Romantisk restaurant i København?
Fra : Niau

Dato : 10-08-06 17:40

Hej alle...

Min kæreste og jeg har 5 års dag imorgen, ja ved ikke vi er sent ude, men vi
havde ellers planlagt en afslappende weekend på et kurhotel, men blev
aflyst, da vi fandt en knude på vores hunds pote :( Så nu bliver vi hjemme
og plejer hende så meget vi kan.

Kender I et romantisk sted i København eller omegn? Det må gerne være et
rigtig specielt sted og et sted, hvor man kan få en rigtig god oplevelse.Vi
spiser tit ude, så kvaliteten må gerne hænge sammen med prisen ;)

Tak på forhånd.

Nhi

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 10-08-06 18:18

Niau <niau@sol.dk> skrev:
>Hej alle...
>
>Min kæreste og jeg har 5 års dag
>imorgen, ja ved ikke vi er sent ude, men vi
> [...]

Kong Hans, sublimt sted.
I`m A Survivor

Fra : Niau

Dato : 11-08-06 08:11

> Kong Hans, sublimt sted.
> I`m A Survivor

Har også overvejet dette sted, så måske vi skulle tage derud :)
Tak for hjælpen.

Fra : Niau

Dato : 10-08-06 19:02

Ups, der skulle stå:

"...har 5 års dag imorgen, ja jeg ved godt, at vi er sent ude...

Fra : Dorthe

Dato : 10-08-06 19:21

Hej

Tillykke
Hvis I er til krydret mad, så prøv Souls Kitchen, det er kanon. Der
spiste min kæreste og jeg første gang vi var i byen sammen

Fra : Niau

Dato : 11-08-06 08:12

"Dorthe" <dorthe.moeller@gmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Tillykke
> Hvis I er til krydret mad, så prøv Souls Kitchen, det er kanon. Der spiste
> min kæreste og jeg første gang vi var i byen sammen

Jo, vi elsker krydret mad. Hvilken nationalitet er maden der og hvorhenne
ligger det?

mvh Nhi

Fra : Dorthe

Dato : 12-08-06 10:03

Niau skrev:
> "Dorthe" <dorthe.moeller@gmail.com> wrote in message

> Jo, vi elsker krydret mad. Hvilken nationalitet er maden der og hvorhenne
> ligger det?
>
> mvh Nhi

Det er nok for sent, men Vestergade 3 i Kbh (parallelt med
Strøget). Det er Cajun-food, såvidt jeg husker er han selv fra Havanna

Fra : Thomas Widmann

Dato : 12-08-06 11:14

Dorthe <dorthe.moeller@gmail.com> writes:

> Det er Cajun-food, såvidt jeg husker er han selv fra Havanna

Øhm, er cajun ikke fra Louisiana?

/Thomas
--
Thomas Widmann twid@bibulus.org http://www.twid.bibulus.org
Flat 0/1, 57 Rose Street, Garnethill, Glasgow G3 6SF, Scotland, EU

Fra : Dorthe

Dato : 12-08-06 12:53

Thomas Widmann skrev:

> Øhm, er cajun ikke fra Louisiana?
>
> /Thomas
Derfor kan han vel godt være fra havanna??
Det er vel også stort set det samme om det kommer fra Louisiana, De
vestindiske øer eller.....

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-06 17:50

Dorthe wrote:

> Derfor kan han vel godt være fra havanna??
> Det er vel også stort set det samme om det kommer fra Louisiana, De
> vestindiske øer eller.....

Stedet hedder House of Souls og der er en rimelig varieret menu, jeg
ville ikke gå derind hvis der virkeligt skulle 'bruges penge'

Kong Hans er godt... jeg kan også godt lide Skt. Gertruds Kloster.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-08-06 11:30

Dorthe <dorthe.moeller@gmail.com> wrote in news:44ddc0ac$0$2090
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det er vel også stort set det samme om det kommer fra Louisiana, De
> vestindiske øer eller.....

Uha nej Cajun mad er helt specielt. Sådan lidt hurtigt og firkantet
forklaret, så er Cajun befolkningen efterkommere af franske indvandrere,
der med rod i de lokale råvarer lavede deres helt egen mad.

Således har cajun køkkenet deres egen variant af det franske køkkens
Mirepoix(finthakket løg, selleri og gulerod) kaldet Treenigheden
(finthakket løg, selleri og peberfrugt) der bruges i mange sammenkogte
retter og supper.

Netop cajun supper (kaldet Gumbo) er karakteristiske for cajun køkkenet,
på linie med ris retten Jambalaya. Cajun har også Boudin pølserne til
fælles med det franske køkken.

Maden i vestindien har rødder i det spanske, franske, afrikanske,
indianske og indiske køkken. Der er mange fællestræk ved cajun og
vestindisk mad, men ens er de langtfra.

Vestindisk mad er en fællesbetegnelse, og jeg tror f.eks. jamaicanere
(stor britisk indflydelse) vil have sig frabedt at blive blandet sammen
med det øvrige vestindiske køkken

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-08-06 20:10

On Thu, 10 Aug 2006 18:40:14 +0200
"Niau" <niau@sol.dk> wrote:

> [...]
> et rigtig specielt sted og et sted, hvor man kan få en rigtig god
> oplevelse.Vi spiser tit ude, så kvaliteten må gerne hænge sammen med

Ved godt at det ikke helt er det svar du søger, men efter min mening så
får du altså ikke noget mere romantisk end hvis du selv laver mad som du
serverer til din kæreste imens du varter op og viser din kærlighed.
skal det ikke være hjemme, så lav en madkurv med en masse lækkerier,
lidt champagne osv. og tag så ud i naturen (nej ikke en KBH park - de
er bare ikke romantiske) og sid i fred og ro og nyd hinanden og maden.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Miguel

Dato : 10-08-06 21:03

Restaurant La Strada lige ved Købmandsgade.

Gino tager venligt imod. Italiensk stemning, lækker mad og intim atmosfære.

Og tillykke

Fra : Niau

Dato : 11-08-06 08:16

"Miguel" <mich@kabelmail.dk> wrote in message
> Restaurant La Strada lige ved Købmandsgade.
>
> Gino tager venligt imod. Italiensk stemning, lækker mad og intim
> atmosfære.
>
> Og tillykke

Jamen tusind tak :)
Det lyder også godt. Vil lige undersøge stedet :)

Tak for det

mvh Nhi

Fra : Niau

Dato : 11-08-06 08:14

[...]

Det er et ok forslag, hvis det ikke var fordi, at jeg plejer at stå få
aftensmaden hver aften ;) Og jeg elsker at eksperimentere, så han får
egentlig ikke samme retter flere gange om ugen.

Men ellers tak da. Og puha et vejr det er idag...

Med venlig hilsen

Nhi

Fra : TT

Dato : 11-08-06 13:06

"Niau" <niau@sol.dk> wrote:

> [...]

lidt champagne osv. og tag så ud i naturen (nej ikke en KBH park - de
er bare ikke romantiske) og sid i fred og ro og nyd hinanden og maden.

I regnvejr ?

-TT

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-08-06 21:08

"Niau" <niau@sol.dk> wrote in

> Min kæreste og jeg har 5 års dag imorgen, ja ved ikke vi er sent ude,

http://www.sanktgertrudskloster.dk/

Men i ER sent ude.

Fra : Niau

Dato : 11-08-06 08:29

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote in message
> "Niau" <niau@sol.dk> wrote in

> http://www.sanktgertrudskloster.dk/
>
> Men i ER sent ude.

Jeg skrev forkert, og fik den rettet næsten lige under ;)

Det ser ud som et rigtig smukt sted... måske det skulle være det.

Tak skal du have.

Nhi

Fra : TT

Dato : 11-08-06 13:07

"Niau" <niau@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Jeg skrev forkert, og fik den rettet næsten lige under ;)
>
> Det ser ud som et rigtig smukt sted... måske det skulle være det.

Der er efter min mening ikke kvalitet for prisen - med andre ord det hænger
ikke sammen, men hyggeligt er det da

-TT

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-06 17:51

Niau wrote:
> [...]
>

> Jeg skrev forkert, og fik den rettet næsten lige under ;)
>
> Det ser ud som et rigtig smukt sted... måske det skulle være det.

Ja, prøv Gertruds kloster, det er ikke billigt (en ret for 2 starter
gerne ved 1000,-) men det er et udemærket sted.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-08-06 01:05

Hvis I kan få et bord, så er restaurant "Les Trois Cochons" et godt bud. Det
er bestemt det sted i København, hvor I får det absolut højeste gastrnomiske
niveau i prislejet <500 kr pr. couvert. Faktisk koster deres menu kun 225 kr
for 3 retter og det er, efter min mening, rørende billigt. Du skal op i 500+
kr couverten for noget der kan konkurrere. Der er også en hyggelig intim
stemning - ret romantisk sted synes jeg... Desværre får de virkelig gode
anmeldelser tit, så det er efterhånden svært at få bord - men prøv at ringe.

http://www.cofoco.dk/les_menu.asp

Ellers er der kokkenes anden restaurant "Cofoco" - den er også god og
hyggelig - og priserne er de samme...

http://www.cofoco.dk/res_menu.asp

God bedring med poten!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Niau

Dato : 11-08-06 08:30

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> wrote in message
> [...]
> men prøv at ringe.
>
> http://www.cofoco.dk/les_menu.asp
>
> Ellers er der kokkenes anden restaurant "Cofoco" - den er også god og

Så har jeg set på hjemmesiden. ´Jeg kunne ikke finde menuerne med 5 retter.
Er det kun nogle gange, at de har det?

mvh Nhi

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-08-06 16:07

On Fri, 11 Aug 2006 14:05:30 +0200
"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> wrote:

> I regnvejr ?

I den rigtige ende af landet har vi solskin og 25graders varme PUHA et
møgvejr

Fra : Niau

Dato : 13-08-06 19:26

Hej alle.

Tak for alle de gode eksempler. Vi ville have valgt mellem skt. Gertruds og
Kong Hans, men hele aftenen blev desværre aflyst pga sygdom i familien :(
Tjahh.... vi er uheldige, men sådan er det bare. Vi må bare vente til næste
weekend :)

mvh Nhi