Lopper
Fra : Sanne

Dato : 08-08-06 20:11

Hej

Jeg har en kat som har fået en frontline pour-on vet for 8 dage siden, men
han har stadigvæk lopper. Er der nogle der ved om man kan og må give et bad
med loppeshampoo ??

Sanne

--
Fjern dyret i mailadressen for at svare på email

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 20:32

"Sanne" <sanne@katmulticom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han har stadigvæk lopper. Er der nogle der ved om man kan og må give et

Du kan vist godt bade katten nu. Mener det er et par dage før og et par dage
efter loppekuren, at man ikke skal bade katten.

Anyway- det mest effektive er nok, at du får fat i noget til, at sprøjte
omgivelserne med ellers kan du få svært ved, at komme lopperne til livs.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Heidi

Dato : 08-08-06 20:32

<klip>Er der nogle der ved om man kan og må give et bad
> med loppeshampoo ??
</klip>

Send endelig en video af det, hvis du vasker din kat *smil*

Jeg har forsøgt det en gang, og gør det aldrig mere - ihvertfald skal jeg
have tegnet en kæmpestor ulykkesforsikring først så *gg*
Men naturligvis kan du vaske den i loppeshampoo....hvis du tør

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Sanne

Dato : 08-08-06 20:49

--
"Heidi" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men naturligvis kan du vaske den i loppeshampoo....hvis du tør
>
> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Hej igen

Har ingen problemer med at vaske ham, har prøvet det et par gange *GG*
Det med at købe noget til omgivelserne har vi også tænkt på, men fik af vide
at det kunne være lige meget der var ikke noget der ville hjælpe. Vi har så
støvsuget op til flere gange og vaskemaskinen køre næsten 24 timer men
hjælper ikke meget og manden er ved at gå i spåner for han bliver bidt om
natten fordi katten ligger og sover op ad ham *SS*

Tak for jeres svar c",)

Sanne

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 21:37

"Sanne" <sanne@katmulticom.dk> skrev i en meddelelse

> Det med at købe noget til omgivelserne har vi også tænkt på, men fik af
> vide at det kunne være lige meget der var ikke noget der ville hjælpe.

Vi havde et slemt loppeangreb for et par år siden. Vi fik også af vide, at
Frontline var nok. Derudover havde jeg også dyrene i bad, fik også både
støvsuget, vasket alting af tæpper, sengetøj osv. og renset gulvtæpperne,
men lopperne var ikke væk, før vi sprøjtede omgivelserne også. Vi fik en
flaske fra dyrlægen, der hed noget med M... husker desværre ikke navnet.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Hanne Engermann

Dato : 08-08-06 22:50

> [...]
> men lopperne var ikke væk, før vi sprøjtede omgivelserne også. Vi fik en
> flaske fra dyrlægen, der hed noget med M... husker desværre ikke navnet.

Det hedder Methopren!

Husk: Når du bruger Frontline, må du IKKE samtidig anvende andre
loppemidler på dyret. Jeg ved ikke, om det også gælder Capstar, som er
en pille, der i løbet af et kvarter dræber alle eksisterende lopper på
dyret. Men det kan du jo undersøge.

Husk også at spraye støvsugerposen indvendig. Ellers er den en sand
udklækningsanstalt for nye lopper.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : HSLK

Dato : 09-08-06 07:46

Hejsa

vi havde for år siden en mega loppe plage vi gav kattene capstar og dryppede
dem i nakken med cyclio og så sprøjtede vi hele huset med Absolut D (ingen
dyr var inde når vi sprøjtede og vi blev væk en times tid og luftede så
grundigt ud før kattene blev lukket ind igen).Hvergang jeg havde støvsuget
fik den lige et pust ind posen(udendørs).

Vi havde i år kørt med frontline men lige det år hjalp det ikke , jeg ved
ikke om lopperne kan blive imun >fnis<

Da vi gav dem capstar første gang siger jeg dig her var ulækkert for det
flød kort efter med døde lopper fy for .........!!!! men det hjalp og vi har
ikke haft lopper siden 7-9-13 bank bank !!!!!

knus Henriette.

Fra : Brita

Dato : 09-08-06 08:31

Hej Sanne
Selvfølgelig kan og må du give din han kat et loppe bad, men vær forberedt
på, at han absolut ikke kan lide det.
Et lille råd, hav en blød svamp, en spand med lunken vand og shampooen klar,
tag ham så i nakkeskindet, som var du hans kattemor, dyp svampen i det
lunkne vand(pas på at det ikke er for varmt selv om det er lunken) og stryg
det over ham, derefter putter du shampoen (kun en dråbe eller 2) på svampen
og vasker ham lige så forsigtig, når han skal skylles ren så gør du som da
du gjorde ham våd. Tør ham i flere håndklæder, giv ham lidt godt at spise og
fortæl ham han har været rigtig dygtig.

Held og lykke
Brita

Fra : Kari Eiffert

Dato : 09-08-06 10:11

> [...]
>
> Sanne
>
> --
> Fjern dyret i mailadressen for at svare på email

Vi har også været plaget meget af lopper her i huset. Frontline virker
simpelthen ikke godt nok. Men der er kommet et nyt frontline produkt.
Frontline Combo Vet. Det er altså guld værd. Det virker ligesom capstar og
frontline på en gang. Både voksne og larver dør og æggene bliver sterile og
dør så når de udklækkes igen. Før kunne vi behandle hele tiden, men nu kan
vi nøjes med et par gange i året

Mvh Kari

Fra : Sanne

Dato : 09-08-06 19:47

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og
> dør så når de udklækkes igen. Før kunne vi behandle hele tiden, men nu kan

Hejsa

Mange gange tak for jeres svar.
Jeg har idag været i en dyrhandel for at købe noget til at sprøjte hjemmet
plus en tættekam for nu skal der altså ske noget *SS*
Nu giver vi det lige et par dag og hvis der ikke sker noget vil jeg
undersøge om vi kan give Capstar.

Sanne c",)
--
Fjern dyret i mailadressen for at svare på email

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-08-06 15:22

Sanne wrote:
> [...]
>
> Jeg har en kat som har fået en frontline pour-on vet for 8 dage
> siden, men han har stadigvæk lopper. Er der nogle der ved om man kan

Jeg køber til mine 2 katte Frontline 1.34 ml til hund.(Min dyrlæge har
garanteret mig, at det godt kan bruges til katte). Jeg sparer ret meget
på denne måde.

Jeg kommer det hele over på en injektionssprøjte (selvfølgelig uden
nål), så giver jeg den store (hankat) 2/3 af sprøjten og den lille
(hunkat) resten. Jeg behøver heller ikke at købe 3 pipetter ad gangen.
Jeg må godt købe dem enkeltvis. Jeg overvejer meget stærkt at prøve med
Capstar næste gang evt. ind imellem behandlingerne med Frontline.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Sanne

Dato : 11-08-06 17:53

--

> [...]
> købe dem enkeltvis. Jeg overvejer meget stærkt at prøve med Capstar næste
> gang evt. ind imellem behandlingerne med Frontline.

Hej Tove.

Ja vi lever i et helvede her hjemme lige nu - vi har stadigvæk lopper så nu
vil jeg prøve Capstar. Håber bare det hjælper.

Sanne c",)

Fra : Kari Eiffert

Dato : 11-08-06 19:03

> [...]

nu
> vil jeg prøve Capstar. Håber bare det hjælper.

Det håber jeg også. Her virkede det ikke rigtigt

Mvh Kari