|
| Udbydere og pakketab Fra : Mark Thomas Gazel |
Dato : 19-06-01 11:58 |
|
Hvis man vil vide noget om kvaliteten på sin internetadgang, så skal man
kende udbyderens garantier. Disse garantier bliver nogle gange målt i
garanteret oppetid på linien og andre gange i forbindelsens kvalitet
i forhold til pakketab.
Findes der et sted, hvor disse garantier o.lign. er samlet for de forskel-
lige udbydere, så man som kunde får et overblik over kvaliteten?
--
Med venlig hilsen
Mark
| |
Simon Skals (19-06-2001)
| Kommentar Fra : Simon Skals |
Dato : 19-06-01 12:22 |
|
It seems Mark Thomas Gazel wrote:
>Findes der et sted, hvor disse garantier o.lign. er samlet for de forskel-
>lige udbydere, så man som kunde får et overblik over kvaliteten?
Som privatkunde er du garanteret ingenting eller noget deromkring
næsten alle steder.
--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."
| |
Henning Plannthin (19-06-2001)
| Kommentar Fra : Henning Plannthin |
Dato : 19-06-01 20:18 |
|
On Tue, 19 Jun 2001 11:21:47 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:
>It seems Mark Thomas Gazel wrote:
>>Findes der et sted, hvor disse garantier o.lign. er samlet for de forskel-
>>lige udbydere, så man som kunde får et overblik over kvaliteten?
>
>Som privatkunde er du garanteret ingenting eller noget deromkring
>næsten alle steder.
Har man da det som erhverskunde hos f.eks CC ?
Mvh.
Henning Plannthin
| |
Klaus Ellegaard (19-06-2001)
| Kommentar Fra : Klaus Ellegaard |
Dato : 19-06-01 20:40 |
|
henning@NOSPAMplannthin.net (Henning Plannthin) writes:
>>Som privatkunde er du garanteret ingenting eller noget deromkring
>>næsten alle steder.
>Har man da det som erhverskunde hos f.eks CC ?
Som erhvervskunde er man næppe dækket af begrebet "privatkunde"?
Mvh.
Klaus.
| |
Andreas Plesner Jaco~ (19-06-2001)
| Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ |
Dato : 19-06-01 21:48 |
|
In article <9go9q2$scg$1@katie.ellegaard.dk>, Klaus Ellegaard wrote:
>
>>>Som privatkunde er du garanteret ingenting eller noget deromkring
>>>næsten alle steder.
>
>>Har man da det som erhverskunde hos f.eks CC ?
>
> Som erhvervskunde er man næppe dækket af begrebet "privatkunde"?
....ergo er morlille en sten?
--
Andreas Plesner Jacobsen | VICARIOUSLY experience some reason to LIVE!!
| |
Andreas Plesner Jaco~ (19-06-2001)
| Kommentar Fra : Andreas Plesner Jaco~ |
Dato : 19-06-01 21:49 |
|
In article <3b2fa455.16514928@news.cybercity.dk>, Henning Plannthin wrote:
>>>Findes der et sted, hvor disse garantier o.lign. er samlet for de forskel-
>>>lige udbydere, så man som kunde får et overblik over kvaliteten?
>>
>>Som privatkunde er du garanteret ingenting eller noget deromkring
>>næsten alle steder.
>
> Har man da det som erhverskunde hos f.eks CC ?
Står det i dine betingelser? Har du betalt for det?
--
Andreas Plesner Jacobsen | Real Users never use the Help key.
| |
Henrik Aarfeldt (19-06-2001)
| Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt |
Dato : 19-06-01 23:04 |
|
"Henning Plannthin" <henning@NOSPAMplannthin.net> wrote in message
news:3b2fa455.16514928@news.cybercity.dk...
> On Tue, 19 Jun 2001 11:21:47 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk> wrote:
>
> >It seems Mark Thomas Gazel wrote:
> >>Findes der et sted, hvor disse garantier o.lign. er samlet for de
forskel-
> >>lige udbydere, så man som kunde får et overblik over kvaliteten?
> >
> Har man da det som erhverskunde hos f.eks CC ?
Det bør stå i SLA'en.
Mvh haa/orangedk.com/egen-mening.
| |
Henning Plannthin (20-06-2001)
| Kommentar Fra : Henning Plannthin |
Dato : 20-06-01 21:05 |
|
On Tue, 19 Jun 2001 19:17:44 GMT, henning@NOSPAMplannthin.net (Henning Plannthin) wrote:
>Har man da det som erhverskunde hos f.eks CC ?
Sorry NG jeg blev grebet, nu har jeg snakket med CCE kundeservice :)
Jeg syntes det var interessant at vide i forbindelse med web/mailserver på egen adsl.
Jeg fik iøvrigt oplyst at der ikke var nogen oppetidsgaranti.
Det er formentligt rimeligt nok eftersom CC ikke har direkte adgang til kobberet
og derfor ikke har indflydelse på hvor hurtigt skader udbedres.
Mvh.
Henning Plannthin
| |
Martin Højriis Krist~ (20-06-2001)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 20-06-01 22:46 |
|
"Henning Plannthin" <henning@NOSPAMplannthin.net> skrev i en meddelelse
news:3b310203.19788676@news.cybercity.dk...
> Jeg fik iøvrigt oplyst at der ikke var nogen oppetidsgaranti.
> Det er formentligt rimeligt nok eftersom CC ikke har direkte adgang til
kobberet
> og derfor ikke har indflydelse på hvor hurtigt skader udbedres.
CC kan forhandle sig til en "oppetidsgaranti" på kobber
--
Med Venlig Hilsen
Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
| |
Christian Erritsø (20-06-2001)
| Kommentar Fra : Christian Erritsø |
Dato : 20-06-01 23:15 |
|
"Henning Plannthin" <henning@NOSPAMplannthin.net> wrote in message
news:3b310203.19788676@news.cybercity.dk...
> On Tue, 19 Jun 2001 19:17:44 GMT, henning@NOSPAMplannthin.net (Henning
Plannthin) wrote:
<snip>
> Det er formentligt rimeligt nok eftersom CC ikke har direkte adgang til
kobberet
> og derfor ikke har indflydelse på hvor hurtigt skader udbedres.
Det har de da gennem deres egen SLA.....eller hvad?
--
Med venlig hilsen
Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"
| |
Simon Skals (21-06-2001)
| Kommentar Fra : Simon Skals |
Dato : 21-06-01 17:53 |
|
It seems Henning Plannthin wrote:
>Jeg fik iøvrigt oplyst at der ikke var nogen oppetidsgaranti.
Er der nogen af ADSL-udbyderne, der har oppetidsgarantier?
--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."
| |
Al Dente (21-06-2001)
| Kommentar Fra : Al Dente |
Dato : 21-06-01 18:46 |
|
On Thu, 21 Jun 2001 16:53:01 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:
>It seems Henning Plannthin wrote:
>>Jeg fik iøvrigt oplyst at der ikke var nogen oppetidsgaranti.
>
>Er der nogen af ADSL-udbyderne, der har oppetidsgarantier?
Hvis de har er det nok den samme som Lada's rustgaranti....
"Den ruster, det er MED GARANTI!"
/Al
| |
Peter B. Juul (19-06-2001)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 19-06-01 12:24 |
|
"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> writes:
> Hvis man vil vide noget om kvaliteten på sin internetadgang, så skal man
> kende udbyderens garantier. Disse garantier bliver nogle gange målt i
> garanteret oppetid på linien og andre gange i forbindelsens kvalitet
> i forhold til pakketab.
>
> Findes der et sted, hvor disse garantier o.lign. er samlet for de forskel-
> lige udbydere, så man som kunde får et overblik over kvaliteten?
Hvis ikke udbyderen giver garantier mht. oppetid specifikt i din
kontrakt så kan du godt glemme det.
Så må du nøjes med at være lykkelig over, at ca. alle ligger pænt over
99.9%
--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our
I speak only 0}._.{0 world they usually don't talk at all."
for myself. O/ \O -Lewis
| |
Dg (19-06-2001)
| Kommentar Fra : Dg |
Dato : 19-06-01 14:10 |
|
Ha min udbyder "CDT" Cable Data Transmission, er den største plattenslager
Oppe tiden på det net vi har er under 70 % hvis man includere alle de fra
fald og når man dårlig nok kan surfe
han udbyder 512/512 kb og 256/256 kb
til cirka 170 private bruger og han har kun 2 mbit,
Og når vi klager over nettet lagger og at der er packet loss på nettet. så
siger han at vi bare kan opsige vores net og skifte til alm modems,
Og han reklamere med fri trafik, men dem der har dl 24/7 er blevet truet med
at hvis de ikke stopper så vil de blive
opsagt, og ja når vi klager får vi ingen svar.
Det er FAKSE NET. DET STINKER LANGT VÆK. HOLD JER FRA DET.
det sutter
-dg-
"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3hexcsofy.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> writes:
>
> > Hvis man vil vide noget om kvaliteten på sin internetadgang, så skal man
> > kende udbyderens garantier. Disse garantier bliver nogle gange målt i
> > garanteret oppetid på linien og andre gange i forbindelsens kvalitet
> > i forhold til pakketab.
> >
> > Findes der et sted, hvor disse garantier o.lign. er samlet for de
forskel-
> > lige udbydere, så man som kunde får et overblik over kvaliteten?
>
> Hvis ikke udbyderen giver garantier mht. oppetid specifikt i din
> kontrakt så kan du godt glemme det.
>
> Så må du nøjes med at være lykkelig over, at ca. alle ligger pænt over
> 99.9%
>
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how
beavers
> The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in
our
> I speak only 0}._.{0 world they usually don't talk at all."
> for myself. O/ \O -Lewis
| |
|
|