Advarsel mod slagter Levin i Odense
Fra : Thomas

Dato : 04-08-06 14:52

Hej NG

Så fik man lige den dårligste behandling længe og så i en special forretning

Man tager til en velkendt slagter , Levin på Hjallesevej Odense og beder om
2 oksemørbradsbøffer a 175 g stykket. Jeg betaler 121 kr, hvilket ikke
indikerer at der er noget galt, og kommer hjem og opdager at vægten kun er
286 gram, dvs ca 145 g pr stk. Jeg ringer straks derind, for at gøre
opmærksom på at jeg er utilfreds med udskæringen at det ikke var gjort
bedre, hvorefter at svaret er at han ikke kan ramme det bedre end inden for
30 gram !. Undskyld mig, så er det da vist den første slagter der ikke kan
det. Jeg spurgte hvorfor han ikke havde lagt dem til side da han må have
opdaget fejlen på vægten. Svaret var bare at det gjorde de ikke (som om at
nu var udskæringen mit problem)..... Jeg sluttede af med at sige at det
var jeg da ked af og ville orientere alle jeg kender om de forhold, og det
inkluderer jer herinde

Mvh

Thomas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-08-06 15:26

On Fri, 4 Aug 2006 15:51:49 +0200, "Thomas"
<bambanosFJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
>2 oksemørbradsbøffer a 175 g stykket. Jeg betaler 121 kr, hvilket ikke
>indikerer at der er noget galt, og kommer hjem og opdager at vægten kun er

Vejede de dem ikke i butikken inden du får dine varer? Det gør de da i
de slagterbutikker jeg kommer i hvis jeg beder om en specifik vægt.

Men surt med dine bøffer - håber dog at kødet var godt. Og hvis du
ellers har betalt efter den aktuelle vægt (og ikke den forventede på
175 gr/stk) - er du jo ikke engang blevet snydt.

** Lars

Fra : Thomas

Dato : 04-08-06 16:41

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> wrote in message
> [...]

> ellers har betalt efter den aktuelle vægt (og ikke den forventede på
> 175 gr/stk) - er du jo ikke engang blevet snydt.

Hej

Jo de vejede dem, der stod jo 286 gram på pakken, men det så jeg jo først da
jeg kom hjem. Bøfferne var af fineste kvallitet, og jeg sidder lige og
nyder eftersmagen....

Jeg betalte kun for de 286 gram, men jeg føler mig snydt da jeg bestilte i
alt ca. 350 g! og som nævnt plejer de slagtere jeg har mødt at ramme ret
præcist, inden for 5 gram

Mvh

Thomas

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-08-06 17:05

On Fri, 4 Aug 2006 17:41:01 +0200, "Thomas"

>Jo de vejede dem, der stod jo 286 gram på pakken, men det så jeg jo først da
>jeg kom hjem. Bøfferne var af fineste kvallitet, og jeg sidder lige og
>nyder eftersmagen....

Mmmm.. Ja... Og her er fruen ved at lægge sidste hånd på frisuren
og så går turen ned til den lokale Sushi-restaurant og så er det vores
tur til at smovse lidt. (ikke at vi går af vejen for en lækker bøf
altså, der er altså også noget af det bedste)

>Jeg betalte kun for de 286 gram, men jeg føler mig snydt da jeg bestilte i
>alt ca. 350 g! og som nævnt plejer de slagtere jeg har mødt at ramme ret
>præcist, inden for 5 gram

Det der er mest for dårligt syntes jeg egentlig er at de ikke bare
spørger om det er OK når de alligevel vejer dem. Så kan man jo tage
dem eller bede dem skære nogen der er lidt større. Det ville jeg nok
have forventet at man gjorde hvis jeg bestilte en bestemt mængde - dem
du fik er trods alt over 20% mindre end hvad du bad om - og da de jo
lever af at sælge kød virker det lidt fjollet at skære MINDRE stykker
end det bestilte.

Nok om det - jeg køber som regel ind hos den samme slagter hver gang
når den står på bøf, der ved jeg at jeg får det som jeg kan li' det.

** Lars

Fra : Ole Larsen

Dato : 05-08-06 09:16

Thomas skrev:

> [...]
> alt ca. 350 g! og som nævnt plejer de slagtere jeg har mødt at ramme ret

Man kan med god ret påstå at slagteren kunne have fortalt dig at du kun
fik 286 g og kun betalte for det.

Man kunne også med god grund påstå, at du må være naiv når du tror at
man på øjemål kan uskære nøjagtigt. Der er trods alt ikke tale om
nøjagtig maskinudskæring.

Gå i diskounten hvis du hænger dig i håndarbejdets unøjagtighed, til
fagmanden når du vil have en gød bøf.

At hænge ham ud på denne måde finder jeg ikke rimeligt.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : Max

Dato : 04-08-06 15:42

Hej Thomas

> det var jeg da ked af og ville orientere alle jeg kender om de
> forhold, og det inkluderer jer herinde

Ja, nu er vi da orienteret om at du er et vrøvlehoved.

Mvh Max

Fra : Gamle

Dato : 04-08-06 18:25

> Hej Thomas

> Ja, nu er vi da orienteret om at du er et vrøvlehoved.
>
> Mvh Max

???

Har manden ikke ret til at skrive om sin oplevelse?
Så du har vist ramt de forkerte taster.*S*

Mvh.
Torben

Fra : Max

Dato : 04-08-06 22:06

Hej Torben

> Har manden ikke ret til at skrive om sin oplevelse?

Og har jeg ikke ret til at skrive hvorledes jeg opfatter det ?

Mvh Max

Fra : Gamle

Dato : 05-08-06 00:34

> Hej Torben

> Og har jeg ikke ret til at skrive hvorledes jeg opfatter det ?

Jo jo. Havde også en *S* på.
Det var jo ikke for at blive kaldt et vrøvlehoved, han kom med sit indlæg.
Men vi er vel et par millioner brugere og det ville fylde godt, hvis alle
skulle give deres personlige mening til kende om personerne som skrev
indlæggene.
Men skriv bare Max. Det er din ret. Men jeg synes ikke det er din ret at
kalde ham for et vrøvlehoved. Hvis der så bare havde været en smiley.
*S*

Mvh.
Torben

Fra : Max

Dato : 05-08-06 08:10

Hej Torben

> Men skriv bare Max. Det er din ret. Men jeg synes ikke det er din ret
> at kalde ham for et vrøvlehoved. Hvis der så bare havde været en
> smiley. *S*

Du kan da synes hvad du har lyst til, men jeg forbeholder mig nu
stadigvæk min ret til at udtrykke mine personlige synspunkter
som jeg vil.

Forøvrig er der uoveresstemmelse mellem hvad dit program
opfatter som en smily og hvad mit opfatter som en, jeg ser
du har lavet et S, men ingen smily :)

mvh Max

Fra : @@

Dato : 05-08-06 08:44

> [...]
>
> Forøvrig er der uoveresstemmelse mellem hvad dit program
> opfatter som en smily og hvad mit opfatter som en, jeg ser

Jeg syntes at ham max er et fjols at skrive sådan noget
Det er da rart at folk skriver om deres oplevelser

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 05-08-06 09:26

@@ <bangkok@mailme.dk> skrev:

>"Max"
><Max_Jens@post9.tele.dk.invalid>
>skrev i en meddelelse
>t01.news.tele.dk...

>Jeg syntes at ham max er et fjols
>at skrive sådan noget
>Det er da rart at folk skriver om
>deres oplevelser

Du har fuldstændig ret, det er rart at høre om hans oplevelser,
især når de kan bruges til at grine af, og det gør slagteren
garanteret når han får en kopi af diverse indlæg. Jeg vil, hvis
jeg kommer til Odense, handle hos omtalte slagter.
I`m A Survivor

Fra : Gamle

Dato : 05-08-06 11:39

> Forøvrig er der uoveresstemmelse mellem hvad dit program
> opfatter som en smily og hvad mit opfatter som en, jeg ser
> du har lavet et S, men ingen smily :)

Ja ja du må da mene hvad du vil. Det var kun ment drillende fra min side.
*S* betyder at man smiler. *SS* smile stort. *G* ay man griner.
De alm. smileys betyder temmeligt forskelligt efter de smileyprogrammer man
napper dem fra.. Din smiley :) skulle (vist nok) have været-:).

Mvh.
Torben

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 05-08-06 08:37

Gamle <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev:

> [...]
>et vrøvlehoved, han kom med sit indlæg.
>Men vi er vel et par millioner
>brugere og det ville fylde godt, hvis alle

Jo, han er sgu et vrøvlehoved, kværulant mm som slagteren
sikkert godt kan undvære som kunde. Det er bare min mening.
I`m A Survivor

Fra : Brian

Dato : 05-08-06 20:16

Manden prøver at hjælpe andre til ikke at blive snydt...
Jeg er da glad for at folk laver disse indlæg..

Til gengæld syntes jeg at du er en idiot

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 06-08-06 08:58

Brian <3487394.328743@smarte.dk> skrev:
>Manden prøver at hjælpe andre til ikke
>at blive snydt...
>Jeg er da glad for at folk laver disse indlæg..
>
>Til gengæld syntes jeg at du er en idiot

Idiot eller ej, jeg kan kun gætte på hvad du er, men hvordan er
han blevet snydt? Hvis du kan forklare mig det er du dygtig.

--
I`m A Survivor

Fra : Q

Dato : 05-08-06 07:20

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> var jeg da ked af og ville orientere alle jeg kender om de forhold, og det

Hmmm... Du siger selv at kødet var godt og du kun betalte for den mængde du
har fået ( jeg har selv kun positive omend få oplevelser med den
slagterbutik )..

Når det kommer til stykket kan det vel egentlig være hamrende ligegyldigt om
dine bøffer vejede 40 gram mindre end du havde bedt om?... Såvidt jeg er
orienteret er der meget få mennesker her i DK der går sultne i seng...

Tænk lige over det fra slagterens side: Han skal stå og vurdere om de bøffer
han skærer til dig ligger indenfor din ønskede tolerance på 170-180 gram (
som du indirekte angiver ).. Når nu manden står med 20 forsk. slags kød i
disken, hvor nemt tror du så det er for ham?.. Industrislagtere der skærer
800 bøffer om dagen vil givetvis være i stand til at ramme mere nøjagtigt,
men der er altså også andre ting ved slagterfaget end lige at skære
bøffer...

Jeg er typen der fra tid til anden henter en oksefilet eller mørbrad og selv
skærer bøffer, og jeg sigter bestemt ikke efter en idealvægt på bøfferne,
men derimod at de har det jeg synes er en passende størrelse

/peter

Fra : Kim Christiansen

Dato : 06-08-06 20:24

"Q" <Q@Q.Q> wrote in message
> [...]
> dine bøffer vejede 40 gram mindre end du havde bedt om?... Såvidt jeg er
> orienteret er der meget få mennesker her i DK der går sultne i seng...

Hvad er det dog for et tåbeligt argument? Fordi jeg ikke går sulten i seng,
kan slagteren godt give mig 40 g for lidt? Hvis jeg beder om 40 gram mere,
skal jeg ha' 40 gram mere, om jeg så skal smide det ud, spise det selv eller
give det til hunden.

> [...]
> som du indirekte angiver ).. Når nu manden står med 20 forsk. slags kød i
> disken, hvor nemt tror du så det er for ham?..

Nemt? Det er hans job. Det er det, han kan.

Er du slagter?

Fra : Gamle

Dato : 06-08-06 20:56

"Kim Christiansen" <a@b.com> skrev i en meddelelse
> Er du slagter?

Han er ihvertfald ikke forretningsmand.
Man betaler en uhyrlig kilopris for at købe bøfferne udskåret i den
størrelse man skal bruge.
Så slagter Levin kan være glad, det ikke var mig der blev behandlet på den
måde. 2 små bøffer (20% mindre end bestilt) er lige een til hvert øje.

Mvh.
Torben

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 07-08-06 05:06

Gamle <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev:

> [...]

Forretningsmand, jeg ved det ikke men 423,. kr. pr. kilo kød,
tyder da på at han kan tjene penge. Med den kilo pris forstår
jeg bedre at nogle vil føle sig snydt, man kan da ikke servere 2
bøffer til "kun" 121.- kr.det er da for billigt, og svarer vel
ikke helt til normal levestandard......
I`m A Survivor

Fra : Q

Dato : 07-08-06 07:54

> [...]

> kan slagteren godt give mig 40 g for lidt? Hvis jeg beder om 40 gram mere,
> skal jeg ha' 40 gram mere, om jeg så skal smide det ud, spise det selv

OK... Vi stiller den lige op på en anden måde..

I modsætning til en tømrer, som vha. en tommestok med ret stor nøjagtighed
kan skære brædder op til dit plankeværk er slagterens tjans noget anderledes
i og med at et givent stykke kød stortset aldrig har den samme form i hele
længden.. Vil du have at han skal stå med målepind og lommeregner for at
overholde kundens ønsker om snævre tolerancer?? Ville du gide at vente 20
minutter på at han regner ud hvor mange mm tykke dine bøffer skal være?

> Nemt? Det er hans job. Det er det, han kan.

Hans job er meget andet end at skære bøffer til kunder der ønsker +/- 10
grams tolerancer..

> Er du slagter?

Hvad har det med sagen at gøre?...
Eftersom der afregnes efter en given kg-pris og ikke en stykpris er der da
ikke nogen grund til at hyle op over at slagteren ikke har ramt den ønskede
vægt..

Om ikke andet skulle manden da have gjort opmærksom på det allerede da han
gik ind i butikken, men hvor tit oplever du lige at folk går ind til
slagteren og siger:
"Goddag, jeg vil gerne købe 2 stykker oksemørbrad skåret i bøffer a' 175
gram, og de *SKAL* ligge indenfor +/-10 gram ellers vil jeg ikke have dem"

Jeg arbejder til daglig hos en større fødevarevirksomhed hvor produkterne
ideelt skal holde en tolerance på max +/-230 gram for en blok på 8-9 kg... I
forhold til slagteren har udgangspunktet en ensartet form - dog varierer
tykkelsen..
Med andre ord bruges der udstyr i millionklassen ( laseropmåling osv. ) til
at holde produktet indenfor en tolerance på +/-230 gram..

Det tror jeg ikke at slagteren er i stand til at kaste efter projektet
Slagteren ville dog kunne forbedre sin nøjagtighed hvis han ikke lavede
andet end at skære bøffer op, men som jeg tidligere har nævnt laver en
slagter også meget andet..

/peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-08-06 21:47

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> wrote in

> Så fik man lige den dårligste behandling længe og så i en special
> forretning

Det er altid trist når ens forventninger ikke står mål med den oplevelse
man får.

Lidt i stil med de forventninger jeg havde til din overskrift "Advarsel
mod slagter Levin i Odense".

Jeg havde forventninger om at du havde fået noget dårligt eller forkert
kød. Måske en elendig udskæring eller var blevet snydt på vægten. For mig
indikerer "advarsel" at man er blevet taget ved næsen.

Og så er der ikke sket andet end de skete for mig i starten da Netto
indførte økologisk oksehak i 400 grams pakninger: Jeg fik 100 gram kød
mindre med hjem end jeg havde forventet.

Tilsyneladende er der også sket præcis det samme for dig som for mig
efterfølgende: Jeg fik en fin oplevelse med mine 400 gram økologisk
oksehak, og savnede faktisk ikke de "manglende" 100 gram. Sidenhen er jeg
blevet glad for 400 grams pakkerne, som egentlig passer mig bedre.

Du fik også en fin oplevelse med dine 145 grams bøffer, og lur mig om
nogen reelt savnede de 30 gram. Set i det lys har slagter Levin faktisk
sparet dig for omkring 25,- kr. Havde du ikke kigget på vægten havde du
ikke savnet noget, vel?

Min pointe er at læse i første sætning: "Det er altid trist når ens
forventninger ikke står mål med den oplevelse man får."

Men jeg synes du er meget hård ved slagter Levin, især fordi din
oplevelse med kødet havde været den rigtige hvis du havde været uvidende
om vægten.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 09-08-06 09:01

> [...]
>
> Mvh
>
> Thomas
>Sikke dog en gang pis. Har du ikke andet at lave.?

/Ole

Fra : Hauge

Dato : 09-08-06 09:38

Ole Christiansen wrote:
> Sikke dog en gang pis. Har du ikke andet at lave.?

Det samme kunne man vel egentligt spørge dig om..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060809083821@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 11-08-06 08:00

> Det samme kunne man vel egentligt spørge dig om..
>
> /Hauge

Hvordan mon det ville have lydt, hvis bøfferne havde vejet 20 gram for meget
?
Jo - det er da godt, at der er sådanne problemer til at gøre en møjkedelig
hverdag interessant.
Mvh
Aksel

Fra : Kim Christiansen

Dato : 11-08-06 11:46

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> wrote in message

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan mon det ville have lydt, hvis bøfferne havde vejet 20 gram for
> meget ?

Hvis det havde resulteret i en pris svarende til 20 gram ekstra, havde jeg
også brokket mig, hvis jeg ikke var blevet gjort opmærksom på det i
butikken.
Hvis slagteren derimod havde gjort mig opmærksom på det inden køb, havde jeg
nok godtaget handlen.

> Jo - det er da godt, at der er sådanne problemer til at gøre en møjkedelig
> hverdag interessant.

Og det er da godt, at din hverdag kan blive bedre af at komme med satiriske
bemærkninger