Mobiltelefoni løsning til mindre kontorer
Fra : Tom

Dato : 10-08-06 10:57

Er der nogen her i gruppen der har erfaring med at udskifte alm. telefoni
med mobiltelefoner til kontorbrug?

Situationen er den, at der er 3 små kontorer med 2-8 personer i hver.
Et i DK, et i Sverige og et i Norge.
Nu ville jeg gerne have at alle medarbejderne skulle samles i DK.
Kunne man lave en løsning, hvor alle fik mobiltelefoner, men hvor man stadig
kunne lave ringegrupper og videre stilling mv.
Der skal stadig være et Svensk og et Norsk nummer. Bliver det meget dyrt i
rooming / viderestilling mv. hvis de skal gå igennem til DK.

/Tom

Fra : Anders Majland

Dato : 14-08-06 21:42

> Situationen er den, at der er 3 små kontorer med 2-8 personer i hver.
> Et i DK, et i Sverige og et i Norge.
> Nu ville jeg gerne have at alle medarbejderne skulle samles i DK.

Skal de primært snakke fra kontorerne - så ville jeg gå efter en ip
telefoni løsning og så videstille ud til mobiler når de forlader
kontoret.

> Kunne man lave en løsning, hvor alle fik mobiltelefoner, men hvor man
> stadig kunne lave ringegrupper og videre stilling mv.

Jeg er indimellem blevet udsat for sådanne tilbud fra ihærdige sælgere.
Men det har næsten altid været af nogen der bare var ansat til at booke
en tid med en "rigtig" sælger .... Endnu sjovere i formiddag hvor en
iptelefoni sælger havde så ringe samtalekvalitet at han var næsten
uforståelig ... Og han ringede ind til mig via fastnet ...

> Der skal stadig være et Svensk og et Norsk nummer. Bliver det meget
> dyrt i rooming / viderestilling mv. hvis de skal gå igennem til DK.

Derfor jeg foreslog en ip telefoni løsning ... Så kan samtalepriserne
mellem landene holdes langt nede. Teknologien er imho ved at være moden.