Læge online....
Fra : -= JF =- priv

Dato : 31-07-06 21:44

En kollega fortalte at han havde hørt i radioen eller eller set på tv om en
læge som man kan konsultere online, og evt. få recepter fra...
Det skulle efter sigende være i tilfælde af at egen læge har ferie ell.l.,
eller hvis man har et "pinligt" problem som man ikke vil gå til egen læge
med.

Men er det ikke potentielt halv-farligt?
Jeg tænker på at noget medicin ikke må tages hvis man f.eks. har for højt
blodtryk, noget er farligt hvis man har hjerteproblemer..... Her har lægen
jo ingen anden anden mulighed end at spørge... Og er man vild nok efter at
få medicinen lyver man selvfølgelig.
Noget andet er at online-lægen kan udstede recepter på medicin som
konflikter med det man i forvejen får af egen læge.

Jeg er nysgerrig, og vil høre om der er nogen der kender adressen til lægen?

Beklager hvis mine spørgsmål er naive, men min eneste medicinerfaring er de
5-10 panodiler jeg spiser om året

--
Mvh. John

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-07-06 23:18

-= JF =- priv wrote:

> [...]
> har lægen jo ingen anden anden mulighed end at spørge... Og er man
> vild nok efter at få medicinen lyver man selvfølgelig.

Hvis man skjuler nogle ting for lægen, er der kun én det går ud over, og det
er ikke lægen!

Selvfølgelig vil en sådan ordning kunne forårsage nogle dødsfald, men de vil
så blot være med til at understøtte Charles Darwins teori.

> Noget andet er at online-lægen kan udstede recepter på medicin som
> konflikter med det man i forvejen får af egen læge.

Tro mig, det kan den almindelige læge også gøre.

Hver gang jeg begynder på noget nyt medicin, tjecker om der skulle være
nogen interaktion, med den midicin jeg eller tager.
Det ansvar tør jeg ikke overlade til lægen.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 21-08-06 18:17

-= JF =- priv skrev:
> [...]
>
> Beklager hvis mine spørgsmål er naive, men min eneste medicinerfaring er de

Hejsa

Der findes skam folk der allerede i dag har mulighed for at shoppe rundt
i sundhedssektoren. Dem der er gruppe 2 sikrede i sygesikringen, de kan
frit søge den læge de vil. For dem er der heller ikke nogen kontrol -
de får recepter hos læger der mener de har brug for det. De gruppe 2
sikrede har derfor store muligheder for at shoppe det de vil ha.

Jeg kender ikke den net-doktor du henviser til. *S*

Jesper