OTD: Oprettelse af dk.kultur.mad+drikke.fr~
Fra : Ib Mossin

Dato : 04-08-06 16:29

1. Gruppenavn:
dk.kultur.mad+drikke.frokostretter

2. Beskrivelse:
Seriøs debat om frokostretter og associerede underemner.

3. Fundats:
Formålet med gruppen er seriøs debat om emner med relation til
frokostretter. Useriøse debatter henvises til
dk.snak.mudderkastning og dk.admin. Natmad og andet henvises til
dk.kultur.mad+drikke. Annoncering af enhver art og filattachments
er ikke tilladt i gruppen.
Det understreges, at gruppen er et debatforum og derfor ikke
beregnet til annoncer for hverken private eller virksomheder.

I øvrigt henvises til DK-OSS' vejledning samt til de almindeligt
gældende netiketteregler på Usenet.

4. Begrundelse:
Der er mange diskussioner i dk.kultur.mad+drikke om netop
frokostretter
og relaterede problemstiling. dk.kultur.mad+drikke.frokostretter
vil kunne aflaste dette.
Gruppen er tænkt som en diskussionsgruppe for frokostretter og
deraf relaterede retter
Eksempeler på spørgsmål kunne være:
* "Min tante kommer på besøg. Hvad skal vi have til frokost?"
* "Hvor meget snaps må man drikke til sildebordet. Jeg er på
cykel"
* "Hvornår blev frokosten opfudet?"
* "Hvad er den mest spiste frokost?"
* "Må man blande både sødt og surt?"
* "Kan forloren hare spises som frokostret?"
* "Hvor tidligt på dagen kan man spise frokost uden at det bliver
morgenmad?"
* "Hvis jeg springer frokosten over, er min aftensmad så i
virkeligheden en form for frokost, og så i så fald:
ER SOVS BANLYST?"
* "Jeg bryder mig ikke så meget om mad. Er frokost noget for mig?"

* "Hvad synes I om tomater? Oplæg til debat!"
* "Jeg syns to mater er heRre ulækz"

5. Moderering:
Max!

6. Diskussionsperiode
04.08.2006 til 28.08.2006

7. Forslagsstiller:
Ib Mossin <ib.mossin@hotmail.com>

8. Favoritret:
Strammer-Max!

Med venlig hilsen
Ib Mossin.

Fra : Jubii

Dato : 04-08-06 18:22

On 4 Aug 2006 08:29:25 -0700, "Ib Mossin" <ib.mossin@hotmail.com> wrote:
in dk.admin

Send venligst IKKE indlæg til den otd.
I vil vel ikke fodre mudderkasterne i dk.admin?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-08-06 21:50

Jubii <gruntsaver@jubii.dk> wrote in

> Send venligst IKKE indlæg til den otd.
> I vil vel ikke fodre mudderkasterne i dk.admin?

Hvis den slags advarsler skal virke, bør de begrundes fyldigt. Brugerne her
er næppe bekendt med hvad der sker i dk.admin.

[opklarende forklaring]
Tilsyneladende er der en bruger ("Ib Mossin") der har postet en lang række
forslag til nye diskussionsgrupper i dk.admin, udelukkende for at skabe
unødig støj og ballade.

Hvis man svarer på det oprindelige indlæg, vil svaret blive postet i
dk.admin og dermed skabe den unødige støj og ballade.

Derfor undlad venligst at skrive svar især på det oprindelige indlæg men
også på andre indlæg i denne tråd.

Lad den blot dø.