Huskøb og gemmel nedgravet olietank p
Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-08-06 17:30

Jeg står overfor at købe et hus hvor der på ejendommen er nedgravet en
olietank. Olietanken er i sin tid fyldt med sand og plomberet efter de,
på det tidspunkt, gældende regler. Kommunen har da heller ikke længere
(ifølge sælger) registeret at der er en gammel olietank på grunden.

Skal jeg som køber tage specielle forholdsregler i den forbindelse ? I
så fald hvilke ?

På forhånd mange tak for indsparkene.

Fra : Søren

Dato : 01-08-06 17:40

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> skrev i en meddelelse
> [...]
> (ifølge sælger) registeret at der er en gammel olietank på grunden.
>
> Skal jeg som køber tage specielle forholdsregler i den forbindelse ? I så

Hej

Jeg vil anbefale dig at skrive et brev til kommunen. Sørg for at få
skrifteligt svar!

Søren

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-08-06 17:49

Søren wrote:
> Hej
>
> Jeg vil anbefale dig at skrive et brev til kommunen. Sørg for at få
> skrifteligt svar!
>
> Søren

Svar på hvad ? Om kommunen stadig har tanken registreret ? Og hvad hvis
de har ?

/Uffe

Fra : Søren

Dato : 01-08-06 18:22

> Svar på hvad ? Om kommunen stadig har tanken registreret ? Og hvad hvis de
> har ?
>
> /Uffe

Send et brev med nogenlunde samme ordlyd som dit første spørgsmål.
Du skal selvfølgelig skrive hvilket hus der er tale om.

Søren

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-08-06 18:49

Søren wrote:
> Send et brev med nogenlunde samme ordlyd som dit første spørgsmål.
> Du skal selvfølgelig skrive hvilket hus der er tale om.
>
> Søren

Ja jeg er helt med... men hvad har det af betydning om kommunen har
registreret den eller ej.

Og igen.... hvilke forholdsregler skal jeg træffe ? Skal der skrives
noget i skødet eller lign. ?

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 01-08-06 19:10

> [...]
> (ifølge sælger) registeret at der er en gammel olietank på grunden.
>
> Skal jeg som køber tage specielle forholdsregler i den forbindelse ? I så

- din advokat, som du naturligvis bruger i forbindelse med huskøb, gennemgår
den slags ting og forlanger naturligvis at sælger fremskaffer den fornødne
dokumentation for at tanken er plomberet mv. efter gældende regler. Så
stoler du på det stykke papir - der er ikke så meget andet at gøre med
mindre du beder sælger graven den op og bortskaffe den og derefter rense
jorden. Det vil han nok ikke ...

- ps: tjek lige hvornår tanken er plomberet (eller studset, som det vist nok
hedder) og tjek så lige olieprisen det år. Sandsynligheden for at nogen har
ladet 250 liter olie ligge i tanken i 1987 er ikke stor. Det var for dyrt
til ikke at punpe det op.

ras

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 02-08-06 14:07

rasmus.carlsen wrote:
> [...]
> stoler du på det stykke papir - der er ikke så meget andet at gøre med
> mindre du beder sælger graven den op og bortskaffe den og derefter rense

Mange tak for svar Rasmus.

Kommunen har -ingen- optegnelser hvoraf det fremgår at der er eller har
været en tank på grunden. De formoder det skyldes at de har slettet
registreringen efter at den er blevet plomberet...

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : rasmus carlsen

Dato : 02-08-06 14:19

> Kommunen har -ingen- optegnelser hvoraf det fremgår at der er eller har
> været en tank på grunden. De formoder det skyldes at de har slettet
> registreringen efter at den er blevet plomberet...

- det lyder faktisk lidt mystisk. Altså mig bekendt bør der ligge en attest
på kommunen der bekræfter, at tanken er studset og at der er tilsluttet
fjernvarme (eller hvad det nu måtte være). Du bør i al fald få din advokat
til at skrice til sæger (ejendomsmægler) at I ønsker relevant dokumentation
for at olietanken er studset efter gældende regler.

ras

Fra : Yamamoto

Dato : 05-08-06 22:01

"rasmus carlsen" <rasmus_punktum_carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> din advokat til at skrice til sæger (ejendomsmægler) at I ønsker relevant
> dokumentation for at olietanken er studset efter gældende regler.

check via www.ois.dk
under 'ejendom' står der på min 'Tanktype Afblændet/opfyldt tank'

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 06-08-06 11:24

rasmus carlsen wrote:
> [...]
> til at skrice til sæger (ejendomsmægler) at I ønsker relevant dokumentation
> for at olietanken er studset efter gældende regler.

Vi har klaret det ved at sælger i skødet attesterer at tanken er fyldt
med sand og afblændet efter gældende regler - og at sælger tegner en
forsikring dækkende bla. forurening på grunden - den gælder 20 år.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Yamamoto

Dato : 01-08-06 21:14

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> wrote in message
> [...]
> (ifølge sælger) registeret at der er en gammel olietank på grunden.
>
> Skal jeg som køber tage specielle forholdsregler i den forbindelse ? I så

på min grund ligger en tank, der har jeg fra kommunen en kopi af den
inspicering de foretog og godkendte at den var sløjfet, om der så er olie I
tanken eller om den er fyldt op,-det ved jeg ikke da alle tilgange til den
er væk, men kommunen har godkendte det i sin tid.