Blive ekskluderet af Andelsforeningen
Fra : Lantino

Dato : 05-08-06 22:07

Hej NG,

Jeg synes det var et interessant spørgsmål som var der tidligere vedrørende
omkring "At blive smidt ud af andelsforeningen". Såvidt jeg ved har
andelsforeningens bestyrelse ikke bemyndigelse til at smide en andelshaver
ud, med mindre han/hun ikke overholder sine betalinger vedr. boligafgift ...
Og før man kan smide en andelshaver på gaden, skal andelsforeningens
bestyrelse havde givet en advarsel før de kan tage skridtet til at
ekskludere en andelshaver ...

Eller hvad er Jeres synspunkt ????

MVH

Lantino

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-08-06 22:16

Lantino wrote:

> Eller hvad er Jeres synspunkt ????

Eventuelle eksklusionsbetingelser vil fremgå af andelsboligforeningens
vedtægter. Der er formentlig en eller anden mulighed for at slippe af
med andelshavere som groft generer naboer, ala lejelovens bestemmelser
om ophævelse af lejemålet ved grov misligeholdelse af ordensregler
o.lign.

--
Jesper Lund

Fra : Lantino

Dato : 05-08-06 22:43

Hej igen,

Jeg har en sag med min A/B omkring overtrædelse af vedtægterne .. Og de er
pisse sure ... Men her kan de da ikke smide en på porten, da de har lavet en
fejl .... OG hvis de prøver at smide en ud, er det tydeligt at det er sket
uden "lovlig" grund .. Og her vil "domstolene" stå en bi !!! Korrekt ???

/Lantino

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-08-06 08:17

"Lantino" <pistolfingeren@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> uden "lovlig" grund .. Og her vil "domstolene" stå en bi !!! Korrekt ???

På det grundlag kan man umuligt svare på dit spørgsmål. Du er nødt til at
være lidt mere præcis med, hvad omstændighederne er.

Fra : Jens

Dato : 09-08-06 13:35

On Sat, 5 Aug 2006 23:43:16 +0200, "Lantino"
> [...]

>pisse sure ... Men her kan de da ikke smide en på porten, da de har lavet en

Afhænger af hvilken fejl.

>OG hvis de prøver at smide en ud, er det tydeligt at det er sket
>uden "lovlig" grund ..

Det fremgår ikke tydeligt af dit indlæg.

>Og her vil "domstolene" stå en bi !!! Korrekt ???

Ja, hvis det er tydeligt, at det er sket uden lovlig grund.

P.s. læs gerne: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jens.