Santorini
Fra : Tychsen

Dato : 06-08-06 14:57

Hotel: Hippocampus.

Hvad skal vi se på de 7 dage vi er der? Hvad skal vi ikke se? Skal vi
leje en scooter? Hvem har været der, og hvar det godt?

Fra : Pedersen

Dato : 06-08-06 15:20

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hotel: Hippocampus.

Hvad skal vi se på de 7 dage vi er der?
Hvad skal vi ikke se?

Pia Kjærsgård

Fra : thomas jürgensen

Dato : 06-08-06 21:50

he he

ja sidst vi var på santorini sad hun på sædet foran i flyet, det ødelagde
lidt af min ferie

ja hun har et sommerhus dernede..

tag nogen af de smukke sejlture ud til den lille ø i midten, pragtfuldtur
hvor man også besøger et lille fisker samfund..

så er der den hvide by som jeg ikke kan huske hvad hedder, og de pragtfulde
solnedgange fra byen og hele vejen langs kystlinien.

der er også udgravningerne efter det man mener var atlantis, det er også
interessant at se.

som mange andre steder kører størst først, så jeg ville leje en jeep , den
kommer også bedre rundt i det kuperede landskab.

Thomas

Fra : Kristian

Dato : 07-08-06 14:38

> ja sidst vi var på santorini sad hun på sædet foran i flyet, det ødelagde
> lidt af min ferie

Hvordan kan det dog ødelægge lidt af din ferie?

Har selv fløjet med S.Auken på ferie........og det havde overhovedet ikke
nogen indflydelse på min ferie...........får ellers udslæt af
socialakrobater

Kristian

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 06-08-06 15:34

On 6 Aug 2006 06:57:06 -0700, "Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> wrote:

>Hotel: Hippocampus.
>
>Hvad skal vi se på de 7 dage vi er der? Hvad skal vi ikke se? Skal vi
>leje en scooter? Hvem har været der, og hvar det godt?
----------------------------------

Ja for det første er øen jo meget lille, så I vil sagtens kunne nå at
se alt, der er værd at se på øen. Vi havde bil i 2 dage, op kørte nok
på samtlige veje på øen. Der er ikke de store seværdigheder, men der
er nogen udsigtier på den vestlige del af øen, som er helt
fantastiske. Solnedgangen i byen Oia er flot, men der er helt utroligt
mange mennesker samlet, tror fint dan kan ses andre steder ligeså
flot ?. Det højeste bjerg tæt på byen Pyros (42 kirker) er også et
besøg værd. Hovedbyen Fira er en meget koncentreret by, men har også
en fatastisk udsigt. Det er også en by som bliver kaldt
"postkortbyen", men her er Fira og Oia ligeså flotte - synes vi. Man
kan også sejle over til en Ø med varme kilder - vi gjorde det dog
ikke. Fra byen hvor I skal bo aår der hele dagen både rundt om en
klippe og om til en by, der hedder Parissa. I selve byen Kamari er der
en meget lang starandpromenade med et væld af restauranter, så der er
nok at vælge imellem. Ovenfor byen er der nogen udgravninger (muligvis
lukket mandag ? ). Man kører/går/rider på æsel derop, og her er der så
en flot udsigt ned over øen. I skal lige være klar over, at når I
først er nået op til udgravningerne, så er der stadig langt at gå,
hvis I vil se det hele (gratis adgang)
Men for at køre det kort - skaffer I jer et transportmiddel, så kan I
nå det hele uden problemer.
Øen er helt fantastisk (men vi boede elendigt - ikke Hippocampus). Så
rigtig god tur.
Mogens og Hanne

Fra : Tychsen

Dato : 06-08-06 17:21

Kræfthelvede go' humor!!!!

Det vil vi sku gøre!! Hihi

Fra : Tychsen

Dato : 06-08-06 17:24

Hvor`?

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 06-08-06 18:05

On 6 Aug 2006 09:24:20 -0700, "Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> wrote:

>Hvor`?

---------
Ja nu skal I bo på Hippocampus ----( tror jeg nok), men vi fik verdens
dårligste lejlighed på "Angelika" - den kan næsten ikke beskrives.
Alle lejligheder på angelika er OK - bortset fra nr. 3 , men der er
sendt en klage til ÅC, så må vi se om de gider svare, det har de ikke
gjort endnu - vi kom hjem d. 29/7.
men glem nu det - det er en super ø.
Er dewr mere du vil vide så bare spørg !
Mogens og Hanne

Fra : Tychsen

Dato : 06-08-06 18:37

Jo tak, jeg vil da gerne bore lidt mere i det dårlige hotel.

Hvorfor var det så ringe???

Jeg tror bestemt ikke vi bliver utilfredse med vores, men derfor vil
jeg da meget gerne høre om jeres oplevelse..

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 06-08-06 20:08

On 6 Aug 2006 10:36:44 -0700, "Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> wrote:

>Jo tak, jeg vil da gerne bore lidt mere i det dårlige hotel.
>
>Hvorfor var det så ringe???
>
>Jeg tror bestemt ikke vi bliver utilfredse med vores, men derfor vil
>jeg da meget gerne høre om jeres oplevelse..

------------------------

Nej I skal nok blive tilfredse. Men vi bestilte 6 dage før afrejse, og
da var alt i kataloget udsolgt. Vi bliver så tilbudt den sidste
lejlighed, de kan finde (ikke i kataloget), og den var under al
kritik. Vi boede ved siden af "Anabel" på noget der hedder Angelika.
Det er et lille hotel, og her fik vi det der svarer til et rum, der
ville være perfekt at obbevare rengøringsting i. Alle de andre 6-7
lejligheder er OK, bortset fra nr. 3 ((((( Nå vi har sendt en
klage, så må vi se om de gider svare ?
Men vær ikke bange - I får en perfekt ferie på en dejlig ø !
Mogens

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 07-08-06 14:18

mogens.amd64@gmail.com skrev:

> [...]

Hvad betalte du for rejsen, og hvad hvad er du blevet lovet?
Du kan godt regne med at ÅC svarer, men hvis du nærlæser
prislisten står der klart at du ikke kan klage over at andre
måske bor lidt bedre, og hvis det er solgt som uspecificeret,
gælder helt andre regler. Fuld pris og tidlig bestilling er
garanti for at man får det som man vil ha`det.
I`m A Survivor

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 07-08-06 18:47

> [...]
>gælder helt andre regler. Fuld pris og tidlig bestilling er
>garanti for at man får det som man vil ha`det.
Betalte nøjagtigt det samme som de andre i samme bygning - og de
havde aircon - safebox - badeværelse med et vindue i, og hvor man ikke
skulle tørre hele rummet op efter et bad. Her blev betalt fuld pris !
Problemet er, at ÅC bryster sig af, at de sammen med gæsten vil finde
den lejlighed, der vil passe bedst. Og jeg spurgte direkte til
standarden og fik at vide , at de ikke ville sælge noget, der gav dem
problemer. Havde vi vidst, at den var så ringe (lejligheden(, ja så
ahvde vi da rejst på et andet tidspinkt (ÅC skulle nok have fået os
som gæster). Ved godt det er svært at beskrive det så alle vil tro os,
men den var usædvanligt dårlig den lejlighed. Vi hart rejst 2-3 gange
årligt i 19 år nu, og aldrig oplevet noget så ringe. Men freien var
fantastisk god (bortset fra det hul vi boede i). Alle andre vi boede
sammen med var rystede , de fattede ikke man kunne bruge det hul til
lejlighed, Guiden var også noget rykket ved situationen, så jeg
forventer absolut en reaktion fra ÅC !
PSs. vi fik ikke hvad vi betslte for - basta !

Mogens

Fra : Tychsen

Dato : 06-08-06 21:30

Mad? Lad os tale om det.

Vi ville vel af kvindelige "man-spiser-ikke-kæledyr"-grunde holde os
væk fra kanin, så hvad hedder dette på restaurant-sprog?

Og hvad SKAL man smage? Evt. restaurant-anbefalinger?

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 07-08-06 18:54

On 6 Aug 2006 13:29:30 -0700, "Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> wrote:

>Mad? Lad os tale om det.
>
>Vi ville vel af kvindelige "man-spiser-ikke-kæledyr"-grunde holde os
>væk fra kanin, så hvad hedder dette på restaurant-sprog?

Ja her må jeg nok skuffe dig -. OK for det første kan smag og behag
ikke diskuteres men det græske "turis-køkken2 er altå ikke nogen
positiv oplevelse. I Byen Kamari har alle restauranter stort set
nøjagtigt samme spisekort - prisen stiger bare nu nærmere du kommer
strandpromendaen. Madoplevelsen er ikke stor, maden er lunlken -
tilbehøret er et par slatne fritter - jeg er ikke imponeret. Måske man
skal ud i området og spise mere lokalt ?????? Tror det næppe - har
været på 3 græske øere og madmæssiigt har det været slapt. Synes
faktisk at turistmaden på de Kanariske øer er bedre (uden dg at få
nogen stjerner)
Men øen er dejlig ! mad eller ej !
I får en god tur - det lover jeg
Mogens

Fra : Søs

Dato : 06-08-06 21:36

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hotel: Hippocampus.

Hvad skal vi se på de 7 dage vi er der? Hvad skal vi ikke se? Skal vi
leje en scooter? Hvem har været der, og hvar det godt?

Hej "Tychsen"!

Efter at have været 17-18 forskellige steder i Grækenland, synes jeg stadig
at Santorini slår alt i skønhed. Men kun på den vestlige side !!!
Desværre er der alt for mange turister, der er enige med mig i det!

Men gå f.eks. fra Fira til Imerovigli - en vild smuk tur på ca. 3-4 km !!
(Ta` evt. bussen den ene vej).

Vi boede sidste år på Hippucampus, og var meget godt tilfreds. Men Kamari er
en "frygtelig" turistby i vores øjne, totalt uden charme. Men smag og behag
er jo forskellig!

Feriens højdepunkt var helt klart, da vi "ofrede" en overnatning i Fira (
forhandlet ned i 100 euro ), med udsigt over calderaen. Vild, vild flot !!!

Den smukke solnedgang kan nydes med massevis af andre i Oia, Fira eller
Imerovigli.
Men det bedste sted vi fandt var hos "Santo Vines" (tæt ved Pyrgos), som har
fået bygget et sted med panorama-udsigt, hvor man kan sidde og smage på
nogle at deres vine og spise lækre oste, samtidig med man ser den smukkeste
solnedgang.
I det hele taget kan det anbefales at smage på nogle af "vulkanvinene", som
er helt specielle. Hvis man er til det!

Vi brugte (de overfyldte) lokalbusserne til at komme rundt, men selvfølgelig
er man mere "fri" med en scooter eller bil (men vi har været der før).

Jeg synes ikke, man må snyde sig selv for en sejltur ud til "vulkanøen",
selv om vi regnede ud, at der var ca. 2000 mennesker der samtidig med os !!!
(Talte bådene).
Men bare udsigten ind over Santorini, som mange jo siger man helst skal se
fra søsiden, er hele turen værd!!

Udflugterne / sejlturene kan i øvrigt gøres meget billigere ved at bruge
Kamari Tours, hvis man er ligeglad med at få en engelsktalende guide.

I må ha` en rigtig god ferie, når I kommer afsted!
Hilsen Søs.