Koge i kuglegrill?
Fra : Basil

Dato : 02-08-06 21:42

Hej.
Jeg kunne tænke mig at koge nogen kartofler i en kuglegrill.
Jeg havde tænkt mig at komme noget vand i en lille bradepande eller
rugbrødsform, og komme en lille portion kartofler+salt i.
Kan det lade sig gøre, eller vil det bare koge over og slukke
briketterne?
Jeg bryder mig ikke om ting i sølvpapir, så ingen gode forslag om
sølvpapir i briketterne
Kai

Fra : Kim Schulz

Dato : 02-08-06 21:55

On Wed, 02 Aug 2006 22:41:39 +0200
Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> [...]
> briketterne?
> Jeg bryder mig ikke om ting i sølvpapir, så ingen gode forslag om

hvad er der galt med sølvpapir? det virker ganske fortrinligt og vil i
modsætning til din anden ide rent faktisk virke. Kartofler skal koge
rimeligt længe og det betyder at meget vanddamp vil være til stede inde
i kuglen. Dette vil i bedste fald køle kullene og i værste fald næsten
kvæle dem helt.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 03-08-06 10:44

"
> [...]

rimeligt længe og det betyder at meget vanddamp vil være til stede inde
i kuglen. Dette vil i bedste fald køle kullene og i værste fald næsten

Du kan bruge en ildfast glasskål, kom en lille klat magarine i kogevandet så
koger det ikke over,jeg har selv kogt mange kartofler i min kuglegril, men
pas på, den bliver meget varm, hvis du sætter grill kasserne samlet i den
ene side så har du plads til at sætte skålen sådan at halvdelen er uden for
gløderne, når der er låg over kartoflerne så er det begrænset med damp. Der
er heller ikke noget i vejen med at ha' kød i grillen samtidig, kartoflerne
er kogt på samme tid som over el.

Kurt J.
Odense

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 03-08-06 11:13

Basil skrev:
> [...]
> Kan det lade sig gøre, eller vil det bare koge over og slukke briketterne?
> Jeg bryder mig ikke om ting i sølvpapir, så ingen gode forslag om

Jeg kan ikke helt se fidusen med at koge kartoflerne i en kuglegrill. De
vil jo ikke optage smag fra grillen, og så kunne man vel ligeså godt
have kogt dem i en gryde på komfuret? Eller er der noget jeg ikke lige
har tænkt på ?

Hilsen Jesper, som ikke lige er med på kuglegrill-dillen *S*

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 03-08-06 11:28

"> Basil skrev:

> [...]
> tænkt på ?
>
> Hilsen Jesper, som ikke lige er med på kuglegrill-dillen *S*

Hyggen ved at være samlet omkring grillen, man kan lave alt i grillen, også
sovs.

Kurt J.
Odense

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 03-08-06 12:23

> Hej.
>
> Hyggen ved at være samlet omkring grillen, man kan lave alt i grillen, også
> [...]

Nå ja - hyggeeffekten have jeg ikke lige indregnet. Den er jo det
vigtigste ved grill

Jesper

Fra : Basil

Dato : 03-08-06 13:25

Jesper Mehlsen forklarede:

> Nå ja - hyggeeffekten have jeg ikke lige indregnet. Den er jo det vigtigste
> ved grill
>
> Jesper

For 14 dage siden kunne jeg heller ikke se fidusen, så fik jeg hus....
Enten laver jeg mad i køkkenet, eller også i haven, helst i haven.
Kai

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 03-08-06 13:50

> For 14 dage siden kunne jeg heller ikke se fidusen, så fik jeg hus....
> Enten laver jeg mad i køkkenet, eller også i haven, helst i haven.
> Kai

Ja, det er rart udenfor i haven. Eneste ulempe hvor jeg bor er, at nu
begynder hvepsene at være nærgående når vi spiser udenfor. Det kommer
altid lige en hveps når man skal til og spise ... og den skal altid lige
snuse rundt mellem tallerkenerne når vi andre skal til *s*

Hilsen Jesper