Andet multimedie
[InDesign CS2] Skift af links
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-08-06 14:11

Hej,

Jeg sidder med et problem, som tilsyneladende ikke kan lade sig gøre,
men det kan i mine øjne næsten ikke passe, for det må man da kunne i
et program som InDesign!

Har en side med mange visitkort, hvor billedet skal skiftes til
et andet med et andet filnavn. Jeg markerer alle billeder og kan i
Links-paletten vælger 'Relink', men man skal åbenbart gøre det på
hvert eneste billede. Findes der ikke en funktion, som kan gøre
det i ét hug?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Villy Erichsen

Dato : 15-08-06 19:25

In article <ebso6j.3rs.1@tgm.dyndns.dk>, Thomas G. Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Links-paletten vælger 'Relink', men man skal åbenbart gøre det på
> hvert eneste billede. Findes der ikke en funktion, som kan gøre

Nye billeder - med nyt navn - nej den går ikke - så er det jo ikke
relink - men nyt link.
Du burde have navngivet med det samme navn og erstattet det (de gamle)

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-08-06 19:58

Villy Erichsen skrev:

> Nye billeder - med nyt navn - nej den går ikke - så er det jo
> ikke relink - men nyt link.

Det er rigtigt, men det er trods alt det samme link, som optræder
mange gange i links-paletten, som blot skal ændres til at linke
til et andet filnavn.

> Du burde have navngivet med det samme navn og erstattet det
> (de gamle)

I det her tilfælde skal den oprindelige fil helst ikke overskrives,
men det går måske hen og bliver (nød)løsningen. Man kan jo godt nok
bare smide den i en anden mappe, så InDesign ikke kan finde den og
så pege den hen til den nye fil med samme navn. Så vil den tage hele
dynen i ét hug, så vidt jeg husker.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 28-08-06 20:45

> [...]
> bare smide den i en anden mappe, så InDesign ikke kan finde den og
> så pege den hen til den nye fil med samme navn. Så vil den tage hele

Hvis du gemmer din nye fil i samme mappe som den gamle kan du faktisk
gøre følgende (men er det nemmere - måske sjovere.

Eksporter en .inx fil
Åbn .inx filen med TextEdit (Mac) eller Notepad (Windows).
Søg og erstat dit gamel fil navn med dit nye.

Dog - du skal måske lige kontrollere mens du har teksteditoren åben
hvordan dit filnavn tager sig ud, specialtegn mm takles måske specielt.

F.eks. bliver underscore med mine indstillinger til ~sep~

Filen kommer selvfølgelig ind med præcis de indstillinger den gamle fil
havde.

Hvis du smider filen i en anden mappe skal du så ikke ind og relinke på
hver enkelt ny fil?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-08-06 08:47

Storm skrev:

> Eksporter en .inx fil
> Åbn .inx filen med TextEdit (Mac) eller Notepad (Windows).
> Søg og erstat dit gamel fil navn med dit nye.

Smart nok. Det skal prøves.

> Hvis du smider filen i en anden mappe skal du så ikke ind og
> relinke på hver enkelt ny fil?

Jo, det tror jeg nok. Det prøvede jeg så vidt jeg husker også.

--
Hilsen
Madsen