hvepsestik
Fra : ks

Dato : 02-08-06 16:39

Er lige blevet stukket oven i hovedet af en hveps. Den kom lige ind under
cykelhjelmen!

Jeg har ellers normalt en høj smertetærskel, men det her gør hamrende nas!

Nogen forslag til hvad der kan gøres for at dulme smerten?

Jeg har siddet med ispose på.
Jeg har smurt mepyramin på.

intet der dulmer....

Mvh
Kenneth

Fra : 0h-paradis

Dato : 02-08-06 19:51

ks skrev:
> [...]
>
> Jeg har ellers normalt en høj smertetærskel, men det her gør hamrende nas!
>
> Nogen forslag til hvad der kan gøres for at dulme smerten?

det har nok lindret meget nu

fra
Jørgen

Fra : Heidi

Dato : 02-08-06 20:05

> Nogen forslag til hvad der kan gøres for at dulme smerten?

Plejer at gnide stikket med et råt løg, synes det hjælper ...på mig.

Hilsen Heidi
http://choco.dk

Fra : C.H

Dato : 02-08-06 21:25

"ks" <kenned@FJERNSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har ellers normalt en høj smertetærskel, men det her gør hamrende nas!
>
> Nogen forslag til hvad der kan gøres for at dulme smerten?

En antihistamin burde tage lidt af hævelsen - og dermed også lidt af smerten

CH

Fra : Lyrik

Dato : 04-08-06 12:52

> [...]
>
> Jeg har ellers normalt en høj smertetærskel, men det her gør hamrende nas!
>
> Nogen forslag til hvad der kan gøres for at dulme smerten?

++++++++++++++
OK jeg er alt for sent ude med "gode råd"))

Men jeg anbefaler at man "skyder et hul" i indstikstedet med en
fingerprikker fra et sukkersygesæt"(alternativt en såkaldt lancet fra
apoteket. Som dog kræver overvindelse at stikke i sig selv)
Derefter presser man giften ud.
Det er fordi giften indeholder et vævsopsvulmende middel der forhindrer den
i at løbe ud af indstiksstedet.
Kan bruges ved myggestik også, med det resultat at der ikke bliver hævelse
og kløe.

Derefter må jeg i hvert fald tage en antihistamin.

Hilsen
Jens

Fra : ks

Dato : 05-08-06 15:27

takker for svar - har dog stadig gener af stikket, er hævet ned over
nakkemusklerne og har nærmest fået "hold i nakken" samt kraftig
hovedpine.....

Det er for ømt til man kan massere på det - og efter cykeltræning er jeg
helt færdig..

tror jeg får skaffet mig noget antihistamin og prøver det - har trods alt 4
timers cykeltræning i morgen tidligt.

mvh
Kenneth

Fra : BA

Dato : 05-08-06 20:26

> tror jeg får skaffet mig noget antihistamin og prøver det - har trods alt
> 4 timers cykeltræning i morgen tidligt.

Håber du bliver frisk og ser godt ud til på tirsdag.

KHBA

Fra : ks

Dato : 05-08-06 21:39

seføli, men der er desværre kursus kl, 8.00

ks