Andet multimedie
bentjuul 3670
Fremstille folder
Fra : Ole Larsen

Dato : 11-08-06 12:36

Hej,
Jeg har planer om at lave en folder (A3 foldes midt igennem til et A4
"omslag" med en forside og en bagside)med billeder i forskellig
størrelse og med tekst hvoraf noget håndskrevet og noget af det ind over
billeder.

Kan nogen skitsere en nem fremgangsmåde + evt. pgrm. ud over word og
Photoshop. Gerne link.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : Rado

Dato : 12-08-06 17:37

On Fri, 11 Aug 2006 13:36:18 +0200, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>billeder.
>
>Kan nogen skitsere en nem fremgangsmåde + evt. pgrm. ud over word og

Til selve printningen kan du bruge Clickbook, den printer foldere og
brochurer i alle mulige fomater fra stort set alle programmer.

http://www.bluesquirrel.com/products/clickbook/

Jeg vil dog tro at den kræver en A3 printer i det her tilfælde, da den
printer alle siderne på arket i een omgang, inden foldning.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Rado

Dato : 12-08-06 17:47

On Sat, 12 Aug 2006 18:36:45 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Til selve printningen kan du bruge Clickbook, den printer foldere og
>brochurer i alle mulige fomater fra stort set alle programmer.
>
>http://www.bluesquirrel.com/products/clickbook/
..
Iøvrigt (medmindre de da lige er begyndt på det) opkræver Bluesquirrel
ikke moms (VAT) ved online køb som de fleste andre gør, så prisen
burde reelt være den som står angivet.

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-08-06 19:53

Rado skrev:

> .
> Iøvrigt (medmindre de da lige er begyndt på det) opkræver Bluesquirrel
> ikke moms (VAT) ved online køb som de fleste andre gør, så prisen
> burde reelt være den som står angivet.

Jo, at printe A3 er ikke problemet. Mere om hvor man let sætter billeder
ind så man kan rokere dem rundt (det klarer hpotoshop fint) og om man så
ikke skulle fremstille tekst på et transparant lag oder was, osv

Fra : Rado

Dato : 13-08-06 14:24

On Sat, 12 Aug 2006 20:53:19 +0200, Ole Larsen <olenospam@nospam.dk>
wrote:

>Jo, at printe A3 er ikke problemet. Mere om hvor man let sætter billeder
>ind så man kan rokere dem rundt (det klarer hpotoshop fint) og om man så
>ikke skulle fremstille tekst på et transparant lag oder was, osv

Personligt ville jeg nok lave det i Xara Xtreme, der er uhyre let og
hurtig at arbejde med når det gælder dens slags ting. Men det kræver
selvfølgelig at man er lidt inde i brugen af programmet.

Fra : Ole Larsen

Dato : 14-08-06 12:04

Rado skrev:

> Personligt ville jeg nok lave det i Xara Xtreme, der er uhyre let og
> hurtig at arbejde med når det gælder dens slags ting. Men det kræver
> selvfølgelig at man er lidt inde i brugen af programmet.

Ja tak - det kikker vi på