Argh
Fra : Rohde

Dato : 31-07-06 20:07

Det er da utroligt så ringe dansk rap er blevet. LOC, Niarm og Jokeren er da
det værste jeg har hørt længe. Den gale pose var cool, og der har tidligere
været både god og sjov rap, men det er åbenbart slut.

Hvad gik der galt????

/Rohde

Fra : Morten Steen

Dato : 01-08-06 08:48

> Det er da utroligt så ringe dansk rap er blevet. LOC, Niarm og Jokeren er
> da det værste jeg har hørt længe. Den gale pose var cool, og der har
> tidligere været både god og sjov rap, men det er åbenbart slut.

Jeg kunne ikke være mere enig. Problemet er vel et eller andet sted at vi i
Danmark ikke rigtig kan tage folk med "gangsta"-attituder og tekster om
"ghetto"-life alvorligt. Det kommer let til at klinge hult, og lyde
latterligt. Niarn er i særklasse det bedste eksempel.

Dansk rap er 1000 gange bedre når der er et glimt i øjet, hvilket der stadig
er mange mere "ukendte" crews der leverer. Desværre er det ikke dem man
hører i radioen. Per Vers er nok det tætteste vi kommer på en, der nok har
noget alvorligt at sige, men altid med en god stænk humor.

Men lige præcis de 3 du nævner, står for mig også som suverænt det mest
ulidelige danske rap i MANGE år. Hvor er Kongehuset når man har brug for
dem?!

Morten

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 01-08-06 13:05

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men lige præcis de 3 du nævner, står for mig også som suverænt det mest
> ulidelige danske rap i MANGE år. Hvor er Kongehuset når man har brug for

MC Einar er en éner , det er ALTID ham der vinder, det vil i se før eller
sener' hahaaa han vinder ...

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Karina

Dato : 01-08-06 13:06

> Men lige præcis de 3 du nævner, står for mig også som suverænt det mest
> ulidelige danske rap i MANGE år. Hvor er Kongehuset når man har brug for
> dem?!

Den stil, som McEinar, Hustlerne og Humleridderne lagde er væsentligt
bedre end de rappers, der er oppe i tiden lige nu. De forstod både at
rappe med og uden indhold i teksterne uden, at det var "hjernelamt" - og
de gjorde det netop med humor og et glimt i øjet. De kunne godt tage pis
på visse typer af folk uden decideret at svine dem til.

Mvh
Karina

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 02-08-06 17:50

Karina skrev:
> [...]
> var "hjernelamt" - og de gjorde det netop med humor og et glimt i
> øjet. De kunne godt tage pis på visse typer af folk uden decideret

Det handler nok ikke så meget om, hvad de forstår og formår at gøre.
Jeg forestiller mig i hvert fald, at nogle af de nyere navne er en
modreaktion på netop den stil, I taler for. Jeg bryder mig ikke meget
mere om dem, end I gør, men i hvert fald har de udvidet spektret for
dansk hiphop, sideløbende med navne som Outlandish, USO m.fl.

Fra : Jan Holm

Dato : 03-08-06 01:11

"Karina" <khjorth@FJERNoncable.dk> wrote

>er væsentligt bedre end de ___________, der er oppe i tiden lige nu.

Sagde far også, og hans far før ham, og hans far før ham, og hans far før
ham,
og hans far før ham, og hans far før ham, og hans far før ham, og hans far

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 01-08-06 16:15

Karina skrev:

> [...]

Præcis!!

> Den stil, som McEinar, Hustlerne og Humleridderne lagde er væsentligt
> bedre end de rappers, der er oppe i tiden lige nu.

McEinar er for cool, Hustlerne havde ok tekster, men Humleridderne
står for mig, for det værste bonderøvsrap.
Giver associationer til sløje lokale byfester og halballer, og unge
knallertkørende knægte

Hvis det er reap med sjove tekster, så må man heller ikke glemme Malk
De Kojn

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 02-08-06 09:11

"Martin Sjøstrand"

men Humleridderne
står for mig, for det værste bonderøvsrap.
Giver associationer til sløje lokale byfester og halballer, og unge
knallertkørende knægte
Øhhh... Jeg tænker umiddelbart på L:Ron Harald nu...

--
Mvh Claus
www.vocalart.dk, www.limfjordsteatret.dk

Fra : Kim Christiansen

Dato : 02-08-06 14:37

"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@nybro.dk> wrote in message
>Hvis det er reap med sjove tekster, så må man heller ikke glemme Malk
>De Kojn

Malken er og bliver det bedste inden for dansk rap.

Fra : Anders Hansen

Dato : 03-08-06 06:17

Jan Holm skrev:

> [...]
> før ham,
> og hans far før ham, og hans far før ham, og hans far før ham, og hans far

Sikke et niveau du bevæger di på, Jan. Prøv at se en anden tråd om
niveauet i debatten er på dk.kultur.musik, og prøv så igen.

Mvh.
Anders

Fra : Jan Holm

Dato : 03-08-06 11:02

>"Anders Hansen" <hansen.anders@yahoo.dk> skrev
>Sikke et niveau du bevæger di på, Jan. Prøv at se en anden tråd om
>niveauet i debatten er på dk.kultur.musik, og prøv så igen.

Niveau - prøver blot at gøre opmærksom på at de mekanismer
der rykker i denne tråd er meget klassiske og hørt gennem generationer.
"alting var meget bedere da far var dreng" Den er slidt, hørt før og
altid en irriterende rød klud for dagens generation.

Mvh
Jan Holm

Fra : Familien Hansen

Dato : 03-08-06 19:30

> [...]
> "alting var meget bedere da far var dreng" Den er slidt, hørt før og
> altid en irriterende rød klud for dagens generation.

Men hvad nu hvis det i denne sammenhæng iøvrigt er sandt?
Nok så klassisk, men ikke desto mindre sandt...

Fra : Jan Holm

Dato : 04-08-06 09:19

"Familien Hansen" <hansen@oskars.dk> skrev i
> Men hvad nu hvis det i denne sammenhæng iøvrigt er sandt?
> Nok så klassisk, men ikke desto mindre sandt...

Sagde min far også, og hans far før ham - og de 16 årige
der syntes LOC er det vildeste vil sige det samme om 20 år.

Udvikling og ændringer er for de fleste ikke specielt rart når
man kommer op i årene. Gad vide om det er bagsiden af et
trygt og sikkert samfund.

Mvh
Jan Holm

Fra : Familien Hansen

Dato : 04-08-06 23:03

> [...]
>
> Udvikling og ændringer er for de fleste ikke specielt rart når
> man kommer op i årene. Gad vide om det er bagsiden af et

Ændrer bare ikke ved at din måde at udlægge dit synspunkt er usagligt..
beklager.
Hvorfor udvikling og ændringer skulle være specielt ubehageligt for folk der
kommer op i årene,
må du uddybe, men det blir nok i en anden tråd et andet sted.
Du har ikke ret, jeg beklager igen...

Fra : Jan Holm

Dato : 05-08-06 02:26

"Familien Hansen" <hansen@oskars.dk> wrote
> Hvorfor udvikling og ændringer skulle være specielt ubehageligt for folk
> der kommer op i årene, må du uddybe, men det blir nok i en anden tråd et
> andet sted.

Hvilken 50 årig har ikke på et tidspunkt sagt at vejret, bilerne,
radiostationerne, de unge mennesker, musikken ect. var bedre før
i tiden.

De fleste mennesker (ikke alle) får et sted oppe i 20'erne andre
prioriteter end feks musik. For mange af disse stopper al udvikling
på musik området. Musik der bliver udgivet mellem i den periode
af livet hvor de er mellem 15-25 er verdens bedste, det er 100%
og alt herefter bliver målt op imod dette.

Groft sagt, det skal tages med en gran salt, men er i store træk
meget rammende for alle generationer. Disse mekanismer gør
det svært at høre på "de var meget bedere i gamle dage"

Skulle du nogensinde sammensætte musikken til en fødselsdag
(30, 40, 50, 60 ect) Så spil masser af numre fra det år fødselaren
fyldte 20 år - så skal du se løjer !!!!

Mvh
Jan Holm