Killingen skraber
Fra : Maria Just

Dato : 31-07-06 09:29

Hej igen

Ja vi er jo nye mht. det med kat.. Så her endnu et spørgsmål om vores
lille killing...

Når den er i gang med at spise hænder det tit at den stopper op og
ligesom skraber i gulvet (det er linolium, og ligner kork) og snuser
lidt, som om den søger eller sådan noget... Er der nogen der ved hvad
det er den gør? Og hvorfor?

Med venlig hilsen
Maria Just
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-06 09:56

Maria Just wrote:
> [...]
> ligesom skraber i gulvet (det er linolium, og ligner kork) og snuser
> lidt, som om den søger eller sådan noget... Er der nogen der ved hvad

Jeg tror jeg har svaret, i hvert fald hvis jeg sammenligner med mine
forkælede katte.

Den kan bare ikke lide det du serverer for den. Alle de katte (6 stk.)
jeg har haft igennem 25 år har gjort nøjagtig det samme hvis menuen ikke
rigtig passede dem.

Prøv at skifte foder. Det hjælper måske.

Jeg er godt nok også spændt på, hvad de andre i gruppen mener om den
sag, for jeg er ikke 100% sikker på, at det er det rigtige svar - kun
99%.

Med venlig hilsen
Tove

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 11:19

> [...]
>
> Jeg er godt nok også spændt på, hvad de andre i gruppen mener om den sag,
> for jeg er ikke 100% sikker på, at det er det rigtige svar - kun 99%.

Det kan nu også værer at den slet ikke er sulten mere og vil gemme maden til
senere.
Og så skal made jo graves ned, eller dækkes til med gulvet
Mvh Allan

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 31-07-06 11:20

Så vidt jeg ved kan det betyde 2 ting:

1.: (som allerede nævnt) at katten ikke kan lide maden og derfor
ønsker at det forsvinder fra dens åsyn.

Eller

2.: "Det her det smager simpelthen så godt at jeg er nødt til at
gemme det".

Når nu katten allerede har spist af det hælder jeg mest til den
sidste.

Hvis det havde været 1'eren er man som regel ikke i tvivl, så
forlades madskålen uden at prøvesmage, gerne efterfulgt at et lille
fornæmet fnys og et lille ryst med den ene forpote (som at ryste
manchetterne på plads).

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-07-06 12:11

lonekjaer@hotmail.com wrote:
> [...]
> forlades madskålen uden at prøvesmage, gerne efterfulgt at et lille
> fornæmet fnys og et lille ryst med den ene forpote (som at ryste

Jeg "køber" både Allans og din forklaring. Jeg kan især godt li' den med
manchetterne, den har jeg nemlig også prøvet. Det kunne jo også være, at
de simpelthen ikke er sultne, det sker vist for os andre ind imellem.

Mvh Tove :)

Fra : Maria Just

Dato : 31-07-06 12:22

> [...]
> S=E5 vidt jeg ved kan det betyde 2 ting:
>
> 1=2E: (som allerede n=E6vnt) at katten ikke kan lide maden og derfor
> =F8nsker at det forsvinder fra dens =E5syn.
>
> Eller
>
> 2=2E:
> gemme det
>
> N=E5r nu katten allerede har spist af det h=E6lder jeg mest til den
> sidste.
>
> Hvis det havde v=E6ret 1'eren er man som regel ikke i tvivl, s=E5
> forlades madsk=E5len uden at pr=F8vesmage, gerne efterfulgt at et lille
> forn=E6met fnys og et lille ryst med den ene forpote (som at ryste

Ja den spiser i hvert fald af det, så det kunne godt lyde som det er dit
2. forslag...
Tak for hjælpen! Var bange for at der var et eller andet mystisk i
vejen...