HASTER - god ørelæge - opfølgning til prop~
Fra : EnjoyNews

Dato : 31-07-06 08:54

Jeg har i dag ringet til egen læge samt 4 af de nærmeste ørelæger, men alle
har ferielukket.
I dag er jeg fuldstændig lukket på det ene øre og vil så gerne have det
ordnet så hurtigt som muligt.

Kan nogen anbefale en god ørelæge der kan hjælpe hurtigt og som ikke har
feirelukket ?

På forhånd tak.

Heidi (der bor i Albertslund, men som gerne kører lidt længere for dette)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-07-06 10:02

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote:

> [...]
>ordnet så hurtigt som muligt.
>
>Kan nogen anbefale en god ørelæge der kan hjælpe hurtigt og som ikke har

'Lukket på det ene øre'

Det lyder ikke som et egentligt øreproblem, men som en prop af voks i
øregangen.

Det kræver kun en øreskyldning. Og det kan enhver praktiserende læge
klare...

<mlr>

Fra : EnjoyNews

Dato : 31-07-06 10:00

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> øregangen.
>
> Det kræver kun en øreskyldning. Og det kan enhver praktiserende læge

Ok tak.. jeg har fundet en læge der havde en tid i dag ..dog med lidt
ventetid.

Heidi

Fra : Heidi

Dato : 31-07-06 18:47

EnjoyNews wrote:

> Ok tak.. jeg har fundet en læge der havde en tid i dag ..dog med lidt
> ventetid.

Hvordan gik det så med proppen - og svimmelheden?

--
Heidi

Fra : EnjoyNews

Dato : 31-07-06 18:56

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan gik det så med proppen - og svimmelheden?

Lægen kiggede i begge ører og sagde at der ikke sad noget ørevoks... (?)
Til gengæld havde jeg lidt slim i mellemøret på begge ører.. han sagde at
dette godt kunne føles som når man har en prop i øret.. har nogen oplevet
dette ?
Han sagde at jeg skulle bruge Otrivin næsespray for at afhjælpe det..

Jeg har aldrig hørt om dette før.. nogen der kender det og ved hvor længe
der går før man er tilbage til normal igen ?

Heidi

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-07-06 23:00

> Han sagde at jeg skulle bruge Otrivin næsespray for at afhjælpe det..
>
> Jeg har aldrig hørt om dette før.. nogen der kender det og ved hvor længe
> der går før man er tilbage til normal igen ?

Alt fra nogle timer til et par dage. Jeg er normalt på højkant igen inden
for et døgn. Mit er følge af høfeber og begyndende bihulebetændelse, så der
bruger jeg ofte saltvandsspray som forebyggende.

Mvh Maria

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-06 10:44

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har aldrig hørt om dette før.. nogen der kender det og ved hvor længe
> der går før man er tilbage til normal igen ?

Tja jeg spurgte for en tid siden, om der var andre... For jeg har det
sommetider med, at ørerne kan finde på at stoppe til, og desværre ikke sådan
fysisk på den udvendige side. Det er smadder irriterende for bare man siger
noget, runger det i hele hovedet, og alt man hører, lyder som, kommer det
nede fra en spand. Så det er nok lidt af det samme, for jeg har ingen
propper eller snavs i ørerne.

M.V.H....Benny..

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-08-06 21:24

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> hører, lyder som, kommer det nede fra en spand. Så det er nok lidt af
> det samme, for jeg har ingen propper eller snavs i ørerne.

Den beskrivelse du giver, passer faktisk også til det modsatte: en
åbentstående tuba!

Kan du høre din egen vejrtrækning kraftigt?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Trist

Dato : 02-08-06 00:49

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in news:44cfb8d0$0$84023
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Den beskrivelse du giver, passer faktisk også til det modsatte: en
> åbentstående tuba!
>
> Kan du høre din egen vejrtrækning kraftigt?

Jeg havde en periode, da jeg gik i gymnasiet, hvor det tit skete. Det var
faktisk lidt ubehageligt.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-06 11:35

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Den beskrivelse du giver, passer faktisk også til det modsatte: en
> åbentstående tuba!
>
> Kan du høre din egen vejrtrækning kraftigt?
>
> Mvh. Uffe Ravn

Ja når problemet er der, så kan jeg nærmest ikke blive fri

M.V.H....Benny..

Fra : Uffe Ravn

Dato : 02-08-06 22:47

Benny Mortensen wrote:

> Ja når problemet er der, så kan jeg nærmest ikke blive fri

Ok det lyder som sådan en.

Hvis det er en åbentstående tuba, er der i følge en internationalt kendt,
dansk Dr. med. i ØNH kun et kendt middel: At stille sig på hovedet!

Folk fra den alternative verden, vil dog sige at et stort indtag af
mælkeprodukter vil forøge din slimmængde, og gøre den mere sej, altså kunne
det lukke din tuba (det eustakiske rør)

Det er da vær at prøve, specielt fordi mange mælkeprodukter smager
fantastisk.

Mvh. Uffe Ravn
Radiomekaniker

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-06 16:16

> [...]
kunne
> det lukke din tuba (det eustakiske rør)
>
> Det er da vær at prøve, specielt fordi mange mælkeprodukter smager

Ja så er det jo underligt, at jeg kan døje med det )... For dem kan jeg
bestemt godt lide, og helst ikke de fedtfattige.

M.V.H....Benny..

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-08-06 20:09

> Folk fra den alternative verden, vil dog sige at et stort indtag af
> mælkeprodukter vil forøge din slimmængde, og gøre den mere sej, altså
> kunne
> det lukke din tuba (det eustakiske rør)

Hov, den så jeg rent tilfældigt. Betyder det, at hvis man drikker meget
mælk, så vil ens slim være mere sejt? Eller er det bare gætværk?

Mvh Maria

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-08-06 22:13

Maria Frederiksen wrote:

> Hov, den så jeg rent tilfældigt. Betyder det, at hvis man drikker
> meget mælk, så vil ens slim være mere sejt? Eller er det bare gætværk?

Jeg har det bla. fra en sygeplejerske der også er uddannet som kostvejleder.

Jeg har ingen dokkumentation set på påstanden, og hvis det virker er det
fint, men det bliver det stadig ikke videnskabeligt veldokkumenteret af.

Og argumentationen er oftest fremført i forbindelse med "ørebørn" at de skal
holde helt op med mælkeprodukter, for at få mindre slim og mere flydende
slim.

Personligt har jeg det sådan at jeg helst vil fremføre fakta og ikke
gætværk, derfor min indledning: "Folk fra den alternative verden, vil dog
sige"
--
Mvh. Uffe Ravn
Med behov for mere slim, og glad for ost.