frontline
Fra : TL1000R

Dato : 06-08-06 18:20

er der nogen som har fundet et billigt sted at købe frontline ????

--
Best regards
Thomas

Fra : Ditte H

Dato : 06-08-06 18:41

TL1000R har bragt dette til verden:
> er der nogen som har fundet et billigt sted at købe frontline ????

Hej

I Rabatten var der for længe siden et indslag om loppemiddel, hvor man
brugte det til hunde.
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2004/1005180135.htm
Jeg har ikke selv afprøvet det, så jeg aner ikke om Frontline
indeholder det samme til både hund og kat.

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : charlotte kofoed

Dato : 06-08-06 20:05

> [...]
> Jeg har ikke selv afprøvet det, så jeg aner ikke om Frontline
> indeholder det samme til både hund og kat.

Frontline til hund indeholder nøjagtigt den samme mængde gift, man skal
bare selv dosere, og der er til ca 5-10 voksne katte i en pipette til
hund (ml. 40-60kg)
Jeg har doseret selv i mange år, og der er aldrig sket noget ved det, og
en overdosering vil katten heller ikke tage skade af, det er bedre at
give lidt for meget end for lidt
Jeg har et glas med låg som jeg hælder det hele op i, og derved kan jeg
opbevare evt rester, så det kan bruges næste gang!
Når jeg køber 3 pipetter til den største hund, så har jeg til ca 15
voksne katte, det er altså noget billigere end 3 pipetter til kat!

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : L. Larsen

Dato : 06-08-06 22:36

> [...]
> Når jeg køber 3 pipetter til den største hund, så har jeg til ca 15
> voksne katte, det er altså noget billigere end 3 pipetter til kat!

Hejsa.

Opbevarer du det i køleskabet?
Hvor længe kan det holde sig?
Har du nogen erfaring med det nye Frontline combu vet, der også skulle
virker på æg mv.?

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det er særligt sundt for
kattene at få sprøjtet gift i kroppen hver måned, for det må jo blive
optaget i andet end huden.

Med venlig hilsen L. Larsen

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sanni

Dato : 07-08-06 08:09

Frontline Combo må IKKE bruges til kat, hvis det ikke på forhånd er mærket
til kat.
Grunden er at dosisforholdet er anderledes til huned end til kat.
Det er korrekt at al. Frontline godt kan deles ud, men firmaet er jo snu,
de
vil jo gerne tjene pengene, så derfor forandringen.
Det skal ikke opbevares på køl.

Fra : L. Larsen

Dato : 10-08-06 23:20

> [...]
> de
> vil jo gerne tjene pengene, så derfor forandringen.

Men det nuværende frontline loppemiddel til hunde er jo helle ikke
mærket til kat,
men det kan bruges alligevel! Det forstår jeg ikke rigtig.
MVH.
L. Larsen

Fra : Thyboen

Dato : 11-08-06 08:09

L. Larsen kom med denne ide:

> [...]
> mærket til kat,
> men det kan bruges alligevel! Det forstår jeg ikke rigtig.

du kan sagtens bruge det middel til hunde på kat, midlet er helt det
sammen det er kun dosering der er forskellige.........

Thyboen.........

http://thy-katte.dk

--Lykker er, At dele--

Fra : charlotte kofoed

Dato : 07-08-06 19:00

> [...]
>
> Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det er særligt sundt for
> kattene at få sprøjtet gift i kroppen hver måned, for det må jo blive

Nej jeg opbevarer det bare i alm stuetemperatur
Frontline sætter sig som en hinde på dyrets hud og når lopper og andet
skab springer på dyret, dør det INDEN det når at bide (mange tror det
går i blodet og at loppen først dør når det suger blod...men det er
altså forkert)

Fra : L. Larsen

Dato : 10-08-06 23:33

Tak for det, jeg troede det gik i blodet, så jeg har ikke givet dem
loppekur så tit.
Jeg synes nu ikke frontline virker ret godt, jeg gav mine katte loppekur
for 4 uger siden, den ene fik 1 ml fordi han er stor, 8 kg. Idag
børstede jeg ham med en tættekam og der var ca. 10-15 levende lopper og
masser af loppeafføring i pelsen. Der burde da ikke være nogen nu eller
hvad? På apoteket sagde de at det kunne holde lopper væk i 2 mdr. og
tæger i en.

Med venlig hilsen
L. Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar