Forbrugerombudsmand omfattet af offentligh~
Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 01-08-06 21:39

Hej

Ifølge http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=468481 har Apple bedt om
at et svar på en henvendelse fra forbrugerombudsmanden, holdes hemmeligt
for offentligheden.

Kan de regne med at kunne det? Jeg vil f.eks. da meget gerne se det...

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the
country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag
the
people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a
parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can
always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have
to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for
lack of patriotism, and exposing the country to greater danger.

- Herman Goering at the Nuremberg trials

Fra : Frank Leegaard

Dato : 01-08-06 22:11

Mads Bondo Dydensborg wrote:
> [...]
> holdes hemmeligt for offentligheden.
>
> Kan de regne med at kunne det? Jeg vil f.eks. da meget gerne se det...

Når forbrugerombudsmændenes jurister er i tvivl, er mit gæt at den juridiske
kompetence herinde ikke rækker.
--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-06 23:44

Frank Leegaard skrev:

> Når forbrugerombudsmændenes jurister er i tvivl, er mit gæt at den juridiske
> kompetence herinde ikke rækker.

Man kunne forestille sig at svaret indeholdt
fabrikshemmeligheder.

--
Bertel

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 02-08-06 07:39

Bertel Lund Hansen wrote:

> Man kunne forestille sig at svaret indeholdt
> fabrikshemmeligheder.

Så, en hvilket som helst virksomhed, der blev spurgt om noget, og ikke
ønskede sandheden frem, kunne så skrive lidt om deres
forretningshemmeligheder, og vupti, ingen offentlighedsindsigt?

Jeg er spændt på hvad de finder ud af, og hvorfor.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

"HELP, THE PRICE OF INFORMATION HAS FALLEN AND IT CAN'T GET UP"

- http://www.shirky.com/writings/information_price.html

Fra : Anders Mortensen

Dato : 02-08-06 20:01

"Mads Bondo Dydensborg" <madsdyd@challenge.dk> skrev i en meddelelse
> Så, en hvilket som helst virksomhed, der blev spurgt om noget, og ikke
> ønskede sandheden frem, kunne så skrive lidt om deres
> forretningshemmeligheder, og vupti, ingen offentlighedsindsigt?

Retten til aktindsigt efter Offentlighedsloven omfatter ikke oplysninger om
drifts- eller forretningsforhold, hvis det er af væsentlig økonomisk
betydning for virksomheden, at begæringen ikke imødekommes, jf. § 12, stk.
1, nr. 2. Men bemærk, at der er ekstraheringspligt efter samme paragrafs
stk. 2.

Den myndighed, som skal træffe afgørelse om aktindsigten, må i øvrigt ikke
udelukkende henholde sig til, om virksomheden selv vurderer, at der er tale
om oplysninger, der er omfattet af § 12, stk. 1, nr. 2. Myndigheden skal
foretage en selvstændig vurdering af oplysningernes karakter.

M.v.h.
Anders