billeje på Mallorca
Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 07-08-06 23:07

Vi tager til Mallorca på onsdag (er væk i 14 dage) og vil leje en bil.

Er det billigst at leje hjemmefra via nettet (ex: holidayautos.dk) eller er
det ligeså billigt at leje bil dernede?

Tak for hjælpen.

Anne-Mette

PS. Gode ideer til flotte køreture + oplevelser og hvad man skal se på
Mallorca modtages i øvrigt med glæde

Fra : Thyboen

Dato : 08-08-06 00:52

Skal ikke kunne sige hvor det er billigst, men kik dig godt for, man
kan/skal tegne en forsikring når man lejer, men så der nogen stder en KÆMPE
selvrisiko, den kan man somregel også forsikre sig imod

Jan Kristiansen

http://www.thy-katte.dk
http://home19.inet.tele.dk/wos-to
"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:44d7ba2a$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : jvj

Dato : 08-08-06 11:03

Kik på http://www.soller.dk mener udlejningen heder lazer biler det
har vi gjort to år med fin betjening ingen prob. men husk med aircon.

I skal se stranden es trec på sydvest kysten super strand

Fra : Bjarne

Dato : 08-08-06 12:56

> [...]
>
> Tak for hjælpen.
>
> Anne-Mette
>
> PS. Gode ideer til flotte køreture + oplevelser og hvad man skal se på

Vi har mange gange været glade for at leje hos Avis. De har ofte gode
tilbud, og man ved på forhånd, hvilken (selv)risiko der er.

Det er ubetinget nødvendigt, at man bestiller hjemmefra i forvejen.

Da vi sidst var på Samos fik vi en åben jeep-agtig ting, som vi nød at
køre med i varmen. Heldigvis havde vi ikke for meget bagage.

Bjarne

Fra : Bakken

Dato : 08-08-06 21:58

> Er det billigst at leje hjemmefra via nettet (ex: holidayautos.dk) eller
> er
> det ligeså billigt at leje bil dernede?

Det er efter min mangeårige erfaring klart bedst at leje gennem
http://www.carjet.co.uk/car-hire/spain/palma-airport/index.php

Jeg har brugt dem gennem mere end 6 år overalt i Spanien ( og forresten også
i Portugal ).
Jeg er særdeles prisbevidst og *meget* kvalitetsbevidst.
Jeg er indtil nu ikke stødt på noget bedre brokerfirma.
Specielt falder Holidayautos og ( i Malaga, ganske vist ) HelleHollis
igennem rent pris- og kvalitetsmæssigt. Synes jeg.
Du skylder dig selv at tjekke det før du tager imod råd om at andre "altid
har været tilfreds med AVIS" og lignende.
Der har for mig altid været tale om omtrent fabriksnye biler i perfekt
stand. Og selvfølgelig er *alle* forsikringer inkluderet i lejeprisen.
Kun skal du huske at brændstof og dækforsikring skal du selv betale. Men det
skal du også hos alle andre
God ferie på den fortrinlige ø - som jeg har besøgt mere end 30 gange.

Mvh

Bo

Fra : Kaenguru

Dato : 09-08-06 22:09

> [...]

> Tak for hjælpen.
>
> Anne-Mette
>
> PS. Gode ideer til flotte køreture + oplevelser og hvad man skal se på

Jeg kan også anbefale at tjekke de udenlandske hjemmesider, fx.
holidayautos.co.uk. Sidst jeg skulle leje bil var den britiske udgave
af Holiday Autos 1500 kr. billigere end den danske, for fuldstændig
det samme produkt!

Derudover har de to tyske sider mietwagenmarkt.de og autoeurope.com
ofte lave priser.

Med hensyn til forsikring findes der en hjemmeside
insurance4carhire.com der for 49 GBP tilbyder en forsikring der
eliminerer selvrisiko på alle udlejningsbiler i et år. Jeg har ikke
selv prøvet firmaet, men de vandt i 2005 en World Travel Award for
"World's Leading Innovative Ecommerce Travel Product".