lige et par spørgsmål
Fra : Pia Wittendorf

Dato : 06-08-06 09:21

Jeg har et par gange ikke kunne finde Tikka.Jeg gik på badeværelset og
fandt hende sovende i hendes kattebakke, er der nogen der kan svare mig
på om det er helt normalt?
Et spørgsmål om mad: Jeg er bange for at overfodre tikka. Hun er 17 uger
gammel og har Royal Canin Kitten til rådighed hele dagen og derudover
giver jeg hende en halv pose Whiskas Junior 2 gange om dagen, hvor hun
dog aldrig når at spise det hele på 1/2 time. Er det for meget? Hun er
kun indekat.

Med venlig hilsen
Pia Wittendorf
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-08-06 09:51

"Pia Wittendorf" <piwiKATTE@BAKKEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et par gange ikke kunne finde Tikka.Jeg gik på badeværelset og
> fandt hende sovende i hendes kattebakke, er der nogen der kan svare mig
> på om det er helt normalt?

Tja normalt og normalt. Tror katte gør mange mærkelige ting en gang imellem.
Men der dufter jo meget af hende selv derinde, så det kan være det er der
hun føler sig mest tryg, hvis I ikke har haft hende så længe endnu. Vores
ene kat gjorde det også en overgang

> [...]
> giver jeg hende en halv pose Whiskas Junior 2 gange om dagen, hvor hun
> dog aldrig når at spise det hele på 1/2 time. Er det for meget? Hun er

Når hun er killing skal hun også have adgang til maden hele tiden. Vi gav
dog ikke så meget vådfoder, da vores fik dårlig mave af det, hvis de fik det
hver dag. De har jo ikke rigtigt brug for det, men det er godt som en snack.
Der er jo mest vand i den slags kattemad.

Mvh Kari

Fra : Sabina H.

Dato : 06-08-06 16:55

Pia Wittendorf wrote:
> Jeg har et par gange ikke kunne finde Tikka.Jeg gik på badeværelset og
> fandt hende sovende i hendes kattebakke, er der nogen der kan svare
> mig på om det er helt normalt?

vores har også gjort det i perioder.... jeg har en fornemmelse af at især
her i varmen, er kattebakkens skygge og grus faktisk køligt at ligge i, hvis
det jo ellers er rent nok.....

> [...]
> derudover giver jeg hende en halv pose Whiskas Junior 2 gange om
> dagen, hvor hun dog aldrig når at spise det hele på 1/2 time. Er det

det er fint at hun har kitten til rådighed hele dagen.... katte er bygget
til at spise små men hyppige ¨måltider, og trivedes derfor bedst med mad ad
libitum..... bare husk at skifte foderet efterhånden som hun vokser til,
sådan at det følger hende aldersmæssigt, så skulel du næppe få nogle
vægtproblemer med hende....
jeg ville nøjes med en gange en halv pose guf om dagen, og så spæde det op
med vand, så du er sikker på at hun får væske nok....
tørfoderet dækker så fint hendes fysiske behov, så guffen har ingen
ernæringsmæssig begrundelse for at være nødvendigt, i betragtning af hvad du
ellers fodrer med.....
ved at give hende guf med mere vand på, så strækker du de gode sager (væsken
og smagen fra gelee'n) og gør det til en hyggeting for hende at drikke den
mere væske, som hun jo har brug for her i varmen....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Di

Dato : 07-08-06 19:26

Min den ene havde det også med at ligge i kattebakken i en periode da han
var killing, tror bare de synes det er hyggeligt

Mvh Di

Fra : Thyboen

Dato : 07-08-06 20:41

Hej
Jeg tror grunden til at din miis ligger i kattebakken, er at den føler sig
tryk der, der er noget omkring den, ligesom en hule, jeg ville overveje at
prøve at finde en papkasse ligge en blødt tæppe deri og se om ikke den ville
vælge den istdet for bakken, virker det kunne du jo købe en af disse
kattehule til den

Jan Kristiansen

http://www.thy-katte.dk
http://home19.inet.tele.dk/wos-to