B/E kørekort
Fra : Mogens Dammand

Dato : 03-08-06 18:38

Skal have mig et B/E kort.
Har undersøgt lidt priser, og alle dem jeg har kigget på tager 3500,- i
Århus - er det en fast pris på kortet, eller er der gået kartel i det også

Mogens

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 03-08-06 22:13

"Mogens Dammand" <dammand@honda-allroad.dk> skrev i en meddelelse
> Skal have mig et B/E kort.
> Har undersøgt lidt priser, og alle dem jeg har kigget på tager 3500,- i
> Århus - er det en fast pris på kortet, eller er der gået kartel i det også

Hej Mogens, hvis du venter til efteråret/vinter, kan du spare en 500 kr.
Ellers er det vist prisen.

Ivan, Århus

Fra : claus b. p.

Dato : 06-08-06 00:09

"Ivan Sparvath" <ivan.sparvathNOSPAM@stofanet.dk> wrote in message

> Hej Mogens, hvis du venter til efteråret/vinter, kan du spare en 500 kr.
> Ellers er det vist prisen.

Ved nogen hvor meget der skal spenderes på et C/E kort, når man har C (og A
og B og D) i forvejen?

/Claus

Fra : Birger

Dato : 02-08-06 22:20

Mogens Dammand skrev:
> Skal have mig et B/E kort.
> Har undersøgt lidt priser, og alle dem jeg har kigget på tager 3500,- i
> Århus - er det en fast pris på kortet, eller er der gået kartel i det også

Hej Mogens!

Har selv lige været turen igennem i foråret. Her i Odense svingede
priserne fra 4000 til 5000 kr, sådan ca. Selv kom jeg af med 4500 kr
inkl. gebyr for køreprøven. Men jeg tror nu ikke, at der er gået
"kartel" i det, for loven kræver, at du får mindst 4 x 45 min.
teoriundervisning og mindst 6 x 45 min. praktisk køreundervisning, og
det skal du under strafansvar skrive under på, at du har fået. Disse
timer er sikkert nogenlunde beregnet efter tariffen i den by, hvor man
vælger at få undervisningen.

Men ellers god fornøjelse. Bakning rundt om højre hjørne var nok det,
jeg brugte mest tid på, selv om jeg normalt ikke regner det for noget,
når jeg kører med CV'en. Jeg har nok været angrebet af præstationsangst

Hilsen

Birger

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-08-06 06:01

Birger wrote:
> [...]

> jeg brugte mest tid på, selv om jeg normalt ikke regner det for noget,
> når jeg kører med CV'en. Jeg har nok været angrebet af

Det er en hel del gange sværere at bakke med en trailer end med en
campingvogn. Traileren er meget mere levende.

--
Per, Esbjerg
VW-træf på KTA Fredericia første weekend i August 2006

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 04-08-06 11:27

[klip]
> Det er en hel del gange sværere at bakke med en trailer end med en
> campingvogn. Traileren er meget mere levende.

Næh, tværtimod.
Traileren har boogie-hjul, så der skal større udsving til at skifte retning.
Desuden kan man 'sigte' henover traileren, med CV'en kan bakspejlet jo ikke
bruges.

Ivan, Århus

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-08-06 12:49

Ivan Sparvath wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:44d2d476$0$3531$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [klip]

> Næh, tværtimod.
> Traileren har boogie-hjul, så der skal større udsving til at skifte
> retning. Desuden kan man 'sigte' henover traileren, med CV'en kan
> bakspejlet jo ikke bruges.

Påstår du at du er bedre til at bakke med trailer end jeg er til at bakke
med campingvogn?

:)

1 .... 2... 3 ... prøve !! :)

Fra : Anders Majland

Dato : 04-08-06 16:11

> Påstår du at du er bedre til at bakke med trailer end jeg er til at bakke
> med campingvogn?

Hvor skal i mødes for at afgøre det ?
En Bilka p-plads midt imellem jeres bopæle en søndag eftermiddag

/A

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 04-08-06 16:19

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44d363a4$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvor skal i mødes for at afgøre det ?
> En Bilka p-plads midt imellem jeres bopæle en søndag eftermiddag

En søndag eftermiddag !
BILKA har åbent søndag !
Hvis jeg må bakke med boogie-trailer er jeg uovervindelig; men det bliver
svært at komme op i fart på P-pladsen søndag. Til gengæld kan vi få vist at
vi kan det med afstand og undvigemanøvre.
Per får måske et forklaringsproblem derhjemme:
Han bliver DK's første med Bilka-buler i CV'en.

)

Ivan, Århus

Fra : Mogens Dammand

Dato : 05-08-06 11:40

Hej Per

For lige at starte bagvendt, starter jeg med at skrive i toppen
Nu har jeg lagt mærke til at du irettersætter folk her på NG, så inden denne
tråd udarter sig mere, bør du nok gå over i dk.snak.mudderkastning

Ellers, tak for svarene.

/Mogens

Fra : Jørgen L.

Dato : 05-08-06 16:42

> [...]
> denne
> tråd udarter sig mere, bør du nok gå over i dk.snak.mudderkastning

Hej Mogens, vi er nu flere der irettersætter folk.
Læs min signatur.

--
Hilsen Jørgen
Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis i svarer under

Fra : Sten Bo

Dato : 06-08-06 22:39

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis i svarer under
> det i svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.

Man bør kalde det VEJLEDE

Så kan i lære det, kan i!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-08-06 15:28

Mogens Dammand skrev i 44d47584$0$932$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
dette:

> For lige at starte bagvendt, starter jeg med at skrive i toppen

Ingen er jo forpligtet ud over sine evner...........

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Mogens Dammand

Dato : 10-08-06 22:15

> [...]
> dette:

> Ingen er jo forpligtet ud over sine evner...........

Nej nemlig, rart med lidt humor
/Mogens

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-08-06 09:22