Hjælp - tips til pasning af min nye perser~
Fra : M S

Dato : 11-08-06 10:03

Kære (katte-)venner.
Der er flyttet den yndigste lille perser-kejserinde på 3 år ind hos mig!
Det er så dejligt - og jeg vil gerne gøre alt muligt for, at hun har det
godt. Heldigvis er hun ret nem, og vi kæler og leger - men, jeg mangler
en del praktiske tips til, hvordan man passer en perser?
Jeg har læst hyldemeter af bøger om katte i almindelighed og persere i
særdeleshed (ikke at der findes særlig mange bger om persere), men f eks
en "banal" ting som pelspleje og hvordan man gør det tåleligt for katten
- persere har jo tynd og ømfindtlig hud, det står der ikke meget om
nogen steder.
Hun får nemt knotter, og selv om jeg godt kan rede dem ud, med megen
omhu og forsigtighed og kæleri undervejs, så bliver hun sur og går, før
eller senere, og så springer hun for livet de næste tre dage, blot jeg
har noget i hænderne - og så slem er jeg altså ikke ved hende! Tværtimod
- hun er jo min lille skat!
Jeg har også været rundt på en del websites - heller ingen perser-tips....
Hvordan med pelspleje-produkter - jeg har selv haft langt hår det meste
af mit liv, så jeg kender godt det med knotter og filtret hår - der
findes jo et utal af produkter til mennesker, som letter udredning, der
må da også være noget til langhårskatte?
Hvordan med ørerensning....
Hvordan aflæser jeg, om misser er ked af det - eller bare fyldt med
overskuds-energi, så det viser sig, at hun farer rundt, fordi hun vil
lege, ikke fordi hun er sur, skræmt eller frustreret...
Heldigvis er hun selskabelig og enormt sjov det meste af tiden - hvad
hun ikke gør af ting, der får mig til at gå i latterkrampe - den sjove
kat!
Kort sagt, er der nogen af jer derude, der har erfaring med de dejlige
dovne, kælne og nysgerrige persere - nogen, jeg kan spørge om dit og dat??
Tusind tak MS.

Med venlig hilsen
M S
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-08-06 13:54

M S wrote:
> Kort sagt, er der nogen af jer derude, der har erfaring med de dejlige
> dovne, kælne og nysgerrige persere - nogen, jeg kan spørge om dit og
> dat?? Tusind tak

Jeg har selv to alm. huskatte,så jeg har desværre ikke nogen gode råd
hvad angår de dejlige persere, men jeg er 150% sikker på, at du kan få
tonsvis af gode råd her på siden om persere (og ja, de er bare
pragtfulde).

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Sabina H.

Dato : 11-08-06 16:25

M S wrote:

> Kort sagt, er der nogen af jer derude, der har erfaring med de dejlige
> dovne, kælne og nysgerrige persere - nogen, jeg kan spørge om dit og
> dat?? Tusind tak MS.

jeg har selv to dejlige perserpiger, og forhåbentligt snart et kuld skønne
babyer også, og har da en smule erfaring med perserpels og temprament ;)
du er velkommen til at kigge på mit website og ellers bare spørge løs ;) jeg
hjælper gerne....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på