun links over 132 tegn blive
knækket.

med venlig hilsen
Knud
--