Spørgsmål om sterelitation ??
Fra : SA

Dato : 11-08-06 07:05

Hejsa

Overvejer kraftigt at få "snittet" så konen kan stoppe med sine piller osv.,
men har svært ved at tage mig sammen da nogen kender nogen som kender nogen
osv.. som kan en skrækhistorie om at det gør MEGET ondt og at det gør ondt i
flere dage og uger.....

Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette eller fortælle om hvordan det
hele foregår ????

Ham den usikre....

Fra : Sabina H.

Dato : 11-08-06 07:15

SA wrote:
> [...]
> MEGET ondt og at det gør ondt i flere dage og uger.....
>
> Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette eller fortælle om

jeg kender adskillige der har fået "snittet".... min egen kæreste
inklusiv..... og den overvejende tendens er at det er ingenting at regne....
det foregår ambulant og du er i stand til at gå fra "operationen" inden for
en time efter.....
du vil nok være lidt øm i nogle dage efter, men det kan man jo også være
efter en weekend med maratonsex ;)

lad være med at lade dig afskrække af vandre historier.... stol på dem du
hører direkte....
alle kender en der kender en der kender en hvor det har gjort sindsygt
ondt... men jeg har aldrig mødt en der har haft en sådan oplevelse...... har
du?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-08-06 11:11

Sabina H. skrev:

> har du?

Jeg har.
Hans

Fra : Sabina H.

Dato : 11-08-06 16:15

Hans Paulin (6310) wrote:

> Jeg har.

jamen så fortæl da.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-08-06 17:37

Sabina H. skrev:

> jamen så fortæl da.....

Dét er jo så nødvendigvis en historie der afkræfter at det *altid* går godt:

En fyr i mit bekendtskabskreds fik foretaget operationen - hans genitialer
svulmede op, blev blå og *meget* ømme.
Hans

Fra : Sabina H.

Dato : 11-08-06 19:02

Hans Paulin (6310) wrote:

> Dét er jo så nødvendigvis en historie der afkræfter at det *altid*
> går godt:
> En fyr i mit bekendtskabskreds fik foretaget operationen - hans
> genitialer svulmede op, blev blå og *meget* ømme.

fulgte han anvisningen fra lægen, eller passede han bare ikke på?
man kan jo altid svulme op efter en operation, især hvis man ikke tænker sig
om ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-08-06 20:30

Sabina H. skrev:

> fulgte han anvisningen fra lægen, eller passede han bare ikke på?

Dét ved jeg så ikke.

> man kan jo altid svulme op efter en operation, især hvis man ikke
> tænker sig om ;)

Okay!
Hans

Fra : Sabina H.

Dato : 11-08-06 21:06

Hans Paulin (6310) wrote:

> Dét ved jeg så ikke.

se, hvis man skal kunne bruge en sådan historie til noget, bør man have alle
facts ;)

> Okay!

nogle mænd tænker sig jo ikke altid om..... det kan jo tænkes han har følt
sig rimeligt ok, og har kastet sig ud i en aktivitet som har øget
blodtilførslen til området, og så er det jo klart at han svulmer op ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-08-06 08:35

Sabina H. skrev:

> se, hvis man skal kunne bruge en sådan historie til noget, bør man
> have alle facts ;)

Nå, men så beklager jeg da! ;)
Hans

Fra : AJC

Dato : 11-08-06 07:31

"SA" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in

> Hejsa
>
> Overvejer kraftigt at få "snittet" så konen kan stoppe med sine piller
> osv.,

Du betaler vel selv for indgrebet?

Fra : Martin Nielsen

Dato : 11-08-06 12:25

> Du betaler vel selv for indgrebet?

Hvorfor skulle han det?

Fra : AJC

Dato : 11-08-06 13:32

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in news:44dc6959$0$858
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvorfor skulle han det?

Fordi det ikke bør finansieres gennem skatten. Derfor!
Vi har andet, vi kan bruge de penge til!

Fra : will

Dato : 11-08-06 15:27

hvad betaler dem der bliver steriliseret skat til ?????eller er de
fritaget

Fra : Sabina H.

Dato : 11-08-06 16:15

AJC wrote:
> "Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in news:44dc6959$0$858
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Fordi det ikke bør finansieres gennem skatten. Derfor!
> Vi har andet, vi kan bruge de penge til!

betaler dem der bliver sterilliseret ikke også skat??
hvis de skal financere børn, sygdom og ledighed for alle andre, hvorfor
skulle de ikke have en fordel ved at sikre at de ihvertfald ikke sætter
flere børn i verden, som der skal betales yderligere skat til...

det er nu unægteligt dyrere at få et barn, end det er at bliver
sterilliseret.... for samfundet altså....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Inger

Dato : 14-08-06 16:41

AJC skrev:
> "Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in news:44dc6959$0$858
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Fordi det ikke bør finansieres gennem skatten. Derfor!
> Vi har andet, vi kan bruge de penge til!

f.eks. til at betale for den noget dyrere abort når konens piller svipser???

Fra : Sabina H.

Dato : 14-08-06 16:46

Inger wrote:

> f.eks. til at betale for den noget dyrere abort når konens piller
> svipser???

eller det barn der kommer ud af det?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : L.Støvring

Dato : 11-08-06 23:40

"SA" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det gør ondt i flere dage og uger.....
>
> Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette eller fortælle om hvordan

Sterilisation er et ganske lille, hurtigt og harmløst indgreb.Proceduren er:
Du får en henvisning hos egen læge. Vælger hvilket hospital som skal udføre
indgrebet ( Brædstrup sygehus kan absolut anbefales ). Du checker ind på
afdelingen, kommer på lejet, bliver sprittet af, får lagt en lokalbedøvelse,
2 små snit, 2 hurtige klip. Og Vupti.................ikke flere børn til dig

Efter mindre end ½ time kan du gå hjem, og med alm, hygiejne, og evt. et par
Panodil'er ( evt. suppl. m. NSAID f.eks Brufen ) er du frisk i løbet af
samme dag. Min egen mand mødte på arbejde samme aften som indgrebet havde
fundet sted om formiddagen. Han har absolut intet haft at klage over
efterfølgende - og det har jeg heller ikke

God fornøjelse :)
Lisbeth

Fra : will

Dato : 12-08-06 19:56

"L.Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> God fornøjelse :)
> Lisbeth
>
>der må være forskellige måder at gøre det på!!

jeg kom ind og blev gjordt klar derefter finder man sædstrængen i den
ene side og trækker den (det er det mest ubehagelige da man kan mærke
hvor den sider fast oppe i maven) så lokalbedøver de ,snitter og klipper
derefter det samme i den anden side,derefter hvile ca 1 time og derefter
hvile i hjemmet (ingen havearbejde eller lign.)ingen arbejde dagen
efter.
mvh will

Fra : Mikkel

Dato : 13-08-06 12:32

Jeg har heller ikke haft problemer, fik turen på brædstrup sygehus i 2001,
og havde overhovedet ikke problemer
Jeg var ganske lidt øm et par dage, men ellers ikke nogle problemer

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-08-06 20:10

> [...]
> osv., men har svært ved at tage mig sammen da nogen kender nogen som
> kender nogen osv.. som kan en skrækhistorie om at det gør MEGET ondt og at

Bunder det i at du ikke er sikker på at du overhovedet vil? Du skal være
HELT sikker inden du gør det, og du skal gøre det fordi DU ikke vil have
flere børn - at I ikke vil have flere børn har jo ikke noget med dig at
gøre.

Det er noget skidt at fortryde.

Mvh Maria

Fra : JAS

Dato : 14-08-06 09:01

">
> [...]
> HELT sikker inden du gør det, og du skal gøre det fordi DU ikke vil have
> flere børn - at I ikke vil have flere børn har jo ikke noget med dig at

Neeej vil nu ikke have flere børn og når man nærmer sig de 40 så syntes jeg
faktisk også det er ved at være tid (vil ikke være en gamme far for mine
børn).

Så jo jeg er sikker skal bare have taget mod til mig...

*SS*

Fra : Hr. Platz

Dato : 14-08-06 14:11

Du kan roligt kaste dig ud i det, jeg havde heller ingen men. Og mængden af
sæd, smagen, farven og glæden ved udløsning er den samme.

Kom så bare igang. I øvrigt er der lang ventetid på den slags operationer...

Fra : will

Dato : 14-08-06 18:59

ja ca et år

will

Fra : Sabina H.

Dato : 14-08-06 19:57

will wrote:
> ja ca et år

hvor har du det sludder fra??
der er 3 mdrs betænkningstid, men ikke voldsom meget ventetid derudover....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : will

Dato : 15-08-06 15:11

jeg var hos lægen i juli 2005 , fik brev fra sygehuset ca 2 uger efter
med bekræftelse og at ventetiden var ca et år , blev indkaldt i juni
2006
will

Fra : Sabina H.

Dato : 15-08-06 18:22

will wrote:
> jeg var hos lægen i juli 2005 , fik brev fra sygehuset ca 2 uger efter
> med bekræftelse og at ventetiden var ca et år , blev indkaldt i juni
> 2006

så ahr du ikke udnyttet dine rettigheder....
du kunne vælge en klinik frem for et sygehus... min bedre halvdel ventede
kun jeg mener det var 14 dage ud over den obligatoriske betænkningstid, for
at komme til på en klinik i roskilde....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : will

Dato : 15-08-06 20:49

ok så har jeg misforstået brevet , der stod der at sterililitation ikke
er en sygdom så det er ikke omfattet af at man skal have tilbudt et
andet behandligssted når der er 2 eller 3 måneders ventetid .

Fra : Sabina H.

Dato : 15-08-06 20:58

will wrote:
> ok så har jeg misforstået brevet , der stod der at sterililitation
> ikke er en sygdom så det er ikke omfattet af at man skal have tilbudt
> et andet behandligssted når der er 2 eller 3 måneders ventetid .

man kan jo evt tjekke ventetider.... som sundhedsvæsnet fungerer i dag, så
HAR man frit sygehusvalg, dvs din læge skal sende ansøgningen til det
sygehus DU vælger efter samtale med din læge om hvilke sygehuse amtet
samarbejder med....
læs feks om ventetider på mandlig sterillisation her:
http://www.sst.dk/sst/Informatik_og_sundhedsdata/Registre_og_sundhedsstatistik/Beskrivelse_af_registre/Patientinfo/Ventetider.aspx?lang=da&pifaction=pifwait_v2_ascx&typeid=700&supergroup=500®ion=1&ID=517

du kan læse om det frie sygehus valg her:
http://64.233.183.104/search?q=cache:gxxt0oN9lUkJ:www.im.dk/publikationer/frit_sygehus/fritvalg_maj_2006.pdf+frit+sygehusvalg+sterilisation&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=1

det du her taler om er udvidet frit sygehusvalg, og det har ganske rigtigt
nogle restriktioner....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på