EEA issued passport
Fra : Lars Bakmann

Dato : 05-08-06 14:48

Jeg har benyttet mig af online check-in hos eay-jet og ville nu også
gøre det hos Ryan-air da jeg pludselig opdager at en betingelse
tilsyneladende er, at man har enten et EU pas eller et "EEA issued"
pas. Er der nogen der ved hvad det er.Jeg tænker nu på om min kone
måske kunne få problemer med online check-in, da hun har brasiliansk
pas, men gyldig arbejds og opholdtilladelse i Danmark og har haft det
de sidste 25 år.

Jeg har tidligere oplevet nogle pasbetjente der var komplet uvidende
om deres job her i Tirstrup lufthavn. De anede ikke om et brasiliansk
pas var gyldig til indrejse i UK. Det værste var faktisk at de heller
ikke anede hvem de skulle spørge, men vi er da kommet med hver gang
endnu.

Venlig hilsen

Lars

Fra : Stig Nielsen

Dato : 05-08-06 15:12

"Lars Bakmann (slet UAA1B)" <bakmann@UAA1Bos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre det hos Ryan-air da jeg pludselig opdager at en betingelse
> tilsyneladende er, at man har enten et EU pas eller et "EEA issued"

Her er lidt om hvem EU/EEA er for nogle

http://www.workindenmark.dk/eu_ees_citizens/0/4/0

men om det vil give problemer for din kone aner jeg ikke, men det ser ikke
ud til at hun kan gøre det "automatisk"